SR5012 verschillende resoluties?

Gestart door niwdE, augustus 05, 2018, 15:19:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niwdE

SR5012: zijn er trucjes om naast de 4K TV op HDMI 1 een kleine LCD monitor aan te sluiten op HDMI 2?
Ik heb nog een 14" monitor staan waarvan de behuizing precies 43 cm breed is.

Volgens de handleiding niet ....

Maar je weet het nooit met al die slimme jongens onder ons ;-)
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

DrJekyll

http://manuals.marantz.com/SR5012/NA/EN/GFNFSYmlxuhedk.php

Houd er wel rekening mee dat de resolutie zich aanpast aan het minste scherm.

niwdE

 ... en dat is nou precies wat ik niet wil ....

Misschien dat de duurdere modellen het wel kunnen ivm multiroom?
Die apparaten lijken meer gemaakt te zijn voor die kolossale US huizen.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Marvin

Denk dat verschillende resoluties met omzeilingen vrij ingewikkeld wordt, je zal denk ik een dubbel uitgevoerd  HDMI board moeten hebben.

DrJekyll

Klopt inderdaad, de 5012 is alleen een dubbele uitvoering van hetzelde signaal.

Mag ik vragen waarom je een 14" erbij wilt hebben? Puur uit nieuwsgierigheid :)

niwdE

Voor de Marantz menu's and tonen van apps als HEOS, zonder dat de grote OLED TV aan hoeft.
Dus uitsluitend bij afspelen van muziek.
Mijn 65" OLED verbruikt tot 500 Watt bij volle helderheid, en OLED is gevoelig voor inbranden en/of ghosting van statische beelden en logo's.

Zoals gezegd zijn die Marantz AV en Hifi Remote apps niet 100% betrouwbaar, verbinding valt weg of de apps raken van slag.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Rob46

Valt HEOS daar ook onder? Ik heb louter positieve ervaringen met HEOS. Sterker nog; het laden van albumhoezen en het starten van de muziek gaat sneller dan mijn ervaringen met Aurender. Met de Bluesound App heb ik ook alleen maar positieve ervaringen. Van hetzelfde laken een pak......

sjoek

Hier ook 100% tevreden met de heos app zowel op android als ios.. mischien ligt het aan de telefoon of tablet dat de app problemen geeft?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

DrJekyll

Als je niet beide displays tegelijk aan hebt dan zou dit zomaar eens kunnen werken.

Ik zou zeggen sluit de 14" aan op hdmi 2 en probeer.

Ik weet niet of de 5012 tussentijds resolutie schakelen ondersteunt maar dan zou je eerst het te gebruiken display aan moeten zetten en daarna de receiver.

Kapot gaat het niet :)

Marvin

Ja je zal hooguit telkens je resolutie moeten aanpassen, als dat niet automatisch op de juiste staat.

DrJekyll

Als de resolutie op auto staat en je zet eerst het scherm aan welke je wil gebruiken dan zou de edid de resolutie moeten bepalen.
Of dit in de praktijk ook goed gaat durf ik niet te zeggen.
Vandaar het proberen, het kost hooguit een hdmi kabel als die niet nog ergens in een lade ligt :)

DrJekyll


niwdE

Ja, heb die kleine monitor aangesloten en hij geeft beeld. Zwart is wat grijzig, mogelijk herkent de SR5012 niet dat het een RGB monitor is, en knijpt de zwart en wit waarden af.

Nog niet samen met de 4K OLED geprobeerd. Kleine monitor voegt niet werkelijk iets toe, de menu's en HEOS kun je ook op de AV Remote app zien tenslotte.

CD5005 en ND6006 geven zowieso geen video uit.

CD index en tracklist van Internet was wel handig geweest.
Zal hem in her weekeinde wel weer afkoppelen.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

DrJekyll

Jammer dat het niet het resultaat gaf wat je voor ogen had.
Ik denk dat het met een juiste monitor wel zou moeten gaan.

niwdE

Geeft niet.

Ik heb nog geen videobronnen op de SR5012 aangesloten, wacht op een nbetaalbare nieuwe Marantz UD.
SR5012 kan wel twee videobronnen gelijktijdig doorgeven, maar niet in verschillende resoluties

Stereo en multikanaals audio geeft de TV uit via een TosLink naar de SR5012 TV Audio input.

Klein schermpje trouwens toch wel klein en moeilijk leesbaar op kijkafstand die is afgestemd op 65" OLED.

Vraagje: zijn er CD players die info van Internet halen, zoals sommige computer players en rippers dat wel kunnen?
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw