[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten110

#30
Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 27, 2018, 20:44:47
Ik ben het hier volledig mee eens. :yes:

Ik heb nog even op aktevox gereageerd, met wat meer uitleg

Citaat van: joep op juli 27, 2018, 21:00:18
Ok wat te doen. Heb begrepen dat het jou alleen om de centen gaat. Kun je nergens geld lenen of een plofkraak zetten dan is er maar één oplossing. En dat is de PM-11 verkopen en er niets voor terug kopen. Dan kun je wanneer je jouw hi-fi set echt mist deze winter op je gemak naar iets anders omzien. Mogelijk zelfs naar een versterker met ingebouwde Sonos of Bluesound muziek ding. Of mogelijk heb je dan weer centen en koop je een 11 weer terug. Om nu een tussenpaus te kopen wil je niet en kost alleen maar onnodig geld.

Ik probeer dus te vermijden, door mijn voorwerk, dat ik uiteindelijk hier dus mee de mist inga, zowel qua set als euro's.
Door het op voorhand ondrrzoeken en tips voor een migelijke vervanger te verkrijgen kan ik hopelijk dat hier testen voor ik definitief overstap. Dan raak ik dus niet in de situatie dat ik zwaar baal van deze move.

Citaat van: pietjepc op juli 27, 2018, 21:20:37
De man wil zijn auto ombouwen en gaan reizen. Lijkt mij een mooi doel. Dat dit geld zou gaan kosten door een downgraden lijkt mij bijzaak. Je wordt gelukkiger van mooie herinneringen dan materiële zaken :yes:

Ik snap niet precies wat je bedoelt met het dikgedrukte, maar ik denk dat je bedoelt dat de downgrade een deeltje van ons reisdoel gaat bekostigen, zo ja, dan klopt dat inderdaad :yes:

Cobraatje

Citaat van: Maarten110 op juli 27, 2018, 13:58:12
hoi, bedankt voor het meedenken  :yes:

ongetwijfeld zijn er door de jaren heen juweeltjes gebouwd, de PM16 is daar geen uitzondering op en hoewel ik er van overtuigd ben dat elektronica jaren geleden meer "voor het leven" werd gebouwd in tegenstelling tot de hedendaagse wegwerpcultuur vind ik dergelijke versterkers te oud.

Jong gebruikt, demo en inruil vind ik op zich geen probleem maar echt oudere machines durf ik niet aan omdat de diverse onderdelen toch een bepaalde levensduur hebben.


Even laten nakijken/reviseren door de technische forumgenoten SB Marantz of Hal; zeer nette prijzen, liefhebbers en willen eer van hun werk en je hebt een versterker uit een hogere klasse dan het segment waar je nu naar kijkt.

joep

#32
Citaat van: Maarten110 op juli 27, 2018, 21:41:29
Ik probeer dus te vermijden, door mijn voorwerk, dat ik uiteindelijk hier dus mee de mist inga, zowel qua set als euro's.

Citaat van: Maarten110 op juli 27, 2018, 21:41:29
Ik probeer dus te vermijden, door mijn voorwerk, dat ik uiteindelijk hier dus mee de mist inga, zowel qua set als euro's.

Ben bang dat je het juist totaal niet snapt.

Heel rustig nog eens overlezen zou ik zo zeggen.

1. het positieve is dat de PM-11 goed te verkopen is.
2. uiteindelijk zul je een paar honderd euro in je handen overhouden maar wel de PM-11 kwijt zijn.

Dus wat ik bedoel is: door 1. te doen zul je iemand heel gelukkig maken en door twee te doen zul je jezelf heel ongelukkig maken voor een paar centjes. Het enige alternatief voor de PM-11 is de PM-14. Ook staat er op MP een Hegel H80 voor 900 euro en een Marantz PM-15 voor 750 euro.


Peppy

Joep heeft gelijk;  probeer op een andere manier wat geld te genereren,  dit  leverd een paar  honderd euri's op ,en dat is een druppel op een......enz.
Als je dit doorzet, maarten, krijg je echt spijt!   :yes:

Grtz. :gaap:

Marvin

Lekker doen joh, het zijn maar maar mooi vormgegeven hompen aluminium.
En daar wordt blijkbaar met veel emotie naar gekeken. 
Een andere dikke versterker is altijd wel weer op de kop te tikken.

Paul

Citaat van: marvin op juli 29, 2018, 15:00:14
Lekker doen joh, het zijn maar maar mooi vormgegeven hompen aluminium.
En daar wordt blijkbaar met veel emotie naar gekeken. 
Een andere dikke versterker is altijd wel weer op de kop te tikken.

Helemaal mee eens.

:gp:

Muziek is emotie tot de limiet van je pinpas of creditcard.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

#37
Citaat van: marvin op juli 29, 2018, 15:00:14
Lekker doen joh, het zijn maar maar mooi vormgegeven hompen aluminium.
En daar wordt blijkbaar met veel emotie naar gekeken. 
Een andere dikke versterker is altijd wel weer op de kop te tikken.
Ook ik ben in mijn jeugd al vroeg voor gaas gegaan bij de eerste aanblikken van al die audio-candy. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#38
Citaat van: marvin op juli 29, 2018, 15:00:14
Lekker doen joh, het zijn maar maar mooi vormgegeven hompen aluminium.
En daar wordt blijkbaar met veel emotie naar gekeken. 
Een andere dikke versterker is altijd wel weer op de kop te tikken.
:gp:
Doen wat je goed lijkt. Als je met de wagen op pad bent kun je er toch niet naar luisteren. Een versterker die past bij die luidsprekers vind je zo weer. Als het nu een eigenbouw versterker was dan is het wat anders, dit is er één van de plank die zijn er genoeg.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Luidsprekers zou ik zeker houden.
Versterker verkopen kan, kun je bijvoorbeeld een mooie dac (die kan spelen vanaf telefoon, laptop, etc) kopen tezamen met een mooie hoofdtelefoon. Kun je tijdens je reis ook genieten.
Verder maak je met een downgrade veel verlies en hou je relatief weinig over.
Je zou eventueel kunnen kijken voor een mooie geïntegreerde Rotel versterker (uit de 8xx reeks). Ook staat er op MP al heel lang een complete set te koop met daarin een Rotel RC995 pre en ik meen een RB991 (of RB990) eindversterker te koop. Die twee componenten zou je voor max 500 wel moeten kunnen kopen (als de verkoper accepteert dat hij de rest niet meeverkoop). Daarmee heb je wel een topcombi te pakken, met voldoende vermogen voor je speakers. Speelt in dezelfde kwaliteitsrange als de PM11s123, alleen met klankmatig wat verschillen. (Rotel is neutraler).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Rob46

Je houdt weinig over, maar met de Rotel kom je op het niveau van de PM11S1,2 en 3. Prima!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Rob46 op augustus 06, 2018, 17:51:08
Je houdt weinig over, maar met de Rotel kom je op het niveau van de PM11S1,2 en 3. Prima!
Waarom zou je het dan doen?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.


Maarten110

Citaat van: joep op juli 28, 2018, 10:41:58
Ben bang dat je het juist totaal niet snapt.

Heel rustig nog eens overlezen zou ik zo zeggen.

1. het positieve is dat de PM-11 goed te verkopen is.
2. uiteindelijk zul je een paar honderd euro in je handen overhouden maar wel de PM-11 kwijt zijn.

Dus wat ik bedoel is: door 1. te doen zul je iemand heel gelukkig maken en door twee te doen zul je jezelf heel ongelukkig maken voor een paar centjes. Het enige alternatief voor de PM-11 is de PM-14. Ook staat er op MP een Hegel H80 voor 900 euro en een Marantz PM-15 voor 750 euro.

Hoi Joep, darom doe ik toch ook gedegen onderzoek of het haalbaar is om enerzijds niet te veel te moeten inleveren en anderzijds wel nog voldoende euro's aan een downgrade over te houden, zo simpel is het.

bedankt voor je tips, ik ga ze bekijken

Citaat van: Peppy op juli 28, 2018, 11:22:08
Joep heeft gelijk;  probeer op een andere manier wat geld te genereren,  dit  leverd een paar  honderd euri's op ,en dat is een druppel op een......enz.
Als je dit doorzet, maarten, krijg je echt spijt!   :yes:

Grtz. :gaap:

hey Peppy, het omslagpunt (hoeveel euro's ik overhoud) is dan ook een belangrijk punt voor me.
Ik moet wel een beetje leuk geld hieraan overhouden.

Hoeveel dat precies is, hangt natuurlijk af van wat er in de plaats komt van de S3

Citaat van: marvin op juli 29, 2018, 15:00:14
Lekker doen joh, het zijn maar maar mooi vormgegeven hompen aluminium.
En daar wordt blijkbaar met veel emotie naar gekeken. 
Een andere dikke versterker is altijd wel weer op de kop te tikken.

Dat is ook zeker zo, in het verlengde van dit project ligt zelfs de wens om kleiner te gaan wonen met beduidende lagere maandlasten om zodoende meer reisgeld over te houden.
Citaat van: Paul op juli 29, 2018, 15:28:40
Helemaal mee eens.

:gp:

Muziek is emotie tot de limiet van je pinpas of creditcard.   :-D

precies, en ik kan straks achter de geraniums nog jaren luisteren  :schater:
Citaat van: Cornelis1921 op juli 29, 2018, 15:50:13
Ook ik ben in mijn jeugd al vroeg voor gaas gegaan bij de eerste aanblikken van al die audio-candy. :yes:

we zijn dan ook op meer fronten aan het "ontspullen"geslagen hoor  :yes:

Citaat van: renes59 op juli 29, 2018, 18:51:02
:gp:
Doen wat je goed lijkt. Als je met de wagen op pad bent kun je er toch niet naar luisteren. Een versterker die past bij die luidsprekers vind je zo weer. Als het nu een eigenbouw versterker was dan is het wat anders, dit is er één van de plank die zijn er genoeg.

ook een goed argument natuurlijk, ondanks dat het een heel mooi ding is, blijft het een serieproduct waar ook wel weer een opvolger en/of alternatief voor is te krijgen.

Citaat van: Maurice op juli 30, 2018, 20:54:24
Luidsprekers zou ik zeker houden.
Versterker verkopen kan, kun je bijvoorbeeld een mooie dac (die kan spelen vanaf telefoon, laptop, etc) kopen tezamen met een mooie hoofdtelefoon. Kun je tijdens je reis ook genieten.
Verder maak je met een downgrade veel verlies en hou je relatief weinig over.
Je zou eventueel kunnen kijken voor een mooie geïntegreerde Rotel versterker (uit de 8xx reeks). Ook staat er op MP al heel lang een complete set te koop met daarin een Rotel RC995 pre en ik meen een RB991 (of RB990) eindversterker te koop. Die twee componenten zou je voor max 500 wel moeten kunnen kopen (als de verkoper accepteert dat hij de rest niet meeverkoop). Daarmee heb je wel een topcombi te pakken, met voldoende vermogen voor je speakers. Speelt in dezelfde kwaliteitsrange als de PM11s123, alleen met klankmatig wat verschillen. (Rotel is neutraler).

Ons gebruik thuis is echt heel wisselend, van series, films tot streamen (radio) en zo nu en dan eens mijn favo muziek.

Op reis/vakantie luister ik eigenlijk minimaal muziek. Ik ga er vanuit dat er dan een bluetooth achtig ding meegaat. Ik heb nog een zelfgebouwd kratradiotje zelfs wat herrie genoeg maakt.

Ik lees veel meer tijdens vakantie.

Bedankt voor de tips, ook die ga ik even bekijken en over inlezen (specs/reviews).

Citaat van: Rob46 op augustus 06, 2018, 17:51:08
Je houdt weinig over, maar met de Rotel kom je op het niveau van de PM11S1,2 en 3. Prima!

kijk, dat horen we graag.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 06, 2018, 18:14:48
Waarom zou je het dan doen?

Dat ligt aan de hoeveelheid euro's die onderaan de streep overblijven.
Citaat van: Rob46 op augustus 06, 2018, 22:04:04
Goede vraag[emoji6]
Antwoord ook goed genoeg?  :wink:

Maarten110

Bestaat er zoiets als een animocheck / prijsbepaling hier op het forum? Mag dat hier?

Zou wel even handig zijn als ik wat concreter weet wat de PM11-S3 waard zou zijn.