receiver keuze

Gestart door govi73, september 12, 2018, 12:13:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Ik zoek advies, omdat mijn hifi winkel geen Marantz meer verkoopt. En ik nu maar via internet moet bestellen. Ik wil toch graag weer een Marantz receiver, omdat mijn cdspeler en bluray ook van Marantz zijn.

Ik heb nu een SR6005 en wil die vervangen. Ik twijfel tussen SR6012 en SR7012.

Mijn wensen en vragen:
- Mijn huidige SR6005 heeft een lichtere kleur dan mijn CD6006 en UD7007. Ik wil dat de front zijkanten ook diep zwart zijn;
- Goed geluid in stereo en HT; (ik heb een 5.1 opstelling). Is de 15 watt verschil merkbaar?
- Makkelijke en goede streaming mkv, .iso, etc. vab NAS met de receiver;(mediaplayer overbodig?)
- Makkelijke en goede streaming van mp3 van NAS met de receiver; (Sonos Connect overbodig?)

pameijer

Welke speakers heb je nu? Wat is de verhouding film kijken / muziek luisteren? Welke mediaplayers heb je nu?

In het algemeen kan ik zeggen dat je voor het weergeven van eigen media niet direct een Marantz receiver moet gebruiken. Werkt houtje-touwtje, onbetrouwbaar en een verschrikkelijke userinterface. Gewoon een Shield of een Apple TV doen dat werk voor een beetje geld veel beter. De Shield is nu ook mooi afgeprijsd trouwens.

Je kunt natuurlijk altijd naar een andere hifiwinkel toch? Of woon je ergens ver van de verstedelijkte wereld vandaan? Van SR6005 naar SR6012 zou ik niet al te veel verwachten van een sprong in geluidskwaliteit. Blijft dezelfde serie en op dit gebied zijn er eigenlijk geen ontwikkelingen. Een en ander is ook afhankelijk van van je speakers. Een SR7012 doet het eigenlijk altijd goed, ik geloof sterk in meer vermogen is beter dus mijn advies is om die mooie aanbieding van H&C Hifi op ons buurforum met beide handen aan te pakken. O waarvan ik nu lees dat die uitverkocht is...

Andere betere optie voor streaming is een goeie app gebruiken op je smartphone/tablet. Ook weer afhankelijk van welke NAS je hebt.

Oftewel, je zult veel meer info moeten geven om een goed antwoord te kunnen krijgen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Wat betreft het uitgangsvermogensverschil van 15 Watt i.c.m jouw  Kef Q5 die een rendement hebben van 91db ga je niet merken .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

govi73

Speakers zijn Kef Q5, Q1 en Q9.
Subwoofer: REL R-505
Mediaplayer: Mede8er MX400
Nas: Qnap TS-121

Verhouding stereo en HT is 60/40.
Ik kijk veel concerten op Blu Ray.





pameijer

#4
Dan is het de vraag waarom je je receiver wilt vervangen...

Mijn advies (maar nog nergens op gebaseerd...): vervang je Mede8er voor een Nvidia Shield (is nu lekker goedkoop), houd je receiver en ga als je het geld hebt je speakers upgraden. Die Kefjes heb ik een paar keer gehoord en ik vind ze een van de mindere speakers in hun prijsklasses.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Stadium III

7012 zou ik pakken
Ff uit m'n kop volgens mij een betere audyssey
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op september 12, 2018, 15:30:47
Dan is het de vraag waarom je je receiver wilt vervangen...

Mijn advies (maar nog nergens op gebaseerd...): vervang je Mede8er voor een Nvidia Shield (is nu lekker goedkoop), houd je receiver en ga als je het geld hebt je speakers upgraden. Die Kefjes heb ik een paar keer gehoord en ik vind ze een van de mindere speakers in hun prijsklasses.

Dan zou ik toch gaan voor de Dune HD Solo Lite ipv nvidia shield. Meer bestanden afspeel mogelijkheden waaronder 3D en ISO. Iets dat de shield mist. En hij is ook nog goedkoper. 

https://www.bol.com/nl/p/dune-hd-solo-lite/9200000065297960/?suggestionType=typedsearch&bltgh=puK8tXae-1EfDiZ7z4pNMw.1.2.ProductTitle
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Als je de mogelijkheid hebt om een hoger model te nemen, dan zou ik dat altijd doen.
Maar als het gaat om betere streaming opties, het overbodig maken van een extern apparaat.
Dan zou ik het laten waaien en voor een betere mediaplayer gaan.

pameijer

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 12, 2018, 17:33:49
Dan zou ik toch gaan voor de Dune HD Solo Lite ipv nvidia shield. Meer bestanden afspeel mogelijkheden waaronder 3D en ISO. Iets dat de shield mist. En hij is ook nog goedkoper. 

https://www.bol.com/nl/p/dune-hd-solo-lite/9200000065297960/?suggestionType=typedsearch&bltgh=puK8tXae-1EfDiZ7z4pNMw.1.2.ProductTitle
Dat doet de Shield ook gewoon hoor met Kodi. No problemo! Maar je hebt gelijk, hij is een tientje goedkoper.... Echter wat je met de Shield allemaal wel niet meer kan doen nog, pff, nou, kopen kopen!  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#9
Citaat van: govi73 op september 12, 2018, 12:13:14
Ik zoek advies, omdat mijn hifi winkel geen Marantz meer verkoopt. En ik nu maar via internet moet bestellen. Ik wil toch graag weer een Marantz receiver, omdat mijn cdspeler en bluray ook van Marantz zijn.

Ik heb nu een SR6005 en wil die vervangen. Ik twijfel tussen SR6012 en SR7012.

Mijn wensen en vragen:
- Mijn huidige SR6005 heeft een lichtere kleur dan mijn CD6006 en UD7007. Ik wil dat de front zijkanten ook diep zwart zijn;
- Goed geluid in stereo en HT; (ik heb een 5.1 opstelling). Is de 15 watt verschil merkbaar?
- Makkelijke en goede streaming mkv, .iso, etc. vab NAS met de receiver;(mediaplayer overbodig?)
- Makkelijke en goede streaming van mp3 van NAS met de receiver; (Sonos Connect overbodig?)

Alles wat jij hier zoekt is met een hedendaagse receiver prima te doen.
Ik zelf stream vanaf een NAS, zowel MP3/FLAC als ook films.
Gaat allemaal met 1 druk op de "Smart select" knop, eenvoudiger kan niet.

Afwijkende kleuren komt vaker voor, kleur verschillen ontstaan omdat de fronts/kasten niet bij 1 leverancier vandaan komen en er zo helaas kleine verschillen ontstaan, zie ik bij alle merken.

15 watt verschil ga je niets van horen/merken, het geluid word voor 95% door de speakers gemaakt, niet de versterker.
Wel zijn er wat verschillenen tussen receivers betreft geluid instellingen, dus grappen en grollen wat je achteraf kunt instellen.
Wat dat betreft vind ik persoonlijk Denon de fijnste.

Ik zou eens Marcel van H&C bellen, veel audio kennis, goede prijzen.........

sjoek

Als je het geld kan missen gewoon voor de sr7012 gaan heb je alle extra's en hoef je later nooit te denken wat als...
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op september 13, 2018, 00:57:48
Dat doet de Shield ook gewoon hoor met Kodi. No problemo! Maar je hebt gelijk, hij is een tientje goedkoper.... Echter wat je met de Shield allemaal wel niet meer kan doen nog, pff, nou, kopen kopen!  :evil:

Ook 3D en ISO met Kodi? Ik vind Kodi echt helemaal niks trouwens. Ik heb dat op mijn PC gehad om eventueel mijn mediaplayer te vervangen. Ik kreeg het 3D niet echt voorelkaar met 3D instellingen. Ik heb nu een Xtreamer Sidewinder 3 en wat men erover zegt, hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Alles speelt hij af zonder bijprogramma's. Behalve 4K files. Daar is hij weer te oud voor. Dus TZT ga ik de Dune kopen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

govi73

Bedankt voor de reacties.

Twijfel dan nog wel tussen de SR7012 of een nieuwe mediaplayer.
Qua mediaplayer heb ik voorkeur voor een Dune Solo Lite. Kan ik hier t.o.v. de mede8er echt een geluidswinst behalen of is het meer gericht op beeld?


sjoek

Citaat van: govi73 op september 14, 2018, 13:29:46
Bedankt voor de reacties.

Twijfel dan nog wel tussen de SR7012 of een nieuwe mediaplayer.
Qua mediaplayer heb ik voorkeur voor een Dune Solo Lite. Kan ik hier t.o.v. de mede8er echt een geluidswinst behalen of is het meer gericht op beeld?

Ik denk het allermeest op functies
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Geluid zal allemaal niet veel verschillen, je gebruikt waarschijnlijk telkens de dac van je receiver. Aangezien je dat ding met HDMI aan gaat sluiten.
Verschillen in geluid merk misschien wel als je het geluid analoog aansluit.