IMAX DTS (IMAX Enhanced) update aan de horizon

Gestart door CBdicX, september 07, 2018, 22:39:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Er word reeds in de US op de site voor de AV8805 gesproken over IMAX DTS aka IMAX Enhanced, zie foto.
Zou betekenen dat DTS dmv IMAX Vision dezelfde kant op gaat als Dolby met Dolby Vision, en dan met een DTSX audio saus er overheen met misschien wel 13 kanalen.
Spannende tijden voor D&M......

CBdicX

#1
IMAX DTS update ontvangen en na wat testen is de indruk  :-(

Voor nu een compleet nutteloze update, 0,0 content, geen 13 kanalen voor DTS.
Zoals het nu is ondersteunt IMAX DTS maximaal 7.2.4 en geen 7.2.6 en is er geen "vooruit gang" tov van NeuralX, zelfs een stap terug, NeuralX kan op alle formaten ingezet worden, I-DTS niet.
Ook de ondersteuning voor eventueel Center Heigh ontbreekt wat uit eerdere berichten een onderdeel van I-DTS zou zijn, iets wat ik wel wilde proberen.
I-DTS werkt nu alleen op DTS materiaal, en zelfs gebruik met DTS-HD of DTSX ontbreekt.

Voor nu ook lezend wat andere gebruikers (AVS forum) hebben getest en kunnen testen, de meest vreemde update.

Zijn er trouwens nog andere X8500H gebruikers hier op het Marantz forum ?

Rob46

Ik weet dat HT apparatuur een tijd heel erg populair is geweest. Is dat nog steeds het geval? Er zijn wel steeds technische ontwikkelingen rondom HT die ik voorbij zie komen. Bijvoorbeeld speakers in het plafond.  Wel gaaf om het bioscoopeffect te benaderen. Je moet er wel de ruimte voor hebben om maximale prestaties en effecten/beleving uit de HT set te kunnen behalen?

Marvin

Vragen waar je zelf antwoord op kunt bedenken, maar goed....

Ja en ja.... [emoji23]

CBdicX

#4
Citaat van: Rob46 op november 30, 2018, 18:49:34
Ik weet dat HT apparatuur een tijd heel erg populair is geweest. Is dat nog steeds het geval? Er zijn wel steeds technische ontwikkelingen rondom HT die ik voorbij zie komen. Bijvoorbeeld speakers in het plafond.  Wel gaaf om het bioscoopeffect te benaderen. Je moet er wel de ruimte voor hebben om maximale prestaties en effecten/beleving uit de HT set te kunnen behalen?

Technische ontwikkeling in HT gaat zeer snel, soms te snel en schiet het het doel voorbij, zoals het nu laat aanzien met IMAX DTS.
En met de huidige top receiver lijn zoals de X8500H en andere met monolithische Front opbouw, doet de receiver niet onder voor welke Stereo versterker dan ook.
En het voordeel om wel of geen ruimte correctie te gebruiken in Stereo gebruik.
Stereo setting geeft Audyssey, Direct setting doet het zonder Audyssey, het is maar net wat de gebruiker wil  :-D

Ruimte voor een HT set is niet meer een probleem met oa Kef T101 en Kef T301.
En andere merken hebben ook goede kwalteit kleine platte speakers.
Ik heb met deze speakers, op de Center (Magnat Quantum 1000) en Subs na, mijn gehele 9.2.4 setup (7.2 + Front Wide L/R) samen gesteld, en het is amper zichtbaar  :wink:
Aan het plafond hangen kan simpel met Bison Polymax omdat de speakers rond de 1 KG per stuk wegen, dit is bij mij Top Middle. 
Een deel zit achter het Oled scherm (Front Height en Center Height) en kaatst op de Bose manier via muur en plafond !

Heb voor de Kef serie "gewone" speakers in een 9.2.4 opstelling gehad, maar dat is zeer confronterend, de Kefs zijn uiterst WAF vriendelijk, ook niet onbelangrijk, en doet kwalitatief niet onder voor een full size speaker, mits de sub(s) van behoorlijke kwaliteit is !!

En een bioscoopeffect die ik zeker niet krijg in de bioscoop zelf, ik zat vaak op de verkeerde plek, het geknisper en geouwehoer (er zat altijd wel iemand in de buurt die een zakje met Smarties op zat te eten), en ik kan nu pauzeren wanneer ik wil :-D

CBdicX

#5
En de 2 Subs, Magnat Cinema Ultra Sub300.

Grappig van deze site, ik heb deze foto's toch echt rechtop op de PC staan, hier worden ze op zijn kant gezet  :-o

Rob46

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets mee kan, oftewel hebben meerwaarde voor dit forum  :yes:

Dat ziet er goed uit. Een collega denkt er serieus over om een HT opstelling in zijn woonkamer te realiseren. Er is best veel te verkrijgen op dat gebied. Die KEF's zijn zeker interessant voor hem....

CBdicX

#7
Citaat van: Rob46 op december 01, 2018, 10:04:14
Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets mee kan, oftewel hebben meerwaarde voor dit forum  :yes:

Dat ziet er goed uit. Een collega denkt er serieus over om een HT opstelling in zijn woonkamer te realiseren. Er is best veel te verkrijgen op dat gebied. Die KEF's zijn zeker interessant voor hem....

Helaas is het in Europa minder gebruikelijk en mogelijk om een aparte HT kamer te realiseren.
In de US komt dit veel meer voor en kan je makkelijker "los gaan" met wat voor speakers dan ook.
In een gemiddelde Europese huiskamer is het passen en meten.
Gelukkig dat er oplossingen bestaan zoals KEF T serie, en hoef je ook niet in te leveren betreft kwaliteit.

En hup, even een X8500H bij Marcel halen, 13 Kefs T, een potente sub, en rammen met die hap.....  :yes:  :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op december 01, 2018, 09:24:51
En de 2 Subs, Magnat Cinema Ultra Sub300.

Grappig van deze site, ik heb deze foto's toch echt rechtop op de PC staan, hier worden ze op zijn kant gezet  :-o

Leveren ze er ook zitkussens bij? Bij die subs?   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 01, 2018, 15:18:37
Leveren ze er ook zitkussens bij? Bij die subs?   :-D

Ik ga meestal bovenop mijn vrouw zitten, die trilt meer dan deze subs.......  :-D  :-D  :-D

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Maar die gaan wel laag, tot 18Hz? en compact, interessant.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 01, 2018, 15:27:05
Maar die gaan wel laag, tot 18Hz? en compact, interessant.

Jup, 1 active woofer, 2 passief, een piekvermogen van 1100 watt, THX gecertificeerd, en inderdaad (redelijk) compact, wel 32 KG.
Heb er 1 op Marktplaats staan, 2 is zware overkill in mijn doorzonwoning  :-)
Net ingelopen, ze zijn van 27-10-2018, met factuur voor de 5 jaar garantie  :wink: