UD 7007 defect

Gestart door Spikes25, augustus 10, 2018, 18:05:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik vind het echt geen leeftijd dat die UD nu al defect is gegaan.  nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pameijer

Ik heb nu 3 van die UD-apparaten gehad, een UD5005, UD7006 en nu een UD7007. Alledrie waren ze kwalitatief onder de maat. Mijn huidige (gewoon nieuw gekocht) doet al heel lang rare dingen. Geen beste serie van Marantz, teleurstellend als je de officiële nieuwprijs van die apparaten kent.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pietjepc

Idem met mijn ud5005. Maakt behoorlijk wat herrie wanneer er een blu ray in zit. En dan niet alleen bij het laden. Leest soms een gewone dvd niet. Eerst een blu ray in laten lezen en vervolgens pakt ie de dvd wel...  nopompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Spikes25

Gezien de prijs vind ik het zeker een aanfluiting, begon al met de aankoop van de speler, gelijk al naar z'n grootje, wel een andere gekregen. Als je de speler op pakt is het of er een baksteen inzit, best wel zwaar apparaat, dan denk je met de kwaliteit zal het wel goed zitten. Dit in tegenstelling tot mijn eerste Sony Blu-ray speler van nog geen 270 euro. En deze werkt nog gewoon. Beeld kwaliteit geen verschil. Ik ga niet met een elektronen microscoop een vergelijk maken, of alle cijfertje met elkaar vergelijken, het gaat mij om wat IK waarneemt.
Soms vraag ik me af, was het niet beter geweest om die Sony te houden, i.p.v. van die UD 7007, gaat de Sony defect naar 4 a 5 jaar, dan gooi je deze zonder een traantje te laten gewoon bij het oud vuil Uiteraard gescheiden aanboden.
Maar goed, het werkt weer.
Maar ik vermoed dat die lasertje allemaal uit een fabriek komen
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

Onderdelen worden allemaal zo goedkoop mogelijk geproduceerd, zo weinig mogelijk materiaal voor bijvoorbeeld koeling, slechte kwaliteit printen. Daarbij alles smd en ic's waardoor de gemiddelde reparatiedienst er niets anders mee kan dan de hele print wisselen.

HAL9000

Citaat van: pameijer op oktober 11, 2018, 19:08:55
Ik heb nu 3 van die UD-apparaten gehad, een UD5005, UD7006 en nu een UD7007. Alledrie waren ze kwalitatief onder de maat. Mijn huidige (gewoon nieuw gekocht) doet al heel lang rare dingen. Geen beste serie van Marantz, teleurstellend als je de officiële nieuwprijs van die apparaten kent.

Maar waarom koop je die shit dan weer????  nonono Ik heb zelf geen blu-ray speler of dvd-speler omdat ik geen televisie in mijn huis meer heb. (weggegeven) Alles wat ik zoek vind ik via het internet.  Ander grappig verhaal, ik heb gewerkt bij correct lang geleden.  Toen kwam blu-ray en hddvd uit van sony en toshiba.  De beste blu-ray speler was geen sony, terwijl zij de makers zijn van blu-ray format.  Die van LG was de beste,  panasonic was traag, en die van sony was helemaal een ramp. Die wilde nog wel eens niet starten (in de showroom). Ik weet van SACD spelers van marantz, dat die lasers retail 13,- euro kosten.  Dat vind ik schrikbarend weinig geld voor hét cruciale onderdeel van de speler. Dit voelt in ieder geval niet als kwaliteit.   shutup
En die SR receivers die ik in dit topic ook aan bod heb gezien met HDMI upscaling kaarten die kapot gaan binnen 2 jaar.  Er werd gezegd dit is een veel voorkomend probleem bij alle merken.  Als dat zo is, dan nemen die merken ons dus erg in de maling met die slecht ontworpen units.   nopompom  :x

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op oktober 13, 2018, 03:26:24
Maar waarom koop je die shit dan weer????  nonono Ik heb zelf geen blu-ray speler of dvd-speler omdat ik geen televisie in mijn huis meer heb. (weggegeven) Alles wat ik zoek vind ik via het internet.  Ander grappig verhaal, ik heb gewerkt bij correct lang geleden.  Toen kwam blu-ray en hddvd uit van sony en toshiba.  De beste blu-ray speler was geen sony, terwijl zij de makers zijn van blu-ray format.  Die van LG was de beste,  panasonic was traag, en die van sony was helemaal een ramp. Die wilde nog wel eens niet starten (in de showroom). Ik weet van SACD spelers van marantz, dat die lasers retail 13,- euro kosten.  Dat vind ik schrikbarend weinig geld voor hét cruciale onderdeel van de speler. Dit voelt in ieder geval niet als kwaliteit.   shutup
En die SR receivers die ik in dit topic ook aan bod heb gezien met HDMI upscaling kaarten die kapot gaan binnen 2 jaar.  Er werd gezegd dit is een veel voorkomend probleem bij alle merken.  Als dat zo is, dan nemen die merken ons dus erg in de maling met die slecht ontworpen units.   nopompom  :x
Met één van die SACD-spelers van Marantz bedoel je zeker ook die SA8400 toentertijd die van mij, Jon? ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *