[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobraatje

Is een golden oldie zoals de Marantz PM16 niets?
Zelf gehad, ook de PM14 MKII(nu de11 serie) maar die zal buiten budget zijn, en een fraal klinkende versterker.

Maarten110

Citaat van: Cobraatje op juli 27, 2018, 13:40:10
Is een golden oldie zoals de Marantz PM16 niets?
Zelf gehad, ook de PM14 MKII(nu de11 serie) maar die zal buiten budget zijn, en een fraal klinkende versterker.

hoi, bedankt voor het meedenken  :yes:

ongetwijfeld zijn er door de jaren heen juweeltjes gebouwd, de PM16 is daar geen uitzondering op en hoewel ik er van overtuigd ben dat elektronica jaren geleden meer "voor het leven" werd gebouwd in tegenstelling tot de hedendaagse wegwerpcultuur vind ik dergelijke versterkers te oud.

Jong gebruikt, demo en inruil vind ik op zich geen probleem maar echt oudere machines durf ik niet aan omdat de diverse onderdelen toch een bepaalde levensduur hebben.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maarten110

Citaat van: mountainbiker op juli 27, 2018, 14:29:43
Is dit niet iets? Heeft bij mij op de nominatie gestaan om aan te schaffen.
https://www.hificorner.nl/pioneer-pioneer-a-50da.html
hoi maountainbiker,

pio maakt mooi spul, helaas ontbreekt op zowel de A-50 als de A-70 de pre-out.

Het is misschien een beetje koudwatervrees voor minder vermogen maar ik schiet er niks mee op als ik toch te weinig "oommppffffff" blijk te hebben en dan weer op zoek moet.
Een pre-out bied me de mogelijkheid om een eindbak erbij te zetten.

joep

Het is vaak duurder om te downgraden dan up te graden!  :roll: :roll: :roll:

AkTeVox


Maarten110

Citaat van: joep op juli 27, 2018, 15:25:41
Het is vaak duurder om te downgraden dan up te graden!  :roll: :roll: :roll:

+

Citaat van: Peppy op juli 27, 2018, 16:48:01
:gp:

Dat zal vast ook wel gebeuren, vandaar dat ik me ook goed voorbereid om niet over 1 nacht ijs te gaan en de juiste beslissing te nemen.

Ik heb inmiddels aardig wat opties om te overwegen, zowel die de juiste zijn als ik met mijn verstand kies als de juiste als ik naar mijn hart luister.


pameijer

Citaat van: joep op juli 27, 2018, 15:25:41
Het is vaak duurder om te downgraden dan up te graden!  :roll: :roll: :roll:
Waarom??
Je verkoopt je PM11 voor €1900 en koopt een ander voor €800, heb je toch echt €1100 winst en niet heel veel ingeleverd op SQ.... Ben benieuwd naar jouw rekensommetje!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AkTeVox

#23
Citaat van: pameijer op juli 27, 2018, 17:49:45
Waarom??
Je verkoopt je PM11 voor €1900 en koopt een ander voor €800, heb je toch echt €1100 winst en niet heel veel ingeleverd op SQ.... Ben benieuwd naar jouw rekensommetje!

Voor +/- 1000 euries heb je een PM8006 of een gelijkaardige versterker. Als hij je niet bevalt of matched met je speakers ben vertrokken. Ik spreek uit ervaring.  :yes: 

Nu heb je een dijk van een set waar je heel veel plezier aan beleeft. Kijken of je andere zaken van de hand kunt doen.  :wink:

Zelf heb ik ook de PM8006 staan, prima versterker hoor maar heeft verre van de ballen als een PM11s3.

Maarten110

@pameijer

Precies, zo zie ik het ook, daarom probeer ik ook de gulden middenweg te vinden voor een versterker die mij een besparing oplevert maar goedkoop genoeg is om uit te breiden.
Een PA eindbak met >2x200 voor het laag kost geen spreekwoordelijke drol.

@AkTeVox

Dat is nou precies waar ik bang voor ben, ik zal dan ook proberen om een demo toestel thuis re kunnen luisteren boor ik de boel te koop zet.
Klank vind ik natuurlijk het belangrijkst, dat het niet zo spuughard kan als met de S3 is een concessie die ik kan en wil doen. De eindbak-optie heb ik natuurlijk mocht een amp het, op een iets harder dan huiskamergebruikzelfs al, echt niet trekken maar ik ken mijn speakers en echt heel gauw gebeurt dat niet.

Ik las in een ander topic over iemand met een S3 dat hij regelmatig het volume op -20 had staan met, naar ik dacht, vulcan speakers ofzo. Dat hoef ik hier echt niet te proberen hoor  :schater:


AkTeVox

Citaat van: Maarten110 op juli 27, 2018, 18:23:05
@AkTeVox

Dat is nou precies waar ik bang voor ben, ik zal dan ook proberen om een demo toestel thuis re kunnen luisteren boor ik de boel te koop zet.
Klank vind ik natuurlijk het belangrijkst, dat het niet zo spuughard kan als met de S3 is een concessie die ik kan en wil doen. De eindbak-optie heb ik natuurlijk mocht een amp het, op een iets harder dan huiskamergebruikzelfs al, echt niet trekken maar ik ken mijn speakers en echt heel gauw gebeurt dat niet.

Ik las in een ander topic over iemand met een S3 dat hij regelmatig het volume op -20 had staan met, naar ik dacht, vulcan speakers ofzo. Dat hoef ik hier echt niet te proberen hoor  :schater:


Ik heb Vulkan's aan de PM11s3 hangen en naar gelang de sterkte van de bron draai ik soms op -20. De PM11s3 word daarbij amper warm. Met "ballen" doelde ik niet op hoog vermogen draaien maar op de stabiele voeding die de speakers goed in toom houd. ;-)

De 11 wegdoen als downgrade om een goedkopere versterker met eindbakken te gebruiken vind ik eigenlijk een zonde en een beetje te gek. Hoeveel hou je nadien nog over.... 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: AkTeVox op juli 27, 2018, 19:27:14
Ik heb Vulkan's aan de PM11s3 hangen en naar gelang de sterkte van de bron draai ik soms op -20. De PM11s3 word daarbij amper warm. Met "ballen" doelde ik niet op hoog vermogen draaien maar op de stabiele voeding die de speakers goed in toom houd. ;-)

De 11 wegdoen als downgrade om een goedkopere versterker met eindbakken te gebruiken vind ik eigenlijk een zonde en een beetje te gek. Hoeveel hou je nadien nog over....
Ik ben het hier volledig mee eens. :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

joep

Ok wat te doen. Heb begrepen dat het jou alleen om de centen gaat. Kun je nergens geld lenen of een plofkraak zetten dan is er maar één oplossing. En dat is de PM-11 verkopen en er niets voor terug kopen. Dan kun je wanneer je jouw hi-fi set echt mist deze winter op je gemak naar iets anders omzien. Mogelijk zelfs naar een versterker met ingebouwde Sonos of Bluesound muziek ding. Of mogelijk heb je dan weer centen en koop je een 11 weer terug. Om nu een tussenpaus te kopen wil je niet en kost alleen maar onnodig geld.

pietjepc

De man wil zijn auto ombouwen en gaan reizen. Lijkt mij een mooi doel. Dat dit geld zou gaan kosten door een downgraden lijkt mij bijzaak. Je wordt gelukkiger van mooie herinneringen dan materiële zaken :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maarten110

#29
Citaat van: AkTeVox op juli 27, 2018, 19:27:14
Ik heb Vulkan's aan de PM11s3 hangen en naar gelang de sterkte van de bron draai ik soms op -20. De PM11s3 word daarbij amper warm. Met "ballen" doelde ik niet op hoog vermogen draaien maar op de stabiele voeding die de speakers goed in toom houd. ;-)

De 11 wegdoen als downgrade om een goedkopere versterker met eindbakken te gebruiken vind ik eigenlijk een zonde en een beetje te gek. Hoeveel hou je nadien nog over....

Ah juist, dat was jij @AkTeVox , ik kwam je post toevallig tegen toen ik het forum doorspitte op de PM11-S3  :yes:

Wat jij beschrijft merkte ik ook toen ik de S1 op auditie had hierzo, die ijzeren grip op de 12 en 15 inch laagdrivers.
Dat klonk zoveel strakker dan mijn inmiddels bejaarde en tekortschietende Sony. Ik ben direct overgegaan op de marantz ennheb geen idee waartoe een modernere CXA60, PM8006 en consorten in staat zijn.

Het downgraden is natuurlijk geen wens van me maar een concessie waar ik toe bereid ben om een ander doel te verwezelijken. Hoeveel ik daaraan over hou maakt deel uit van deze exercitie.
Kom ik tot de conclusie dat ik hier 200 euro op pak dan is dat niet intressant genoeg.  Draait hier een CXA60 een keer proef en denk ik "hey, dat klinkt meer dan prima zeg, dat bevalt genoeg" dan pak ik er een fikse zak euro's tussenuit en dan ziet die wereld er opeens heel anders uit.

Want vergis je niet, ik heb vorig jaar mijn vrachtwagenRBW hiervoor gehaald en dat geintje kost gewoon 4K  nopompom