UD 7007 defect

Gestart door Spikes25, augustus 10, 2018, 18:05:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

Heren,  De UD 7007 heeft na drie en een half jaar de geest gegeven.
Gaat niet meer aan. In het verleden al wat problemen gehad, ik moest dan meerdere malen de aan uit knop indrukken voor er leven uit de UD kwam. Alle kabels eraf gehaald alleen het netsnoer opnieuw aangesloten...helaas.

Ik ben bang dat de kosten beste wel hoog zijn, is er bij de heren technische een soort gelijke klacht bekend, waar het een kwestie is van een onderdeel te vervangen, ik kan best een beetje solderen.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft

Alvast dank
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pameijer

Ik zou eerst gewoon je leverancier aanschrijven/aanspreken. Je hebt rechten als consument en die bepalen o.m. dat een apparaat het moet doen tijdens zijn gebruikelijke levensverwachting. Ik denk dat 3,5 jaar voor een premium blurayspeler te kort is. Ga niet in op onzinverhalen van verkopers over garantieperiodes of dat je maar met de importeur contact moet zoeken.

Lees meer over deze materie hier: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Spikes25

Bedankt voor de tip, ik had reeds een e-mail gestuurd naar Marantz, wacht even deze reactie af.
ik lat van me horen
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Cornelis1921

Een Blu-ray-speler, zoals de UD7007, moet bij normaal gebruik, minimaal 7 gebruiksjaren mee kunnen gaan, want dat is de gemiddelde levensduur van de laser.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 12, 2018, 15:33:15
Een Blu-ray-speler, zoals de UD7007, moet bij normaal gebruik, minimaal 7 gebruiksjaren mee kunnen gaan, want dat is de gemiddelde levensduur van de laser.

Afhankelijk van hoeveel disc's de spelert per week vreet.....

Spikes25

Ik heb vandaag te horen gekregen van de winkelier ( waarmee is het gebeuren rond consumenten recht moest bespreken) dat hij op de hoogte is van het consumenten recht, maar gezien de speler gekocht is in december 2014, moet ik denken aan 50 a 60% van de totale kosten. En zo werd mij verteld, wat voor coulance regeling Marantz treft.

AkTeVox, de speler is van een oud vrouwtje geweest...... nee hoor van mij, maar te weinig gebuikt, ik denk dat deze speler de vijftig uur niet haalt
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

DansaN

Citaat van: Spikes25 op augustus 14, 2018, 14:11:05
En zo werd mij verteld, wat voor coulance regeling Marantz treft.
Nee, zo werd je door de winkelier afgewimpeld en met een kluitje in het riet gestuurd.

Jouw enige relatie is met de winkelier.
De winkelier is de aansprakelijke partij en degene die dit op moet lossen met jou.

In jouw consumentenrecht speelt het merk (de fabrikant) geen rol; je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en de winkelier moet jou van een deugdelijk apparaat voorzien.
Hij mag het apparaat natuurlijk proberen te laten repareren.
Hoe de winkelier dit verder met zijn leverancier regelt, is voor jou als consument niet van belang.

Faxe

#7
Dit is een goede leidraad voor waar je recht op hebt: http://uneto-vni.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Als je na bijna 4 jaar de helft van de kosten moet betalen lijkt me dat redelijk.

Spikes25

Beste Faxe, daar ben ik ook mee eens, volgens de site van Uneto-Vni mag je een gebruiksduur verwachten van 4 jaar, althans in deze prijsklasse, vanaf 1000 EURO is dat 6 jaar.

Ik denk het niet maar misschien dat Marantz een Coulance regeling treft, als dat niet zo is, dan moet ik betalen.
Ik had al gevraagd of dit mankement al meerder keren is voorgekomen, en als blijkt dat de powerprint defect is, dan kan ik dat zelf vervangen, het mainboard, is een ander verhaal.

Dus ik vraag een prijsopgave kijken wat daar uit komt. Ander ga ik kijken voor een 4K speler, hoeft per definitie niet zo duur te zijn, ik hoop dan wel dat het audio gedeelte net zo goed is als van de UD 7007.
Want een CD afdraaien via analoge uitgang....echt verbazend wekend goed.

Ik laat de afwikkeling weten.



"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Cobraatje

Zelfde geluidskwaliteit en niet zo duur, wordt lastig denk ik.
Ik heb ooit de Oppo 93 met de Marantz UD7007 vergeleken en dat won de Marantz duidelijk.
Ook een Panasonic UB900 komt niet aan de geluidskwaliteit van een UD7007.
Ik ben bang dat je qua geluid dan een Oppo 203(weet niet of die qua geluid goed genoeg is) of een Oppo 205 moet kopen.

DansaN

Citaat van: Spikes25 op augustus 15, 2018, 21:57:16
Beste Faxe, daar ben ik ook mee eens, volgens de site van Uneto-Vni mag je een gebruiksduur verwachten van 4 jaar, althans in deze prijsklasse, vanaf 1000 EURO is dat 6 jaar.

Ik denk het niet maar misschien dat Marantz een Coulance regeling treft, als dat niet zo is, dan moet ik betalen.
Ik had al gevraagd of dit mankement al meerder keren is voorgekomen, en als blijkt dat de powerprint defect is, dan kan ik dat zelf vervangen, het mainboard, is een ander verhaal.

Dus ik vraag een prijsopgave kijken wat daar uit komt. Ander ga ik kijken voor een 4K speler, hoeft per definitie niet zo duur te zijn, ik hoop dan wel dat het audio gedeelte net zo goed is als van de UD 7007.
Want een CD afdraaien via analoge uitgang....echt verbazend wekend goed.

Ik laat de afwikkeling weten.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Ik zou hier eens beginnen.
Als eerder aangegeven; de verkoper is aansprakelijk.

Voor een normaal te verwachten levensduur zou je natuurlijk wel Marantz kunnen benaderen.
De door Marantz aangegeven levensduur zou je weer kunnen gebruiken in je aansprakelijkheidsstelling maar de verkoper.

Voorbeeldbrieven staan op de site.

Maus

Voordat je kosten gaat maken kun je ook zelf een poging wagen. Er zit vrijwel niets in, een schakelende voeding zal wel niet opstarten.

Spikes25

Even een up-date
Speler maar opgestuurd, kreeg allemaal doem scenario's te horen.
Voeding en of main board.

Via Els kreeg ik te horen dat het verstandig is om de speler op te sturen, in veel gevallen wordt de voedings print gerepareerd. Opgeven dat ik maximaal 120 /150 EUR  wil neer tikken, indien duurder betaal ik onderzoek's kosten, en dan gaat de UD richting de vuilstort. Even afwachten.
Misschien dan een 4K speler van Sony.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

pdufrenne

#13

NEE, niet nooit naar de vuilstort!
In dat geval zijn hier vast wel hobbyisten die hun geluk willen proberen op deze mooie speler.

Maar ik hoop natuurlijk dat hij netjes gemaakt kan worden.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Spikes25

Speler is gerepareerd, kosten 136 EURO, was oorspronkelijk 170 euro ,maar gezien de leeftijd hebben ze het bedrag bijgesteld.De complete voeding is vervangen.
Ik vermoed dat ik gewoon vette pech heb gehad, maar zowel de SR 7007 als deze speler zijn al gerepareerd geweest. Bij de Sr was het HDMi board defect....maar dat is de zwakke schakel bij alle merken.
Maar soms twijfel ik aan de levensduur cq kwaliteit van Marantz. Over het geluid kwaliteit ben ik goed te spreken.

Maar goed, ik heb de UD 7007 weer geïnstalleerd en weer kunnen genieten. Al was het ook met de handleiding naast mij, weergeven stoeien om het geluid goed te krijgen.Op de Receiver bleef ik maar multi channel zien, herkende geen dolby geen DTS. HDMI instelling stond nog op PCM, in plaats van bitstream.

Ik heb gezocht naar perfecte instellingen van de UD 7007, maar niets kunnen vinden, weet iemand een link naar een site, wat ik het een en ander kan vinden?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley