Sony TA-F830 ES

Gestart door KayaRahnee, september 11, 2018, 19:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Mazelaar! erg mooi smoelende Sony  8-)

Citaat van: i2Paq op september 16, 2018, 09:46:54
Al was hij de enige / laatste die iets verkocht wat ik nodig zou hebben dan nog niet / nooit!

Het is geen prettige handelaar.. wil alles voor een grijpstuiver opkopen en het gaat voor de maximale prijs te koop..

Ik denk eerder dat het een verzamelaar is met geld teveel.. Je raakt in NL op het moment niks kwijt voor normale prijzen..

Maus

Niet gek opkijken als het hem wel lukt, want zijn aanbod varieert wel. Misschien dat mensen zekerheid zoeken in de garantie, de woorden 'service gehad' etc. Ik vind het altijd eng als er bij een apparaat staat dat hij 'door een kenner' volledig is 'nagekeken'. Te vaak betekent dat, dat er een bus contactspray is leeggeknald...

thanatos

Nou helaas kan ik je uit 1e hand vertellen dat dat ook geen extra klandizie genereert.

In NL is een heel beperkt groepje nog maar bezig met vintage en audio als hobby. De echte toppers worden opgekocht door verzamelaars of handelaren. Die laatste bieden het vervolgens aan op ebay/internationale markt.

Zo ook de VintageThief. Hij adverteerd op facebook, pinterest en krijgt zo ook mensen uit het buitenland. Daarnaast bouwt hij een enorme voorraad op die over 20 jaar vast aanzienlijk meer waard is dan nu.

Dat geserviced bij hem betekend idd stofzuiger er door.. net zoals de meeste advertenties.. Voor de leek is het ook lastig onderscheid te maken.

Maus

Dan heb ik die TA gered denk ik? :P

jrm

Mooie versterker!
Veel plezier er mee!

Heb je al geluisterd?

Maus

Hij staat al de hele avond aan, prima ding denk ik. Ik heb wel een andere set speakers sinds vandaag en dat moet ook even wennen. Setje Tannoy R2's, op aanraden van een ervaren vriend. Ik mistte in de monitors vooral het laag en vollere geluid. De Tannoys staan zachtjes aan, m'n vriendin is aan het werk thuis dus serieus luisteren zit er nog niet in.

Voor de Sony zal ik een kleine ventilator moeten maken in de kast, hij word wel erg warm. Kan hem helaas nergens anders neerzetten.

Spikes25

@Maus,

Gefeliciteerd kerel.....prachtig die VU meter. Ik was op zoek naar een hagel nieuwe zilver kleurige versterker met VU meters ( waarom zilver, vermoedelijk een hang naar het verleden) Ben ze tegen gekomen van Yamaha en Technics, prachtig maar ver boven mij budget. Maar ben nog zoekende, overweeg se SR7007 en de UD 7007 t.z.t. van de hand te doen.

Zo ook mijn oude retro installaties. Mijn first Sony Toren 1980, JVC installatie toevallig ook met houten planken aan de zijkanten, een afstandsbediening maat 42. Minder spannend Harman Kardon kardon, geen plastieken uitvoering, ik doe er niet meer mee, staat maar te ver-stoffen. Soms moet je verleden los laten Mmmmm

Ik heb nog overwogen om de CD speler te voorzien van een nieuwe laser, maar ik twijfel of dat wel zo handig is, en of het blijft met het alleen vervangen van de laser. Ook de techniek is niet stil blijven staan.

Maar nogmaals gefeliciteerd met je Lucky aanwinst
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

#22
Ik vind het repareren altijd de moeite waard mits het geen troep spullen zijn. Van hele oude of luxe spelers zie ik dat nut er wel van in, en de lol, ze zijn immers zeldzaam geworden en dan is het zonde als er wéér een verdwijnt.

Zelf heb ik al enkele busjes volgeladen met apparatuur waar ik afstand van heb gedaan. Spullen die ik niet gebruik kunnen weg, maar dat is altijd een lastige. Hier bij m'n vriendin in het kleine huisje staat inmiddels een grote berg, bij m'n ouders staat mijn slaapkamer ramvol. Van veel dingen kan ik geen afstand doen, er komt niemand op af of het is te leuk om weg te doen.

Zo'n Sony gaat niet zo snel weg, omdat de kans om er weer een te bemachtigen heel klein is.

Onkyo heeft volgens mij ook zilveren versterkers met vu's, en ik heb een Proton set gehad die het ook had.

https://link.marktplaats.nl/m1323035642
Die dus. Staat helaas ook al voor een markt-ontwrichtende prijs bij l*l de vintagedief.

Vinyl_Fuchs

#23
Citaat van: Maus op september 19, 2018, 00:13:20
Ik vind het repareren altijd de moeite waard mits het geen troep spullen zijn. Van hele oude of luxe spelers zie ik dat nut er wel van in, en de lol, ze zijn immers zeldzaam geworden en dan is het zonde als er wéér een verdwijnt.

Zelf heb ik al enkele busjes volgeladen met apparatuur waar ik afstand van heb gedaan. Spullen die ik niet gebruik kunnen weg, maar dat is altijd een lastige. Hier bij m'n vriendin in het kleine huisje staat inmiddels een grote berg, bij m'n ouders staat mijn slaapkamer ramvol. Van veel dingen kan ik geen afstand doen, er komt niemand op af of het is te leuk om weg te doen.

Zo'n Sony gaat niet zo snel weg, omdat de kans om er weer een te bemachtigen heel klein is.

Onkyo heeft volgens mij ook zilveren versterkers met vu's, en ik heb een Proton set gehad die het ook had.

https://link.marktplaats.nl/m1323035642
Die dus. Staat helaas ook al voor een markt-ontwrichtende prijs bij l*l de vintagedief.
Een mooi apparaat. Ik ben dan wel zo'n freak dat ik daar de bijpassende vv. bij wil hebben.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Citaat van: Maus op september 19, 2018, 00:13:20
Ik vind het repareren altijd de moeite waard mits het geen troep spullen zijn. Van hele oude of luxe spelers zie ik dat nut er wel van in, en de lol, ze zijn immers zeldzaam geworden en dan is het zonde als er wéér een verdwijnt.

Zelf heb ik al enkele busjes volgeladen met apparatuur waar ik afstand van heb gedaan. Spullen die ik niet gebruik kunnen weg, maar dat is altijd een lastige. Hier bij m'n vriendin in het kleine huisje staat inmiddels een grote berg, bij m'n ouders staat mijn slaapkamer ramvol. Van veel dingen kan ik geen afstand doen, er komt niemand op af of het is te leuk om weg te doen.

Zo'n Sony gaat niet zo snel weg, omdat de kans om er weer een te bemachtigen heel klein is.

Onkyo heeft volgens mij ook zilveren versterkers met vu's, en ik heb een Proton set gehad die het ook had.

https://link.marktplaats.nl/m1323035642
Die dus. Staat helaas ook al voor een markt-ontwrichtende prijs bij l*l de vintagedief.

Die onkyo is een vreselijk stop ding, er stond er laatst een voor 400 euro op MP. Ik zag hem staan omdat ik die kan van de oude hifive boeken (70's).  Zitten 2 power packs in, en dat is ook gelijk de hele eindversterker.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Het was maar een voorbeeld.. :)

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 19, 2018, 00:32:28
Een mooi apparaat. Ik ben dan wel zo'n dat ik daar de bijpassende vv. bij wil hebben.

Ik ook, maar voor de Sony is hij niet te vinden in NL... :(

thanatos


HAL9000

Citaat van: Maus op september 19, 2018, 08:52:29
Het was maar een voorbeeld.. :)

Ik ook, maar voor de Sony is hij niet te vinden in NL... :(

Ohw sorry, ik heb daar overheen gelezen.  Ik heb ooit wel eens zo'n sony set gehad in het goud met als eind bak de tan-80es. Zat ook en DAT recorder bij en de rest. Best indrukwekkend. Qua klank niet, vooral die pre was stukke minder.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus


Spikes25

 Beste @HAL9000 en @thanatos en @Maus

ik heb een vraag over het vervangen van een laser van een CD speler. Het gaat om een speler uit begin 90, en wel de JVC, XL-Z-555-BK, zou het qua geluid waard zijn om de laser te vervangen? Ik bedoel kijkende naar de techniek van vandaag. Ik moet even op onderzoek, volgens mij is het een Philips laser-tje

Het enige nadeel van de speler is, en heeft niet allen betrekking op mijn speler, dat de lade met een klere klap dicht gaat. Op sommige site zie ik dat ze isolate hebben aangebracht, vermoedelijk heeft dat niets van doen, met het harde dicht slaan van de CD lade, eigenlijk geen idee. De Franse taal is voor mij te moeilijk.
https://www.audiovintage.fr/leforum/viewtopic.php?t=27392

Ik hoor graag van jullie

Alvast dank
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley