gevonden Marantz 6350

Gestart door Fil, augustus 04, 2018, 16:36:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fil

Dag iedereen,
Bij het opkuisen van de zolderkamer heb ik een platendraaier gevonden, maar deze werkt niet meer (denk ik).
Heb hem open gedaan om het riempje na te kijken, maar er was geen riempje.
Ik ben van Belgiƫ / Oost-Vlaanderen en zoek iemand die er iets van kent om hem eventueel te laten maken.
Is het wel de moeite en is hij het wel waard ? Voor mij is het een mooi model en hij is nog van mijn vader geweest en wenst hem terug speelklaar te krijgen ?
Dus wie kent of weet waar ik moet zijn op dit op te lossen ?  Of kan ik dat zelf met de nodige info ?
Mvg, Fil

NB

Handig dat Google, dan kun je opzoeken dat het een direct drive betreft, dus zonder belt, maar tandwieltjes.

https://www.vinylengine.com/library/marantz/6350.shtml

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

ancien

Dag Fil, ik denk dat ik wel iemand weet die hier overweg mee kan. 6350 is een mooi model. Ik ga je een Privebericht sturen. Gelieve in je inbox te kijken.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Marantz is my life -> mijn collectie: 3800+510M+150 / 4140 / 2325 / 120+1250 / 6300 / 4400 / 2245 / 110 Engraved Woodcased / 5220 / SE-1S Elektrostatic Headphones/ B&W DM2a / Audio Professional AP 30 / AP 60 / AP 70

NB

#3
Een soort advertentie??
---


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Nee een oproep tot hulp bij reparatie of iemand die het kan en wil repareren.
En of het de moeite nog waard is.
Als het van mijn vader zou zijn geweest had ik het graag laten herstellen.

Fil

Goedenavond allen,
Als ik al zie hoe sommige mensen reageren, denk ik al beter om te stoppen.
U doet dan de moeite om te gaan wie er iets van kent (Marantzforum ? ) en dan krijgt ge zo van die reacties.
Ik ben 50 jaar heb een dochter van 18 en zoon 22 jaar. Deze kregen elk jaar van mijn een ticket om samen naar Werchter te gaan (samen = familie), daarom de interesse om de platendraaier van mijn vader (laatste) terug in orde te brengen, meer niet.
Als dit lukt, zoek ik trouwens ook een versterker en boxen die daarop passen (liefst hetzelfde merk of wat dan verkocht werd (het hout is zo mooie en hoop de klank ook).
Sorry dat moest er even af.
Mvg, Fil


Vinyl_Fuchs

Citaat van: Fil op augustus 04, 2018, 23:16:50
Goedenavond allen,
Als ik al zie hoe sommige mensen reageren, denk ik al beter om te stoppen.
U doet dan de moeite om te gaan wie er iets van kent (Marantzforum ? ) en dan krijgt ge zo van die reacties.
Ik ben 50 jaar heb een dochter van 18 en zoon 22 jaar. Deze kregen elk jaar van mijn een ticket om samen naar Werchter te gaan (samen = familie), daarom de interesse om de platendraaier van mijn vader (laatste) terug in orde te brengen, meer niet.
Als dit lukt, zoek ik trouwens ook een versterker en boxen die daarop passen (liefst hetzelfde merk of wat dan verkocht werd (het hout is zo mooie en hoop de klank ook).
Sorry dat moest er even af.
Mvg, Fil
Zo'n erfenis van grootvader/ vader verdient het om in ere hersteld te worden. Misschien dat de reactie van Ancien iets oplevert.
Anders heb je hier iets aan.

http://technics-vingers.nl/browse/

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Een tijd terug kwam er een kennis van me uit Belgie naar me toe met een zelfde probleem, zelfde speler.

Ik heb het voor hem opgelost.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

Succes met de reparatie. Is wel een mooie dt.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Peppy

#10
 8-)

Hoewie Loewie

Hoi Fil. Voorwaar een prachtige platenspeler die het zeer zeker verdiend om weer te stralen. Reparatie (en zeker in dit geval omdat ie van je vader is) is een must, zou ik zeggen. En daarna op zoek naar een mooie vintage Marantz receiver/versterker met een leuke set boxen. Er zijn ook genoeg andere merken die prachtige receivers/versterkers maakten in die tijd, zoals Pioneer, Kenwood, Luxman, Harman Kardon, Scott en noem ze allemaal maar op. Ik zelf ben een fan van Superscope apparatuur uit de 70-er jaren. Kijk maar eens naar mijn topic. Veel succes met de reparatie van de 6350 en de zoektocht naar een leuke versterker/receiver. :yes:

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13325.0.html

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl