Sony TA-F830 ES

Gestart door KayaRahnee, september 11, 2018, 19:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thanatos

De vraag is of het de moeite waard is om een speler uit '88 op te knappen.

Maar aan de andere kant, als het kan waarom niet ?

Laser module vinden is vaak het grootste probleem. Ik vond : https://nl.aliexpress.com/store/product/Original-Laser-Lens-Replacement-For-JVC-XLZ555BK-CD-Player-Laser-head-Lasereinheit-XLZ-555BK-Optical-Pickup/1818611_32368976754.html

Heel erg de vraag of het een werkbare unit is.. pure gok.. Maar als het werkt heb je voor een paar tientjes weer een werkende speler.

HAL9000

De laser kost maar 25 dollar + verzendkosten. Het is een mooie oude speler.   :yes:
Ik moet wel melden dat er vaak meer addertjes vanonder het gras komen opkijken bij zulke reparaties.
Ik heb een paar keer bij een SA-cd speler van marantz de laser vervangen. Bij alle werkte de cd speler direct, maar naderhand kwamen er toch altijd weer kleine problemen bij.  nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm

Tsja, wie niet waagt, wie niet wint.
Als je als eigenaar er blij mee bent, dan moet je het eigenlijk altijd (laten) proberen.

Maus

Vraag jezelf eerst af of de laser wel stuk is, ik heb het zelden meegemaakt. Wat ook kan is dat de snaar van de lade gaar is, en de CD dus niet goed opgetilt word.

Spikes25

bedankt voor alle tips.
@ maus, de speler leest de cd niet meer, en staat al dik vijftien jaar stil te wezen.
Je kan aan de printplaat van de laser de stand veranderen, dit wil weleens tot werken, maar daar blijf ik liever vanaf.
Dan vraag ik mij of het nodig is om de condensatoren te moeten vervangen, ik laat het even op mijn inwerken.

Ook ben ik in het bezit van de receiver JVC RX-1001V, de eerste surround receiver, stelde m.b.t. geluid niet zoveel voor. Maar wat een bakbeest was dat. Bij deze is het display uitgevallen, voor de rest werkt alles nog.
Ook nog in het bezit van een driekop cassette deck, horende bij deze serie, deze werkt nog. Maar staat ook al een tijdje werkeloos toe te kijken.

Nogmaals ik dank voor de inbreng.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

Het vermogen van de laser opschroeven kan, maar is een tijdelijk lapmiddel want het versterkt het proces van veroudering heel erg.

Kijk eens of hij wel gaat draaien. Is er uberhaubt iets van beweging zodra de lade sluit? Ik heb hier een Sony staan die ook niets doet, maar als ik de cd een zwengel geef gaat hij draaien en speelt probleemloos. De laser sluit ik hier dus uit, maar het probleem zit hem in de detectie van een cd en/of spindle motor.

Spikes25

ben nu erg druk met andere dingen, hoop binnenkort de speler van zolder te plukken
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley