Is Yamaha BD-A1060 beter dan de CD5005?

Gestart door Klaatusuit, september 05, 2018, 15:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klaatusuit

Ik overweeg een multimplayer te kopen, de Yamaha BD-A1060. Reviews roemen de CD kwaliteit vanwege de 32 bit DAC. Wordt daarmee mijn Marantz CD5005 (met 24 but DAC) overbodig?

NB

Als je 5005 lekker speelt en niet stuk is, waarom dan een andere? Ik speel met een stokoude Marantz cd 5000 en diverse even oude of nog antiekere Philipsen.
Ik zou hem lekker houden, wie weet wat er tegen de tijd dat ie op is, voor moois op de markt is.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Klaatusuit

Omdat de Yamaha zowel Bluray, DVD, CD als SACD speelt. Het heeft een 32 bit DAC tegenover de 24 bit DAC van Marantz. Zou dat geen verschil moeten laten horen?

Marvin

Denk niet dat je daar iets van merkt.
Maar de verdere argumenten zijn toch voldoende om een multiplayer er voor in de plaats te zetten?

pdufrenne


Mijn ervaring met een BlueRay speler is dat deze traag is bij het lezen van een CD.
Dit komt omdat hij ook met de formaten van een DVD en BlueRay overweg moet kunnen.
Dan is het display van een BlueRay uiterst beperkt. Wil je uitgebreide track en titel informatie zien, dan moet je de TV aanzetten.
Kortom, dit heeft mij ertoe gebracht om, naast m'n BlueRay speler, ook weer een CD speler aan te schaffen.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Vinyl_Fuchs

Ik zou de cd-speler zowieso niet wegdoen. Mijn sony bdp-s7200 (toenmalige topmodel) heeft na 2 jaar al de geest gegeven en hooguit 20x gebruikt. Nieuwe topmodel heeft inderdaad geen display meer i.t.t. mijn bdp.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... voor een cdp vang je nagenoeg niets meer. Indien je echter andere media wil gaan afspelen dan een cd, ontkom je er niet aan om op zoek te gaan naar een multiplayer. Maar de getalletjes die je opsomt zeggen voorts niets over de weergavekwaliteit (een cdp bestaat uit ietwat meer onderdelen dan een dac); ik zou de 5005 dan ook maar niet zo van de hand doen.

Klaatusuit

Bedankt allen, voor jullie reacties. Ik houd de CD5005 gewoon. Als de Yamaha niet bevalt, zet ik hem er gewoon naast.   :-)

NB

Citaat van: Klaatusuit op september 07, 2018, 11:33:26
Bedankt allen, voor jullie reacties. Ik houd de CD5005 gewoon. Als de Yamaha niet bevalt, zet ik hem er gewoon naast.   :-)

Lijkt me verstandig.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.