Nieuwe BD, DVD, SACD speler opvolger UD7007?

Gestart door niwdE, augustus 04, 2018, 16:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niwdE

Heb na 40 jaar trouwe dienst mijn Marantz 2226 aan de Kringloop gegeven en eens flink wat spaargeld besteed aan nieuwe AV installatie (zie onder)

Ondanks dat HiFi en Klassieke muziek aan het uitsterven lijken te zijn toch weer voor Marantz gekozen. Zag er in de winkel het strakst en netst uit. Stapel zwarte apparatuur op kersenrood J112, past precies en ziet er mooi uit.
Jammer van de 3 verschillende a/b'n en de noodzakelijke 2 app's. Ook jammer dat DAB+ ontbreekt.
Verder tevreden, Marantzen en de Jamo's zien er goed uit en passen in mijn interieur.
Ben inmiddels 57, dus maak me over frequentiebereiken en zo niet meer druk :-)
Ben ook geen echte audiofiel en zeker geen audioot, maar gewoon muziekliefhebber.

Marantz' UD7007 is niet meer leverbaar, en zowieso verouderd vanwege incompatibele YT en Netflix ondersteuning.
Met fysieke media zo op hun retour (CD speciaalzaken, videotheken, zelfs BD en SACD) ben ik benieuwd of er nog een bijpassende Marantz UD speler komt die geen 1000 € kost.

Heb nu een 4K UHDR LG970 speler/streamer rechstreeks op de TV aangesloten, weer een a/b op tafel erbij. Voor € 179 echt niets te makken natuurlijk.
Maar wil eigenlijk een Marantz aan de stapel toevoegen, hopelijk met geïntegreerde bediening.

Heb nagevraagd bij een dealer, er gaan wel geruchten, zo van  eind augustus komt er een aankondiging ...

Weet iemand van de ingewijden misschien iets meer?
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

pameijer

Nou ik ben benieuwd! Heb zelf niets gehoord of gelezen, het zou me wel verbazen eerlijk gezegd gezien de visie van Marantz. De UD 7007 is trouwens nog wel te krijgen hoor bij verschillende winkels, zoals Stassen en PlatteTV.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Hoe heet die gast ook alweer?
Rob van H&C Hifi.
Die weet vast wel iets meer, moet een ander hem even taggen voor me. 🤨

pameijer

Citaat van: marvin op augustus 04, 2018, 22:04:22
Hoe heet die gast ook alweer?
Rob van H&C Hifi.
Die weet vast wel iets meer, moet een ander hem even taggen voor me. 🤨
@hchifi.nl , hij heet Marcel.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Oh ja.....
Ben gelukkig dan ook geen huisvriend, heb nog vaste lasten ook. [emoji23]

Marvin

Denk dat ik er overheen lees, maar welke versterker heb je gekozen?

Die dubbele App heb ik geen weet van, zo slim is mijn Marantz niet.

Voor de vele afstandsbedieningen op tafel kan ik een Logitech Harmony aanraden. Je hoort veel horror verhalen over Harmony, maar deze specifieke heb ik al bij diverse vrienden geïnstalleerd, ook bij mn ouders. Die gaat een hoop rust en plezier brengen in je gebruiksgemak van de gehele keten.

https://www.bol.com/nl/p/logitech-harmony-650-universele-8-in-1-afstandsbediening/9200000025806940/

niwdE

#6
SR5012, 7.2 kanaals AV versterker, AM/FM tuner en streamer. ND6005 is eigenlijk dubbelop, maar via HEOS krijg je niet altijd de steams in hoogste bitrate. Plus HEOS is weer een app erbij.
SR5012 gebruikt AV Remote app, ND6005 Hifi Remote app, beide niet 100% betrouwbaar.
FM radio, wie luistert nog over de ether? DAB+ zit nog niet op de kabel?


Enfin, er is gezien de prijs van het spul toch wel wat af te dingen op de door Marantz gekozen en achterwege gelaten features. Men lijkt toch wel zoekende te zijn.

Voor de prijs van een UD7007, als je die nog kunt krijgen in verzegelde verpakking mag je wel mechanische kwaliteit verwachten. Geen plastic OEM laatje. XLR uitgangen tov HDMI of TosLink? Hopelijk is de opvolger verstandig ontworpen. 4K HDR zal toch wel aanlokkelijk zijn voor de featuristen met een dikke beurs.

Digitale media, Klasse D versterking en DSP zoals in al mijn nieuwe apparaten, is toch helemaal geen HiFi volgens de puristen?
Ik ben tevreden, muziek klinkt goed en games als Fortnite knallen letterlijk de kamer rond in 5.1 als de meisjes op de PS4 spelen.

Moet nog wel mijn bibliotheek van geripte en gedownloade muziek doorspitten. Ingebouwde apps spelen niet alles en iedere keer via Bluetooth met VLC vanaf telefoon of tablet af te spelen is ook geen Hifi.

PS: 5.1, de centerspeaker is uit de S628 surroundgeluid set, de satellieten staan boven

PSS: boven staat een M-CR611, klein maar fijn en net zo strak van vorm als de grote bakken beneden. Prima apparaat waar ik heel weinig op aan te merken heb. Met actieve subwoofer lekker stevige bas op de via TosLink vanuit de PC komende geluiden. Aanrader voor iedere Marantz liefhebber met studeer-/werkkamer, buitenhuisje, stacaravan en zo.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Marvin

Als ik het zo lees ben je toch iets meer audiofiel dan je toewenst te geven. [emoji23]

niwdE

#8
Hahaha, misschien? Ik geloof niet in massieve kabels, golden spades, speciale dempende voetjes en hypersonische magneten en zo als de printplaten en bedrading in de apparaten van ordinair koper zijn. Verschil kan ik toch niet horen als muziek speelt.
Dit is eigenlijk pas mijn tweede volledig nieuwe HiFi installatie. Hopelijk doe ik er minstens tot mijn pensioen mee, het liefst langer ;-)

Welke veranderingen staan ons nog te wachten in AV land? Verdere verschraling van het aanbod (zowel hard- als software, lees muziekopnames en films)? Nog meer handhelds en private listening? Probeer trouwens in deze tijd nog eens voor een redelijke prijs een concert of ballet bij te wonen dat niet uit het platgetreden repertoire bestaat?

Heb voor de lol eens een SACD webwinkel bezocht: klassiek aanbod beperkt maar OK, pop en rock vrijwel uitsluitend 'blanke middenklasse ouwe lullen muziek' die ik vroeger op LP had. Ben zelf inmiddels ook zo'n ouwe lul, LOL.

Ik koester mijn CD en DVD/BD verzameling en hoop er nog lang op die Marantzen van te kunnen genieten.
Geen krakende potmeters, geen lampjes die uitbranden.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

agr64

#9
... toevallig afgelopen week bij de lokale dealer naar gevraagd en die beweerde dat er geen opvolger van de UD7007 gaat komen. Sterker nog helemaal geen UD speler's meer van marantz :no:

Moet ik toch eens gaan nadenken over een backup plan als m'n huidige spelers uit de tijd raken en wil blijven genieten van m'n collectie SACD's en DVD-A's...   De UD5005 die ik laatst voor heel weinig van M'plaats heb gehaal is dat voor mij in ieder geval niet. Pracht beeld vanaf Blue Ray en DVD maar loopwerk is waardeloos/veel te lawaairig als je alleen muziek luistert....

Marvin


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

lilschuller

Had op de hifi show in Veldhoven gesproken met de mannen van marantz en er komt voorlopig
Geen uhd speler van marantz.

niwdE

Jammer, maar niet onverwacht gezien de terugloop van fysieke media.

Had m'n stapel Marantz graag aangevuld met een passende alles-speler.

Heb nu een LG UBK80 bij m'n LG OLED TV gekocht. Geeft BD schijven ook prima weer en kost maar een kwart van de prijs van de hier en daar nog beschikbare UD7007.

Weergave van streaming media stelt heel andere eisen aan de hardware, er moet een complete Android of Linux in, met upgradeable besturingssysteem en wat al niet meer. Als Marantz dat alleen moet ontwikkelen wordt het waarschijnlijk erg duur. E het geeft nog geen garantie voor comptabiliteit met toekomstige wijzigingen die de streaming providers zullen doorvoeren.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

blackmolley

Nog even gezocht bij Stassen en Platte TV maar helaas ... geen UD 5007/7007 meer te krijgen.
Ondanks dat er veel gestreamed wordt, toch belachelijk dat Marantz geen Blu Ray / DVD speler meer maakt ?
En niet iedereen zit te streamen; veel mensen hebben nog stapels muziek DVD's / Blu Ray staan ..

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI