playlist voor Marantz CR-611

Gestart door goedgezegd, september 01, 2018, 19:48:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goedgezegd

Best forum,

Ik sinds enkele dagen een Marantz Netwerkspeler in huis.
Tot dus ver ben ik heel tevreden maar nu wilde ik gebruik maken van mijn muziek collectie die ik heb verzameld op mijn synology Nas. Dit lijkt toch niet zo te werken zoals ik dat had gedacht, namelijk;

Op de nas staan verschillende genres muziek in eveneens verschillende mappen.
Als ik nu een playlist op mijn computer maak en die opsla op de NAS dan wordt de muziek niet gevonden.
Ik vermoed natuurlijk dat die alles met het path naar de muziek heeft te maken en heb daarom gepoogd met een teksteditor e.e.a. aan te passen maar nog niet erg succesvol.

Het lijkt erop dat de afspeellijsten die wel afgespeeld kunnen worden in de map staan waar de muziekbestanden ook te vinden zijn. Wat ik dus graag wil is dat deze afspeellijst ook muziek vind en speelt die in andere mappen staat.

Wie weet raad..?

Fred

rexp

Welk formaat playlist gebruik je? M3U?

Als playlists niet willen spelen zijn het meestal de paden die niet kloppen, zoals je zelf al aangeeft.

Hoe ziet de folderstructuur op je NAS er uit? En hoe verwijs je vanuit je playlist naar die folders? Gebruik je relatieve verwijzingen zoals ../ om een folder omhoog te gaan?

goedgezegd

#2
Citaat van: rexp op september 02, 2018, 12:18:02
Welk formaat playlist gebruik je? M3U?

Hoe ziet de folderstructuur op je NAS er uit? En hoe verwijs je vanuit je playlist naar die folders? Gebruik je relatieve verwijzingen zoals ../ om een folder omhoog te gaan?

Ik gebruik inderdaad M3U. De handleiding geeft aan dat het apparaat hiermee kan omgaan.

Tja.. de folderstructuur op de NAS. Ik gebruik clementine (Linux) en deze vult de bibliotheek vanuit /mnt/share/music
En dit werk vanzelf sprekend wel op mijn laptop. Dit path staat ook in de playlist maar daarvan kon ik al verwachten dat de cr-611 hier niet goed mee omging.  Mijn mount point op de laptop komt van 192.168.178.xx/music.

Omdat de Marantz de 192.168.178.xx mijn NAS in hetzelfde netwerk wel vind hoef ik de 192.168.178.xx niet in de playlist toe te voegen en volsta ik met;

../music/enepath/nummer1.mp3
../music/anderpath/nummer2.mp3

Ik heb overigens de 192.168.178.xx/music ook geprobeert.

Er worden overigens wel playlisten gespeeld die in dezelfde directory/map staan als waar de bron ook staat, maar dit heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Fred

rexp

En heb je het zonder /music/ geprobeerd? Als music de root is van je bieb, kun je niet een directory omhoog, wat je nu wel probeert.

goedgezegd

#4
Ja dat heb ik ook gedaan, Dat werkt wel als de playlist in dezelfde map staat als de bronmuziek.
Ik wil muziek uit verschillende mappen in 1 playlist hebben.

Fred

Edit

Nee dus niet!

goedgezegd

Citaat van: rexp op september 03, 2018, 07:42:05
En heb je het zonder /music/ geprobeerd? Als music de root is van je bieb, kun je niet een directory omhoog, wat je nu wel probeert.

Klopt! Nu werkt het wel.
Thanks!

Fred

rexp

Goed om te lezen. Veel plezier er mee!