Marantz SR8012

Gestart door Rob46, augustus 19, 2018, 14:04:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


NB

Indrukwekkend, maar je moet er vermoedelijk eerst voor op cursus om de bediening en alle aansluitingen onder de knie te krijgen.
Ik wel iig.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

pffffff behoorlijk 'beest' als je het mij vraagt  :yes:

jrm

Pfffttt, wat een mogelijkheden.....

Is er iemand die alles benut? En dan nog iets te kort komt  :-o

niwdE

SR serie lijkt erger dan het is.

Setupinstructies leiden je er spelenderwijs doorheen.

Wat mij wel opvalt zijn al die analoge aansluitingen, verwacht je toch eigenlijk niet meer in dit digitale tijdperk.
Vrijwel alle AV in- en uitgangen zijn twee- of drievoudig aanwezig. Uitsluitend HDMI en TosLink zou eigenlijk kunnen volstaan.
Volgens mij kan deze grote bak Zone 1 en 2 wel afzonderlijk aansturen, itt mijn kleine SR5012.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Marvin

Nou ja, niet ieder apparaat heeft HDMI.  En met maar 4 digitale inputs zijn wat analoge wel welkom. 

pameijer

Jammer, of beter gezegd belachelijk, dat Marantz deze machine geen tuner heeft meegegeven. Nu moet je een externe tuner aansluiten die ze zelf niet meer hebben....  violent1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiofiel

Citaat van: pameijer op augustus 20, 2018, 00:16:26
Jammer, of beter gezegd belachelijk, dat Marantz deze machine geen tuner heeft meegegeven. Nu moet je een externe tuner aansluiten die ze zelf niet meer hebben....  violent1

Of gewoon internet radio gebruiken.  :wink:

niwdE

Dat is waarschijnlijk de bedoeling, hoewel mijn SR5012 nog wel een FM en zelfs AM tuner heeft.

Ik vermoed dat deze grote AV versterkers in de eerste plaats voor de Amerikaanse markt bedoeld zijn, die kasten van huizen met vaak een biljartkamer of thuisbioscoop in the kelder ...

Is de teruggang van AM en FM zenders ook in de VS aan de gang?

DAB, DVB is toch een Europese "uitvinding" om de omroep te liberaliseren en meer commerciƫle aanbieders tot de ether toe te laten?
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Ron_Z

De US uitvoering heeft nog wel AM/FM  violent1

jrm

Citaat van: Ron_Z op augustus 20, 2018, 11:44:18
De US uitvoering heeft nog wel AM/FM  violent1

Yepp!
Een en al FM zenders hier in FL.

Marvin

#11
Gebruik die radio zelf niet dus van mij mogen ze....  [emoji23]

Een beetje karig is het wel natuurlijk.
Zoveel ruimte kan het niet innemen en voor de kosten hoef je het volgens mij ook niet achterwege te laten. 

Vind ik ook voor de digitale inputs, zijn er maar weinig hoor.
Wel volgepropt met HDMI aansluitingen, kan me niet indenken dat je die allemaal gaat gebruiken.

Kan nog wat worden, aangezien die HDMI-kaartjes van Marantz nou niet de meest stabiele lijken te zijn.   

Mooie machine lijkt me, maar wel wat karig blijkbaar.
Die hele rits met luidspreker klemmen is dan wel weer imposant.