Marantz 1122DC reparatie/revisie.

Gestart door HAL9000, september 12, 2018, 18:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz 1122DC op de tafel gehad. Deze zou uiteindelijk voor de verkoop zijn, echter bleek het rechter kanaal te vervormen bij hoger volume of bass. DC offset was prima, maar bias van rechts reageerde niet. Bij deze versterker wordt dat automatisch geregeld. Het bleek dat er een driver tor kapot was en dat ook de eindtransistoren een flinke knauw hebben gehad.


phono en line versterker oud.


Nieuwe elko's en door gesoldeerd.

[/URL]
Eindversterker oud.



HFE waarde van de eindtorren; de torren van 2e rij van links hebben een klap gehad. Lagere HFE waarde gemeten. Echter zijn ze niet wel goed!  HB :yes:


Alles schoongemaakt en door gesoldeerd.


Alle nodige componenten vervangen.






oude componenten.




Intern alles nieuwe en schoon!



Dit versterker model is een interessant model, het gebruikt 2x4 eindtransistoren voor maar 62 watt per kanaal. Terwijl bij alle andere merken er maar 2x2 hebben. Wat wel minder is dat marantz een moeilijk model eindtransistor daarvoor gebruikt. Deze type torren zijn erg moeilijk te vinden!.  :no:  De versterker klinkt subliem! Heel deze serie overigens!.  Jammer dat die niet meer te koop is; ik zou hem zo overnemen.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: i2Paq op september 14, 2018, 10:43:41
Mooi werk weer!

notworthy Ik zag trouwens op het audiofreak forum dat jij class-D mono eindversterkers met wappers had gekocht! nogsteeds blij mee?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Citaat van: HAL9000 op september 14, 2018, 10:55:02
notworthy Ik zag trouwens op het audiofreak forum dat jij class-D mono eindversterkers met wappers had gekocht! nogsteeds blij mee?

Ja, die spelen echt de sterren van de hemel!

In mijn beleving doen die alle versterkers die ik gehad heb verbleken.

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: i2Paq op september 14, 2018, 13:13:14
Ja, die spelen echt de sterren van de hemel!

In mijn beleving doen die alle versterkers die ik gehad heb verbleken.

Ja dat is wel interessant.  Ik heb zelf niet veel ervaring met class D. En die units met die meters vond ik erg mooi! Wat moeten die dingen kosten?
:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Citaat van: HAL9000 op september 14, 2018, 13:34:35
Ja dat is wel interessant.  Ik heb zelf niet veel ervaring met class D. En die units met die meters vond ik erg mooi! Wat moeten die dingen kosten?
:yes:

Ze zijn er in 3 kleur-varianten: https://internetofmusic.nl/product/iom-classic/

Zwart, Wit en "metal".
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

RHK

Citaat van: HAL9000 op september 14, 2018, 13:34:35
Ja dat is wel interessant.  Ik heb zelf niet veel ervaring met class D. En die units met die meters vond ik erg mooi! Wat moeten die dingen kosten?
:yes:

Mijn Rotelletje is Class D, maar die vult mn huiskamer volledig op met goed geluid, met uiteraard fijne speakers.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

HAL9000

Ja ziet er erg leuk uit.  Prijs is goed voor 500Watt  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm