Receiver gaat spontaan aan

Gestart door Lucasluuc, september 21, 2018, 05:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucasluuc

Sinds kort in het bezit van een Marantz SR6012.
M'n eerste receiver en de 1e stap in de wereld van HT.
Hoewel hij heel goed bevalt is me nu een paar keer overkomen dat hij zomaar uit het niets aanspringt.

Heb de volgende apparaten er op aangesloten: Samsung tv, apple tv, wii, horizon box, ps3, marantz blue-ray speler, stereo amp pm14s1. Via een Lan kabel is de receiver op de router aangesloten.

Ik dacht misschien zit het in de CEC functie, maar alle apparaten die er op aangesloten zijn stonden uit, behalve de Horizon box. Horizon box paar keer uit en aan gedaan maar de receiver reageert daar niet op (wat ik al had verwacht). Heb ook geen wekkerfunctie aangezet. Heb de remote app op mijn telefoon geïnstalleerd maar deed daar ook niets mee. Ab's lagen ook op tafel niets te doen. Heb geen antenne's voor wifi of bt aangesloten, noch een antenne voor fm.

Iemand enig idee hoe het kan dat de receiver zomaar aangaat? Of moet ik er mee terug naar de leverancier?

Groeten Luuc


pdufrenne


Op welke functie/input staat de receiver als deze spontaan aanstaat?

Al eens geprobeerd om de router te resetten?
Bij mij gaat de settop box dan ook spontaan aan.

Dan is er altijd nog de mogelijkheid dat iemand de AirPlay of ChromeCast functionaliteit activeerde met zijn smartphone of tablet.
Ook SpotifyConnect kan je receiver van op afstand activeren.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maus

Of een overbuurman met een Marantz? :)

Lucasluuc

Heel frappant, sinds mijn bericht heeft ie het niet weer gedaan. Vanalles geprobeerd om het te simuleren, maar hij bleef gewoon uit. Wel de oude LAN kabel vervangen door een nieuwe goed afgeschermde.