Marantz 2265 Reparatie

Gestart door HAL9000, augustus 01, 2018, 12:25:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz 2265 receiver op de tafel gehad. Deze is van forumlid Simon Jaarsma. Probleem was dat iemand heeft zitten kloten aan de volume potmeter. Ook zat er een dikke ruis in het rechter kanaal bij aanzetten.
Dit is wat ik aantrof.


vreemde extensie van de originele signaal bekabeling. heb ook geen idee waarom dit is gedaan. Bij nader onderzoek bleek de potmeter gelukkig nog in orde!  notworthy


Het is echt geen gezicht.


Dit is hoe ik het heb gesoldeerd.   byebye


Heb de voorversterker met toonregeling gereviseerd. Na de eerste test bleef de ruis erin zitten. Ik heb alsnog 2 complementaire transistor paartje vervangen. Toen was het defect weg.







De receiver is voor de rest helemaal in orde, ook de FM tuner werkt prima. Gisteren werkte het stereo lampje nog  :no:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Aah weer leuk om te zien dat hij weer heel is! Ik kwam zelf niet uit de bekabeling voor de volume pot. Wist overigens niet dat er een ruis in zat bedankt voor het repareren!

Ach ja die bi pins moet ik allemaal maar even vervangen ik had de standaard lampjes al vervangen naar led. Alleen die stomme bi pins zijn duur.

Thx Jon!
VintageStereo op YT

jrm

Weer goed gedaan Jon!
Blijft een goed gevoel om mee te kijken.

HAL9000

Citaat van: jrm op augustus 01, 2018, 20:37:04
Weer goed gedaan Jon!
Blijft een goed gevoel om mee te kijken.

Bedankt JRM.  notworthy
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!