HD Radio???

Gestart door valkenburg, augustus 20, 2018, 12:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

valkenburg

Beste Leden,

Onlangs heb ik mijn sr7011 moeten laten repareren nadat blijkbaar het hdmi board defect was. Ik heb hem nu terug maar als ik radio selecteer als bron staat er in het display "HD Radio". Dat heb ik nooit gehad, voorheen was het gewoon "Radio". Ik ontvang dus ook helemaal niets. Hoe zet je hem terug op gewoon Radio?? In de handleiding wordt niet eens gesproken over HD Radio en ik krijg ook niets gevonden op het internet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken.

pdufrenne



HD Radio wordt alleen in Amerika gebruikt.
Ik vermoed dat bij de reparatie, de North Amarican firmware in de SR is gekomen.

Kun je de firmware versie checken?
Staat ergens in het firmware / update menu.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

valkenburg

#2
Hier staat version 6451-5087-8491-6564
DTS version 3.90.50.51

En als ik dus voor update kies krijg ik dat ik de laatst versie heb.

niwdE

#3
Je hebt vast al geprobeerd hier naar de laatste EU versie te zoeken?
http://firmware.marantz.eu/index.php

Als de netwerk update geweigerd wordt, zul je waarschijnlijk de USB methode moeten gebruiken.

Wacht eerst nog maar op antwoorden van meer ervaren gebruikers die hetzelfde euvel hebben gehad.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

valkenburg

Yep, en dit "6440-2017-8432-4554" zou volgens de site de laatste zijn

niwdE

Ik heb bij het updaten van mijn nieuw gekochte apparaten gezien dat die updates uit meerdere elementen bestaan, eerste het core operating system, daarna extensions of zoiets.

Het zou dus heel goed kunnen dat de core operating system de juiste versie is, maar er US extensies in jouw apparaat zijn gezet.

Waarschijnlijk zul je het toch in z'n geheel met de laatste EU versie moeten overschrijven via de USB methode
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

AkTeVox

#6
Naam van de bron kan je aanpassen in het setup menu...
Je kan het zelfs 4K UHD radio benoemen.   :-D :-D :-D

valkenburg

Met alleen de naam te veranderen ontvang ik niet ineens alle zenders......

pdufrenne


Ik zou ermee teruggaan naar de reparateur.
Laat die de juiste firmware er maar weer inzetten.

Stel dat je auto, na een bezoek aan de garage, ineens de snelheid aangeeft in MPH, dan ga je toch ook terug?

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

DansaN

Citaat van: pdufrenne op augustus 20, 2018, 21:05:04
Ik zou ermee teruggaan naar de reparateur.
Laat die de juiste firmware er maar weer inzetten.

Stel dat je auto, na een bezoek aan de garage, ineens de snelheid aangeeft in MPH, dan ga je toch ook terug?
:gp:

Marvin

Toch zou ik eerst zelf een beetje rommelen, ben je dat ding straks weer 3 weken kwijt. Dat terwijl het misschien in een avondje ploeteren gedaan kan zijn. 
Zou het wel even melden in de winkel.

pdufrenne


Het is maar net hoeveel ervaring je heb met het flashen van firmware.
Als je het nog nooit gedaan hebt en je weet niet waarmee je bezig bent, kun je het beter aan de reparateur overlaten.
Als het flashen mis gaat ben je verder van huis.



AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

CBdicX

Valt allemaal wel mee, gewoon op Marantz naar Ondersteuning, Firmware informatie, model type, kleur en serie nummer invullen en dan downloaden naar een USB stick.
In de SR en alles gaat vanzelf, niets moeilijks aan.......  :wink:

valkenburg

Ik heb contact gehad met de HiFiklubben,

Zij vertelde mij dat dit een bekend probleem was software matig. En dat ik hem nogmaals moest brengen en dat het zelf niet te doen was. Dus weer opsturen en een tijdje zonder geluid :-(

Thanks voor het meedenken in ieder geval

pameijer

Nou lekker dan! Als het een bekend probleem is hadden ze dit zelf wel even kunnen checken voordat ze hem vrijgaven voor retour naar jou. Ik zou toch echt wat eisen aan de shop stellen vwb de tijd dat je je apparaat kwijt bent. En laat ze ook maar een pakbon voor transport naar je op sturen zodat je zelf ook geen gedoe hebt met het verzenden.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15