Marantz SR9600 geen geluid uit surroundkanalen

Gestart door Marco66, september 17, 2018, 09:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco66

Heb voor surround voorlopig een mooie sr9600 gekocht omdat ik langdurig thuis zit ivm rugoperatie en huidige set kapot is. De surroundspeakers aangesloten en heb in het menu de speakers aangezet op small.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de surrounds met de testtone.
Kabels en aansluitingen verwisseld met de fronts en de kabels en speakers achter werken wel maar niet via de surround left en right aansluitingen.
Ook raar dat met de testone cyclus hij begint met front r, center, front l en dan niets laat zien in het scherm en na paar sec weer verder gaat met front r etc
Ook de Marantz terug gereset naar fabrieksinstellingen maar helpt ook niet.
Omdat ik de versterker al voor mijn operatie gekocht heb wil de verkoper ook niet veel doen vrees ik.
Ook lastig is dat ik het niet via osd kan zien omdat ik aleen 4k hdmi ingang heb op tv en dus op display vd marantz moet doen.

Iemand idee wat dit kan zijn, wel toevallig dat beide kanalen het niet doen dus denk zelf aan een instelling die ik over het hoofd zie.

Marco

Marvin

Als je ze op small hebt staan en er komt geen geluid uit dan is het waarschijnlijk kapot.

Marco66

Citaat van: marvin op september 17, 2018, 10:04:47
Als je ze op small hebt staan en er komt geen geluid uit dan is het waarschijnlijk kapot.

Ja, dat vrees ik dus ook maar ga eerst proberen osd menu via mijn pc monitor werkend te krijgen en dan als alles goed staat en nog geen geluid dan kan ik die conclusie wel trekken denk.
Rare is dat met de testtone de surrounds ook niet voorbij komen in het display en fronts en center wel.

Marvin


Marco66

Probleem gevonden!
Brugjes vd surrounds op de pre outs mistte, nu de brugjes vd surround backs er in gedaan en het werkt!
Hoe simpel kan het zijn maar je moet er maar aaan denken,  met dank aan buurforum ht.
Dank voor het meedenken.

Marco

Marvin

Aha. Ja die brugjes, ook niet direct aan gedacht. [emoji4]