SR7007 reageert niet meer op AB

Gestart door master51, juli 31, 2018, 15:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

master51

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. Mijn vader heeft een SR7007 met een UD7006.
Nu reageren beide apparaten niet meer op de AB. Laatst na lang 'klungelen' met de AB werkte die ineens weer. Geen idee wat we hadden gedaan maar het werkte weer. De volgende was het weer raak en reageerde de receiver niet meer op de AB. Gisteren de processor gereset (natuurlijk niet leuk ivm alle instellingen) en daarna werkte de AB weer. Vanochtend, je raadt het al, niks meer. De receiver reageert wel met de Marantz remote app. Ook een andere AB bied geen soelaas. Wie kan ons hier verder mee helpen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

thanatos

Ik zou een berichtje aan Marantz zelf geven. Vrij modern apparaat en klinkt als een software issue.

Misschien dat een full reset wat kan uithalen.

pdufrenne


Werken alle toetsen van de AB niet meer? Hij kan namelijk vuil zijn.
Heb je de batterijen al vervangen?
Storing door een ander (infrarode) lichtbron in de kamer? Zoals direct zonlicht.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

master51

Ja een Full reset hebben we gedaan. Werkte even maar daarna ook niet meer. Afstandsbediening hebben we ook getest. Daar ligt het in zoverre niet aan dat die bevuilt is. Anders gaat het er toch op lijken dat de Marantz overleden is[emoji53]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pdufrenne


Uit nieuwsgierigheid.
Hoe heb je de afstandsbediening getest, zodat we die uit kunnen sluiten?

Op de AB kan ook een knopje blijven hangen. Dan doet de rest het ook niet.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Citaat van: master51 op juli 31, 2018, 16:12:56
Ja een Full reset hebben we gedaan. Werkte even maar daarna ook niet meer. Afstandsbediening hebben we ook getest. Daar ligt het in zoverre niet aan dat die bevuilt is. Anders gaat het er toch op lijken dat de Marantz overleden is[emoji53]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Componenten zelf hoeven niet overleden zijn. Heb je de componenten ook gewoon met d3 hand getest? En de AB van de UD, doet die het wel?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

master51

Afstandsbediening getest door gewoon op de aan/uit knop te drukken. Ook de AB van de UD reageert niet. De knoppen op de receiver zelf doen het wel. Er staat geen zon of iets op. Kan het een oorzaak zijn dat de centerspeaker ernaast staat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

geoffreyvanvugt

Citaat van: master51 op juli 31, 2018, 17:43:11
Afstandsbediening getest door gewoon op de aan/uit knop te drukken. Ook de AB van de UD reageert niet. De knoppen op de receiver zelf doen het wel. Er staat geen zon of iets op. Kan het een oorzaak zijn dat de centerspeaker ernaast staat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De componenten zijn dus niet overleden. Maar dat het aan de center ligt lijkt mij niet. Hou de ab eens recht voor het infrarood sensor van component en kijk hoe de ab dan reageert.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Nog een kleine toevoeging. Je kan beter dat plankje tussen de receiver en center weghalen. Aan de zijkant zitten ook als ik het goed heb openingen aan je receiver.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

master51

Citaat van: geoffreyvanvugt op juli 31, 2018, 19:22:43
Nog een kleine toevoeging. Je kan beter dat plankje tussen de receiver en center weghalen. Aan de zijkant zitten ook als ik het goed heb openingen aan je receiver.
Dat plankje hadden we er tussen geplaatst in de hoop dat dat misschien zou helpen. Zou vreemd zijn want het heeft altijd zo gestaan en ineens niet meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

master51

Citaat van: geoffreyvanvugt op juli 31, 2018, 19:16:03
De componenten zijn dus niet overleden. Maar dat het aan de center ligt lijkt mij niet. Hou de ab eens recht voor het infrarood sensor van component en kijk hoe de ab dan reageert.
Ook geprobeerd. Zonder resultaat. Ook nieuwe batterijen en een andere MarantZ AB werkt niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

master51

Citaat van: geoffreyvanvugt op juli 31, 2018, 19:19:57
Misschien heb je hier iets aan?

https://marantz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/419/~/remote-control---wont-operate-the-receiver
Nou heb ik een vermoeden dat het toch daaraan zou liggen. Zeker omdat ik al eens heb geprutst met de AB en toen ineens weer werkte (voor 1 dag[emoji28])


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RHK

Misschien ten overvloede, maken de batterijen in de AB goed contact op de plus en min? zit er bijv. speling?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*