Banaan stekkers voor klemaansluiting

Gestart door Dave1976, juli 29, 2018, 09:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1976

Zijn er ook banaan stekkers voor een ouderwetse klem aansluiting. Voor mijn versterker 1122DC.

pameijer

Nee, die zijn er niet. Gewoon barewire erin frotten. Je zou de draaduiteinde met een snufje soldeer kunnen afwerken maar ook dat heeft geen enkele zin. Barewire (bloot draad) is ook gewoon het beste, minder overgangen. Maar aan de andere kant, je zult op geen enkele manier verschil horen dus gewoon je draad in de 1122DC douwen en genieten van je muziek!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jrm

Citaat van: pameijer op juli 29, 2018, 11:58:48
Nee, die zijn er niet. Gewoon barewire erin frotten. Je zou de draaduiteinde met een snufje soldeer kunnen afwerken maar ook dat heeft geen enkele zin. Barewire (bloot draad) is ook gewoon het beste, minder overgangen. Maar aan de andere kant, je zult op geen enkele manier verschil horen dus gewoon je draad in de 1122DC douwen en genieten van je muziek!

:gp:  :yes:

tbanis55

In een "worst case scenario"   kan je nog aderhulsjes gebruiken; wel aanknijpen met een z.g. wafel-tangetje.
Dit onder het motto "het oog wil ook wat"  ;-)

good luck !

Mickey750

Citaat van: tbanis55 op juli 30, 2018, 10:06:47
In een "worst case scenario"   kan je nog aderhulsjes gebruiken; wel aanknijpen met een z.g. wafel-tangetje.
Dit onder het motto "het oog wil ook wat"  ;-)

good luck !

En het kost ook bijna niks !!
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Mickey750

Ik gebruik deze , wel met tape afschermen .
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Mickey750

#6
Citaat van: Dave1976 op juli 29, 2018, 09:02:53
Zijn er ook banaan stekkers voor een ouderwetse klem aansluiting. Voor mijn versterker 1122DC.

Deze passen perfekt ! Deze kosten gemiddeld voor 2 sets 16 a 20 euro .
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR


Mickey750

Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Maus

Ligt eraan welke. Soms kan het wel, hangt af van het model?

niwdE

Volgens mij alleen de duurdere, met metalen luidspreker aansluitingen waar het juiste (4mm) gaatje in zit.

Mijn basis HT versterker heeft plastic schroefdoppen zonder gaatje, er passen uitsluitend niet al te grote 'spades' in de luidspreker aansluitingen, en dan moet je die schroefdoppen er bijna af draaien voordat de spades tussen de uitsparing vallen. Voor spades and sleeves heb je een stevige en passende krimptang nodig om ze op de aders te bevestigen.

Oppassen met die niet geïsoleerde metalen banaanstekkers aan de luidspreker kant. Uitsluitend los trekken en vast steken met de versterker volledig uitgeschakeld, en beter nog, wacht een paar minuten nadat je de hele installatie hebt afgekoppeld van het lichtnet.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

xander32

Ik kan mij herinneren dat bij mijn oude SR6001 en SR8002 prima banaanstekkers pasten in de ls aansluitingen, na het verwijderen van de plastic dopjes.

Dat waren connectoren van Viablue, zie de foto;


xander32

... maar die gaan zeker niet passen op deze aansluitinge 😞




Bare wire zoals er al is aangegeven, daar is helemaal niets mis mee.
Connectoren zijn er enkel voor 't gemak (indien je vaak moet omsteken) en 't oog.



Citaat van: xander32 op oktober 20, 2018, 03:43:25
Ik kan mij herinneren dat bij mijn oude SR6001 en SR8002 prima banaanstekkers pasten in de ls aansluitingen, na het verwijderen van de plastic dopjes.

Dat waren connectoren van Viablue, zie de foto;



Mickey750

Ik ga deze gebruiken , lijken mij het beste . Of iemand een betere tip ?
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR