Nieuwe Klipsch center RP-504C aangeschaft.

Gestart door RHK, september 14, 2018, 16:24:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32




Wow, dat is een beste 🤘🏻. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Rob46

Citaat van: xander32 op september 15, 2018, 16:49:19



Wow, dat is een beste 🤘🏻. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Heftig gaaf!  :-o

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op september 16, 2018, 06:54:55
Bedankt!  8-)

Wat toch echt het grootste deel van HT gebruikers wel eens vergeten is dat de Center veruit de belangrijkste speaker is in een HT setup !
Vaak zie je knotsen van Front speakers en potent Surround speakers, en dan staat er een zielig klein centertje omdat die zo lekker in het kastje past  :-o
Foute beslissing, je kunt beter 1000 euro aan een Center uitgeven en 500 aan een Front set, dan anders om wat eigenlijk altijd gebeurt.

Goeie keus voor het fundament (samen met de subwoofer) voor een HT set  :-)

RHK

#21
Citaat van: CBdicX op september 19, 2018, 07:46:59
Wat toch echt het grootste deel van HT gebruikers wel eens vergeten is dat de Center veruit de belangrijkste speaker is in een HT setup !
Vaak zie je knotsen van Front speakers en potent Surround speakers, en dan staat er een zielig klein centertje omdat die zo lekker in het kastje past  :-o
Foute beslissing, je kunt beter 1000 euro aan een Center uitgeven en 500 aan een Front set, dan anders om wat eigenlijk altijd gebeurt.

Goeie keus voor het fundament (samen met de subwoofer) voor een HT set  :-)

En zo is het. Een goede center zorg ervoor in HT dat de dialogen goed worden weergegeven. Maar ook muziekconcerten in meerkanaalsgeluid weergegeven, is een genot om naar te luisteren. Het was wel even experimenteren, maar bij deze center heb ik de cross-over op 80Hz gezet, klinkt prima. Misschien dat ik dat nog verhoog naar 90Hz, even uitproberen nog. Audyssey naar Flat gezet, meer detail nu ook. (dit verhaaltje hoort eigenlijk in HT topic, maar ok.) Marvin had trouwens gelijk, er zit een aardige geluidsdruk in, ook het volume van de center wat teruggeschroefd.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin


CBdicX

Ik zou nog liever mijn Fronts opgeven dan de Center !

Marvin


CBdicX


Marvin

Dat zal best ja.... [emoji23]

Nee ik kijk films en series voornamelijk alleen.
Zit in het midden, geen gemis.
Maar als je er eentje neerzet moet het er eentje met ballen zijn, helemaal mee eens...!

RHK

Citaat van: marvin op september 19, 2018, 17:30:42
En toch mis ik hem niet..... [emoji23]

Jij hebt in ieder geval geluidsdruk genoeg.   :-P 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Ik denk dat de grootte van een center weinig zegt over het functioneren ervan   ,voornaamste is wel dat het klanktechnisch moet passen bij de front luidsprekers .

De meeste centerspeakers vallen af bij ca 100 Hz ,een grotere qua inhoud zal wellicht lager gaan ,maar wanneer je de crossover op zeg maar 100 Hz zet in het menu vd versterker zal het echt niet veel meer uitmaken .

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter wel uit naar een centerspeaker die in ieder geval tot 60 Hz of lager kan gaan ,dit om de crossover setting zo laag mogelijk te zetten ,maar dan ontkom je eigenlijk niet meer aan een grote behuizing .

Over de driver keuze is het heel makkelijk gesteld ,de te leveren output mag zoveel als mogelijk overeen komen met de front luidsprekers ,nu is dit ook maar relatief want je kan in de versterker het rendement aanpassen door de center een paar db meer te geven ,echter moet je dan wel uitkijken dat de center luidspreker(s) niet gaat vervormen ,de oplossing is dan meerdere kleine drivers of één grote driver .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RHK

Citaat van: TurboMarco op september 21, 2018, 10:12:01
Ik denk dat de grootte van een center weinig zegt over het functioneren ervan   ,voornaamste is wel dat het klanktechnisch moet passen bij de front luidsprekers .

De meeste centerspeakers vallen af bij ca 100 Hz ,een grotere qua inhoud zal wellicht lager gaan ,maar wanneer je de crossover op zeg maar 100 Hz zet in het menu vd versterker zal het echt niet veel meer uitmaken .

Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter wel uit naar een centerspeaker die in ieder geval tot 60 Hz of lager kan gaan ,dit om de crossover setting zo laag mogelijk te zetten ,maar dan ontkom je eigenlijk niet meer aan een grote behuizing .

Over de driver keuze is het heel makkelijk gesteld ,de te leveren output mag zoveel als mogelijk overeen komen met de front luidsprekers ,nu is dit ook maar relatief want je kan in de versterker het rendement aanpassen door de center een paar db meer te geven ,echter moet je dan wel uitkijken dat de center luidspreker(s) niet gaat vervormen ,de oplossing is dan meerdere kleine drivers of één grote driver .

Klipsch geeft op 58-25Khz +/- 3 Db.   Dan zou de crossover op 90 Hz in het laag wellicht goed zijn. Maar heb hem pas weer wat lager gezet en dat klinkt ook goed. Volume zelfs iets teruggezet, vanwege de balans met de hoofdspeakers.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*