SR7007 reageert niet meer op AB

Gestart door master51, juli 31, 2018, 15:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

master51

Citaat van: RHK op juli 31, 2018, 20:28:06
Misschien ten overvloede, maken de batterijen in de AB goed contact op de plus en min? zit er bijv. speling?
Ik heb ook een nieuwe AB geprobeerd van Marantz. Tevergeefs...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

'Een nieuwe AB' kan zomaar een verkeerde zijn. De simpelste test, schijn in de camera van je smartphone/tablet met de AB, druk op een knop. Het lampje moet zichtbaar knipperen/aan zijn.

Werkt dit dan heb je een 2e optie pak een WC rolletje en houd die op de IR ontvanger, doe de AB er aan de andere kant in. Werkt dit wel? Dan heb je een storing van buitenaf, door licht van een lamp/aquarium/andere AB ergens.
Als dit ook niet werkt kan het zijn dat de IR ontvanger van de receiver kapot is maar gek gezegd ZOU het kunnen dat er een spinnetje/stof/troep tussen het glaasje en de ontvanger zit.

master51

Vandaag het bovenstaande geprobeerd. Getest met de camera van de telefoon en je ziet het infrarood oogje knipperen. Ook met een wc rol getest en ook dit werkt niet. Het typische is ook dat de blu-ray speler die erboven op staat ook niet reageert. Ook niet met de AB die erbij hoort. Wij zijn eigenlijk ten einde raad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

geoffreyvanvugt

Tja.. staat er iets in de omgeving dat een storing kan geven? Heb je onlangs iets nieuws in je huiskamer laten zetten. Ken je iemand met marantz componenten? Kan je de ab op proberen om dingen uit te sluiten. Ik noem maar iets. Ken je iemand met een harmony ab? Kun je die op je eigen componenten proberen. Ik heb er nog wel 1 voor je. Maar 1 knopje is gaar.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Blu-ray loskoppelen en op je slaapkamer proberen te bedienen?

Probeer maar mee te denken, ik herken dit probleem namelijk totaal niet.

RHK

Ik probeer het ook nog maar eens.... De frequentiecodes, zouden die verlopen zijn? Opnieuw inlezen?  nopompom
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

master51

Ik had thuis nog een Harmony liggen. Deze geprogrammeerd op zowel de receiver als blu-ray. Werkt ook niet. Andere AB van een Marantz receiver geprobeerd. Werkt ook niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RHK

Ik weet het ook niet, neem ook aan dat je aan de achterkant van de SR niet per ongeluk een kabeltje in de flasher aansluiting heb gedaan, waardoor ie denkt dat er extern bediend moet worden. Zal wel niet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

master51

Citaat van: RHK op augustus 07, 2018, 21:37:46
Ik weet het ook niet, neem ook aan dat je aan de achterkant van de SR niet per ongeluk een kabeltje in de flasher aansluiting heb gedaan, waardoor ie denkt dat er extern bediend moet worden. Zal wel niet.
Dit kan ik nog eens ff nakijken. Lijkt me sterk, maar alles kan natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maus

Als beide apparaten ineens niet meer functioneren zou het inderdaad ook nog kunnen door een connectie onderling waar iets vreemds mee is.

Je hebt de stroom er weleens afgehad en reset gedaan?

master51

Zonet de boel even gereset. Zonder resultaat. Ook de HDMI kabel tussen beide los gehad. Ook dit maakt geen verschil. Toch maar verder puzzelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk