Sr7012 Premium receiver? Marantz Premium service?

Gestart door rickgaspersz@gmail.com, augustus 07, 2018, 08:18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickgaspersz@gmail.com

Hallo medeforumleden,

Ik ben een filmliefhebber met een voorliefde voor surroundgeluid. Ik heb altijd Onkyo gehad (vanwege de relatieve betaalbaarheid) met max 5.1.2 configuratie. Mijn droom was een (minstens) 5.1.4 configuratie. Begin dit jaar kwam vrouwlief met het voorstel 'de woonkamer aan te pakken', en zag ik mijn kans schoon om daarin ook het AV deel in mee te nemen. Na veel overleg (o.a. met mijn vrouw) en veel lezen van reviews, kwam ik tot de conclusie dat de Marantz sr7012 en de Denon x4400 beide geheel aan mijn droomwensen voldeden, waarbij de sr7012 een meer premium gevoel geeft. Ik kreeg een mooie inruilprijs voor mijn Onkyo tx nr 646 en heb een Marantz sr7012 gekocht. Twee extra plafond/hoogtespeakers gekocht en de boel aangesloten in 5.1.4. Wat een geluid! Zowel Atmos als DTS-X als Auro... ik was zo trots als een hond met zeven staarten, en nog een Marantz ook!
Echter, nog geen half jaar later, vorige week zondag, terwijl ik tv kijk met het geluid van de decoder over de receiver: een tik, opeens geen geluid, led indicator blijft knipperen, elke halve seconde. Al een half jaar niks aan aansluitingen van boxen of iets dergelijks gedaan. Alle mogelijkheden om de receiver opnieuw op te starten conform de handleiding geprobeerd, echter zonder resultaat. Gelukkig is de winkel waar ik hem heb gekocht, op zondag open en met hen afgesproken dat ik het apparaat de volgende dag terugstuur.
Inmiddels zijn we een week verder, heb al 3x de leverancier gebeld voor de status maar weten ze me nog steeds niets te vertellen en wachten op een SN nummer. Navraag van mij hoe lang dit alles ongeveer gaat duren, kwam het voor mij ongelooflijke antwoord: normaal zo'n 4 tot 6 weken, maar het is vakantie dus het kan zo maar langer duren...
Dat kan ik dus niet begrijpen... Een merk met een premium reputatie waarbij reparatie zo lang moet duren?
Met mijn Onkyo heb ik de bekende moederbordproblemen gehad waarbij reparatie en verzending niet meer dan 2 weken heeft gekost....
Ik heb nu een Marantz die 3x(!!!!!!) zoveel kost en reparatie duurt ook 3x zo lang!
Wat klopt hier niet? Ik ben nu bang dat ik niet de beste keuze heb gemaakt... kan iemand mij gerust stellen?
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Marvin

Ja dat is wel erg lang, maar je zal er denk ik toch op moeten wachten. 

geoffreyvanvugt

Citaat van: marvin op augustus 07, 2018, 08:50:45
Ja dat is wel erg lang, maar je zal er denk ik toch op moeten wachten.

Maar wel een waardeloze service van Marantz. Als je dit met de Denon had gehad dan zou je op precies hetzelfde uitkoming denk ik. Denon en Marantz komen uit dezelfde stal. Het valt me wel op... hoe recenter hrt apparaat hoe eerder mankementen...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Ja ik dacht zelf dat ze 3 weken aanhouden, dat kan in de vakantie periode natuurlijk wat langer zijn.
Leuk is anders...!

pietjepc

Marantz besteed dit soort dingen toch uit aan Audio Service Elst? Dan nog duurt het inderdaad wel behoorlijk lang, maar al het goede komt langzaam...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maurice

Als je kijkt naar de doorlooptijd van een reparatie, dan is er sprake van de volgende keten:

Klant brengt apparaat naar winkelier -> Winkelier maakt verzendklaar en organiseert verzending -> Reparateur ontvangt, onderzoekt, repareert en meldt gereed -> Winkelier (of reparateur) organiseert transport terug -> Winkelier ontvangt en stelt klant op de hoogte

Elke stap kost tijd. Wat in de praktijk vaak gebeurt, is dat een winkelier een x aantal apparaten opspaart alvorens het transport te organiseren. Dit scheelt namelijk in de kosten.
Een reparateur zal direct bij ontvangst een servicenummer afgeven, zeer waarschijnlijk zelfs al bij aanmelding. Anders kan er niets getraceerd worden en is het risico op "kwijtraken" zeer groot.

Marantz wordt gerepareerd door Audioservice. Zij geven direct bij afgifte een servicenummer (weet ik uit ervaring, als particulier kun je er namelijk ook terecht. Zij repareren ook andere merken en apparaten buiten garantie). Als er nog geen servicenummer bekend is, dan vermoed ik dat het apparaat nog bij de winkelier ligt. Dat heeft dan niets te maken met de service van Marantz, maar alles met de service van de winkelier!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin


Rob46

Citaat van: Maurice op augustus 07, 2018, 11:04:12
Als je kijkt naar de doorlooptijd van een reparatie, dan is er sprake van de volgende keten:

Klant brengt apparaat naar winkelier -> Winkelier maakt verzendklaar en organiseert verzending -> Reparateur ontvangt, onderzoekt, repareert en meldt gereed -> Winkelier (of reparateur) organiseert transport terug -> Winkelier ontvangt en stelt klant op de hoogte

Elke stap kost tijd. Wat in de praktijk vaak gebeurt, is dat een winkelier een x aantal apparaten opspaart alvorens het transport te organiseren. Dit scheelt namelijk in de kosten.
Een reparateur zal direct bij ontvangst een servicenummer afgeven, zeer waarschijnlijk zelfs al bij aanmelding. Anders kan er niets getraceerd worden en is het risico op "kwijtraken" zeer groot.

Marantz wordt gerepareerd door Audioservice. Zij geven direct bij afgifte een servicenummer (weet ik uit ervaring, als particulier kun je er namelijk ook terecht. Zij repareren ook andere merken en apparaten buiten garantie). Als er nog geen servicenummer bekend is, dan vermoed ik dat het apparaat nog bij de winkelier ligt. Dat heeft dan niets te maken met de service van Marantz, maar alles met de service van de winkelier!

:gp:

rickgaspersz@gmail.com

Ik geloof je op je woord dat dit het proces is. Echter, betrokken winkel is een erkend Marantz dealer. Ik vind dat Marantz een verantwoordelijkheid heeft in het toekenen van erkend dealerschap. Daarbij hoort zeker dat er wordt gelet op after-sale services. Het is gewoon slecht dat Marantz accepteert dat een erkend dealer voor reparatie van een artikel van 1800€ 6 weken de tijd krijgt. Nogmaals; bij het vervangen van mijn moederbord van Onkyo, een merk dat een mindere reputatie heeft, duurde ditzelfde proces 2 weken....
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Maurice

Citaat van: rickgaspersz@gmail.com op augustus 07, 2018, 11:39:27
Ik geloof je op je woord dat dit het proces is. Echter, betrokken winkel is een erkend Marantz dealer. Ik vind dat Marantz een verantwoordelijkheid heeft in het toekenen van erkend dealerschap. Daarbij hoort zeker dat er wordt gelet op after-sale services. Het is gewoon slecht dat Marantz accepteert dat een erkend dealer voor reparatie van een artikel van 1800€ 6 weken de tijd krijgt. Nogmaals; bij het vervangen van mijn moederbord van Onkyo, een merk dat een mindere reputatie heeft, duurde ditzelfde proces 2 weken....
Ik snap je frustratie, maar het zal voor Marantz ondoenlijk zijn om van alle dealers de informatie te ontvangen wanneer een klant een apparaat heeft ingeleverd en weer retour heeft ontvangen. Kan mij alleen voorstellen dat Marantz de doorlooptijd bij Audioservice monitort, aangezien zij daar rechtstreeks voor de service verantwoordelijk zijn. Wat misschien kan helpen, is een klacht bij Marantz indienen over de afhandeling? Dan kunnen zij de winkelier hier op aanspreken.

Ter info: ik heb 3x een apparaat bij Audioservice gebracht voor service of reparatie, waarvan 1x in de zomerperiode. In alle gevallen kon ik het apparaat binnen een week weer ophalen (ik woon op 10km afstand, dus dat is makkelijk te reizen).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

De gang van zaken is wel 4 tot 6 weken ,zit idd veel tussenstappen in
Ook ik heb hier als eens voor gestaan en veel geduld hebben is het beste
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rickgaspersz@gmail.com

#11
Dus als ik het goed begrijp zeggen jullie:

Koop voor 1800€ een receiver die binnen een half jaar kapot gaat en accepteer gewoon dat je hem anderhalf tot twee maanden kwijt bent voor reparatie......
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Maurice

Citaat van: rickgaspersz@gmail.com op augustus 07, 2018, 14:48:42
Dus als ik het goed begrijp zeggen jullie:

Koop voor 1800€ een receiver die binnen een half jaar kapot gaat en accepteer gewoon dat je hem anderhalf tot twee maanden kwijt bent voor reparatie......
Ik in elk geval niet, ik geef alleen aan waar zeer waarschijnlijk de vertragen zit.
Ik zou je dealer achter de vodden aan zitten om vaart te maken. En mocht deze niet meewerken, dien een klacht over de dealer in bij Marantz, misschien kunne zij wat druk uitoefenen op de dealer. Twee weken zou ik acceptabel vinden, bij drukte door vakanties hooguit drie.

Je hebt een contract met de dealer, hij moet zorgen dat het naar tevredenheid wordt opgelost. Met Marantz zelf heb jij als consument niets te maken, dat de dealer gebruik maakt van fabrieksgarantie doet voor jou niet ter zake.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

rickgaspersz@gmail.com

Net de dealer gebeld: Blijkbaar moet de dealer aan Marantz toestemming vragen om het apparaat onder garantie te laten repareren. Deze toestemming heeft Marantz gisteren (oftewel een volle week na de initiële melding....) aan de dealer gegeven en vandaag is de receiver naar Audio Service gestuurd. Ben benieuwd......
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Stadium III

Idd bij de dealer achter zijn vodden aan zitten
Verder rechtstreeks met Audioservice contact opnemen kan wel eens wat ligt op de zaak schijnen
Verder moet je ondanks dat hij nog jong is de reparateur de kans geven voor herstel

Ook ik heb hier met een sr 7001 mee te maken gehad ,kreeg toen wel een leen toestel van mijn dealer
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4