Simpele maar moeilijk vraag ;) front usb dac

Gestart door Jwfpeters, september 21, 2018, 08:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jwfpeters

Okay daar komt ie;

Ik heb een Marantz HD AMP met een front usb ingang die iPad ondersteund. Ik dacht, leuk om op die manier Spotify af te spelen want je hebt een scherm, ik kan de iPad/Spotify bedienen via de Spotify app op de telefoon. En de voeding wordt door de Marantz geregeld dus alles perfect. Kan zelfs Spotify bedienen met de remote van de Marantz. Allemaal leuk maar wordt de DAC van de Marantz gebruikt of gewoon die van de iPad. Ik kan hier niks over vinden en hoop dat iemand mij dit kan vertellen.


xander32

Mocht je ook hier op het forum het antwoord niet vinden/krijgen, dan zal Marantz NL jouw vraag vast heel accuraat beantwoorden  :yes:

https://marantz-nl.custhelp.com/app/utils/login_form/redirect/ask



Citaat van: Jwfpeters op september 21, 2018, 08:54:48
Okay daar komt ie;

Ik heb een Marantz HD AMP met een front usb ingang die iPad ondersteund. Ik dacht, leuk om op die manier Spotify af te spelen want je hebt een scherm, ik kan de iPad/Spotify bedienen via de Spotify app op de telefoon. En de voeding wordt door de Marantz geregeld dus alles perfect. Kan zelfs Spotify bedienen met de remote van de Marantz. Allemaal leuk maar wordt de DAC van de Marantz gebruikt of gewoon die van de iPad. Ik kan hier niks over vinden en hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

pdufrenne

Over de USB interface wordt géén analoog signaal verstuurd. Dus de DAC van de Marantz wordt gebruikt.
Ik denk wel dat je gebonden bent aan de beperkingen van de iPad. Deze werkt intern met 44khz en 16 bits geluid doorvoer. Dus ook al is de content beter (geldt niet voor Spotify) dan wordt dat terug gebracht tot waar de iPad maximaal mee kan werken.

Kun je géén SpotifyConnect gebruiken?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Jwfpeters

Jawel! Ik heb ook reactie van Marantz gehad. Idd de DAC van de Marantz wordt gebruikt. Nu dus wel een leuke setup gemaakt al zeg ik het zelf. De iPad dient als Spotify Connect streamer die dus met USB op de Marantz zit. Paar leuke voordelen, een redelijk groot scherm met info van de song vanaf de bank. Wordt bediend met de telefoon en dus Spotify app. En om het helemaal old school te maken, pauze play next song etc kan met de remote van de Marantz! Ben er best wel blij mee zo! (Gebruik Spotify voor al het muziek luisteren dus die bitrate beperking is niet erg.








Maus

De bitrate en alle geluidseffecten moet je per apparaat (dus ipad/pod/pad en telefoon apart) instellen.