Sony TA-F830 ES

Gestart door KayaRahnee, september 11, 2018, 19:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Iemand die deze in bezit heeft gehad of nog steeds bezit ?
Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij Sony versterkers maar deze trekt wel mijn aandacht. (voorzichtige interesse aankoop).
Ik ben benieuwd naar jullie commentaren / bevindingen.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

thanatos

#1
Ik vind die series overrated. Smoelen redelijk, maar echt heel blij wordt ik er niet van. Klinken vrij vlak maar is meer van hetzelfde.

Wel zijn ze degelijk gebouwd en echt fout kun je er niet mee gaan. Maar spannend, nee.

Als je interesse hebt in Sony ES kijk dan eens naar de TA-FA7ES :







Edit : dit was de spannendste ES die ik heb gehad. En is uiteindelijk toch wel verkocht :


Maus

Kwam ik die maar eens tegen.... :)

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maus

Vind het een prachtding, maar ik ben dan ook Sony freak. Zal wel door de Myfirstsony komen destijds..

Heb verder weinig Sony op een smartphone en walkmans na. Wel de CDP 101 speler..

KayaRahnee

Citaat van: Maus op september 13, 2018, 23:21:24
Vind het een prachtding, maar ik ben dan ook Sony freak. Zal wel door de Myfirstsony komen destijds..
Heb verder weinig Sony op een smartphone en walkmans na. Wel de CDP 101 speler..

Zoals ik in mijn eerste post schrijf, ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij zo'n op leeftijd zijnde Sony versterker.
Maar ik vind die Sony TA-F830 ES erg mooi.
Samen met een Sony CDP-X77 ES zou dit een mooi koppel vormen om op mijn rack te staan.
Echter heb ik geen idee van waarde van deze apparaten.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

thanatos

www.hifishark.com is een goede indicator.

De waarde hangt vooral af van wat de gek er voor geeft. Inmiddels zijn ze ook goed op leeftijd en het binnenwerk kent geen eeuwig leven. Je betaald dus voor iets wat eigenlijk al is afgeschreven. Dan blijft enkel de liefhebbers waarde over. En bij de TOTL modellen loopt dat al snel op.

Dus wat het waard is.. wat je er zelf voor over hebt.

Maus

De waarde van versterkers met wappers is belachelijk hoog. Zitten er dan houten panelen op worden ze nog veel duurder. Staat er een bekend merk op (Sony, Marantz, Technics Sansui etc) worden ze nog eens duurder.

Ik denk dat die versterker op MP zomaar richting de 1000 euro gaat.. :)


Citaat van: KayaRahnee op september 13, 2018, 23:43:27
Zoals ik in mijn eerste post schrijf, ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij zo'n op leeftijd zijnde Sony versterker.

Leeftijd zegt niet zo gek veel, je hebt daar net zo goed onderhoud aan nodig als aan een Marantz van 1990. Mijn ervaring verder met Sony is dat het allemaal meestal wel werkt.

thanatos

Die TA-N77ES gaan tegenwoordig wel over de €1000,- heen. En best terrecht. Ze zijn zeldzaam en smoelen goed.

Citaat van: Maus op september 14, 2018, 19:45:41

Leeftijd zegt niet zo gek veel, je hebt daar net zo goed onderhoud aan nodig als aan een Marantz van 1990. Mijn ervaring verder met Sony is dat het allemaal meestal wel werkt.

x2 ze altijd wel last van slechte solderingen, en vervuilde potmeters. Zeker bij de types die AB hebben en digitale selector voor de inputs bijvoorbeeld.

Maar altijd goed te herstellen. Best goede bouwkwaliteit in het algemeen.

Maus

Zal ik eens opscheppen...



Vanmiddag zat ik in Amersfoort op een terrasje. Anderhalf uur rijden van huis vandaan...  Ik ging die dag met vrouwlief samen op pad voor die 2 oude CD spelers (cdp 102 & 103), via marktplaats.

Vanaf het terras met een heerlijk biertje snuffelde ik wat op marktplaats 'in je buurt', en deze amp werd net online gezet, hemelsbreed 300m bij het terras vandaan. Ik heb het even laten bezinken maar nog voor het avondeten had ik al een deal met de verkoper. Ahum... zo heb je er tijden niet aan gedacht, en zo kom je dankzij dit topic gericht aan het zoeken naar Sony op marktplaats en tadaaa....!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maus op september 16, 2018, 00:03:01
Zal ik eens opscheppen...



Vanmiddag zat ik in Amersfoort op een terrasje. Anderhalf uur rijden van huis vandaan...  Ik ging die dag met vrouwlief samen op pad voor die 2 oude CD spelers (cdp 102 & 103), via marktplaats.

Vanaf het terras met een heerlijk biertje snuffelde ik wat op marktplaats 'in je buurt', en deze amp werd net online gezet, hemelsbreed 300m bij het terras vandaan. Ik heb het even laten bezinken maar nog voor het avondeten had ik al een deal met de verkoper. Ahum... zo heb je er tijden niet aan gedacht, en zo kom je dankzij dit topic gericht aan het zoeken naar Sony op marktplaats en tadaaa....!
Nice.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Citaat van: KayaRahnee op september 13, 2018, 23:43:27
Zoals ik in mijn eerste post schrijf, ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij zo'n op leeftijd zijnde Sony versterker.
Maar ik vind die Sony TA-F830 ES erg mooi.
Samen met een Sony CDP-X77 ES zou dit een mooi koppel vormen om op mijn rack te staan.
Echter heb ik geen idee van waarde van deze apparaten.

Er staat een 530 te koop bij The VintageDief, die rekent altijd bizar hoge prijzen, maar deze valt gek genoeg mee.
https://link.marktplaats.nl/m1319014452

Ik gok de 830 op zo'n 450€, als hij online komt..
Edit: Oh minder dus, ik zie nu waar je de foto vandaan hebt, misschien moet je die eens volgen wat die prijs doet.. :)

i2Paq

Citaat van: Maus op september 16, 2018, 00:53:00
Er staat een 530 te koop bij The VintageDief, die rekent altijd bizar hoge prijzen, maar deze valt gek genoeg mee.
https://link.marktplaats.nl/m1319014452

Ik gok de 830 op zo'n 450€, als hij online komt..
Edit: Oh minder dus, ik zie nu waar je de foto vandaan hebt, misschien moet je die eens volgen wat die prijs doet.. :)

Al was hij de enige / laatste die iets verkocht wat ik nodig zou hebben dan nog niet / nooit!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

KayaRahnee

De verkoper van de Sony TA-F830 ES past kennelijk telkens zijn minimum vraagprijs aan aan het hoogste bod.
Dat mag, maar vind dat wat raar overkomen.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maus

Er zijn helaas genoeg vreemden op de wereld. Ik kijk naar de prijs als deze binnen normale kaders valt, of ik dan direct een afspraak kan maken. Zo stond de 77 er een paar uur op en liepen de biedingen op. Ik had telefonisch een afspraak gemaakt maar we hadden eerst nog gereserveerd in een restaurantje.. dat was een spannend etentje! Ik weet dat ik niet teveel betaald heb, mazzel gehad met een superaardige verkoper en wat matige foto's. én snel zijn/geluk hebben.

Ik zocht eerst op Sony in versterkers, daarna eens op Sony ES, intussen was de ad geplaatst en stond hij bovenaan.