Akai am 93 probleem

Gestart door Simon_Jaarsma, augustus 07, 2018, 17:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Ik heb hier een akai am 93 staan waarbij de direct operation knop voor problemen zorgt.

als ik de schakelaar op direct off zet doet het linker kanalen het niet. Als ik hem naar aan zet doen bijde kanalen het prima. Maar dan kan je geen balance of bass en treble veranderen.

Ik heb de schakelaar meerdere keren schoongemaakt en de print door gesoldeerd. Helaas heeft dit niet geholpen Dit heeft het alleen maar erger gemaakt nu doen bijde kanalen het niet. Ik heb gechecked als de print oke is en er is niks stuk ook heb ik geen kortsluiting gemaakt. Wel viel me op dat op de input board een stel torren behoorlijk warm zijn geweest.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Deze versterker is al een groot probleem in zijn geheel geweest. Waarbij de input jacks geen contact maakten en de pre main doorlus brugjes ook geen contact maakten. Dat is nu gelukkig weer heel. Maar dan begint hij weer opnieuw te rondkloten....

Please help ik wordt gek......
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Btw als je het volume op max draaid hoor je nog zachtjes de muziek. zit geen storing in de muziek. Alleen heel zacht
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Topic gesloten probleem opgelost. Ik weet dat zeer kansloos is wat er gebeurt is. Maar ik zou dus op bed en uit mijn broekzak viel dit (zie foto) jep dat zijn de brugpennen... Dus nevermind hij doet het prima! Gelukkig maar want ik werd en beetje gek

Fouten maken wel allemaal, maar ik maak de meest domme!! [emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

Cornelis1921

Citaat van: Simon_Jaarsma op augustus 08, 2018, 01:13:47
Topic gesloten probleem opgelost. Ik weet dat zeer kansloos is wat er gebeurt is. Maar ik zou dus op bed en uit mijn broekzak viel dit (zie foto) jep dat zijn de brugpennen... Dus nevermind hij doet het prima! Gelukkig maar want ik werd en beetje gek

Fouten maken wel allemaal, maar ik maak de meest domme!! [emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
:oops: redface violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Simon_Jaarsma

VintageStereo op YT

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Simon_Jaarsma

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 08, 2018, 12:51:06
Inderdaad, 't is maar een hobby, toch? :wink:

Precies! ben wel blij dat hij een menselijke fout is en niet dat het apparaat stuk is
VintageStereo op YT

Cornelis1921

Citaat van: Simon_Jaarsma op augustus 08, 2018, 12:52:16
Precies! ben wel blij dat hij een menselijke fout is en niet dat het apparaat stuk is
Nee, Simon, met zo'n dergelijk "foutje" mag je in je handen knijpen. notworthy pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Citaat van: Simon_Jaarsma op augustus 08, 2018, 01:13:47
Topic gesloten probleem opgelost. Ik weet dat zeer kansloos is wat er gebeurt is. Maar ik zou dus op bed en uit mijn broekzak viel dit (zie foto) jep dat zijn de brugpennen... Dus nevermind hij doet het prima! Gelukkig maar want ik werd en beetje gek

Ik heb in mijn slaapvertrek een Akai AMA 101, die heeft ook van die brugjes, ik heb ze ooit eens om uit te proberen, vervangen door kabeltjes. Maakte dus niks uit.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Simon_Jaarsma

Citaat van: Nb op augustus 08, 2018, 14:05:54
Ik heb in mijn slaapvertrek een Akai AMA 101, die heeft ook van die brugjes, ik heb ze ooit eens om uit te proberen, vervangen door kabeltjes. Maakte dus niks uit.

Brugjes of kabels maakt niet uit zolang ze maar verbonden zijn
VintageStereo op YT