[Voorstellen]Maarten110

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 09:53:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten110

Hallo forummers  pompom,

Graag wil ik even netjes kort voorstellen en ik dacht laat ik dan meteen even zien waaruit mijn set bestaat om het topic een beetje te kunnen vullen clown1

Ik ben Maarten en ben hier op het forum beland via een tip van Xander32. Ik zit al jaren op het HTforum en het zelfbouwaudioforum.nl. Ik ben woonachtig in een pittorisk dorp nabij Amersfoort, ben 41 jaar en woon samen met mijn vriendin en onze 2 hondjes.

Graag laat ik hier even mijn set zien voor diegene die dat leuk vinden  :yes:

Versterker...........Marantz PM11S3
Streamer.............Denon Heos Link
Console..............Sony Playstation 4
TV......................Sony 65KDL-W855c
Speakers.............Galactica's/Eigenbouw Avalon Isis*


*mocht iemand het leuk vinden om de bouw van de speakers te zien plaats ik hier de link:
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=11595


Nadat ik de speakers klaar had begon de zoektocht naar een geschikte powerhouse om die dikke drivers natuurlijk goed bij de kladden te kunnen grijpen. De inmiddels minstens 20 jaar oude Sony TAF461R ging dat op wat hoger volume echt niet trekken. Wel bleef ik erg gecharmeerd van de klankkleur.

Gelukkig bood een kennis (ook een forumlid hier maar ik weet zijn username niet) aan om zijn PM11S1 te mogen proberen  notworthy Nou, daar zeg je natuurlijk geen nee tegen, wat een kans, en na een leuke avond veel te hebben kunnen luisteren was ik eigenlijk al vrij snel overtuigd van deze champagne-kleurige kanjer, zowel in klank als vermogen. Wat een fijne match met mijn smaak.

Hier heb ik dan ook geen gras over laten groeien en datzelfde weekend was ik de trotse eigenaar van een stemmig zwarte S3. Ook heb ik via het HTforum nog kort een mooie CD6005 gehad maar al gauw bleek dat ik, ondanks een vrij analoge inslag, veel gebruik maakte van mijn streamer dus die speler heb ik vrij snel weer verkocht.

De gehele set functioneert als mijn hometheatre met mijn TV en PS4. Ik ben geen liefhebber van surroundgeluid, ik draai series en film dan ook gewoon over de stereoset om lekker te kunnen genieten van goede filmmuziek, soundtracks en soundeffects

Ik zal even wat foto's plaatsen want tekst is ook niet alles natuurlijk  :no:. Hebben jullie vragen of opmerkingen dan hoor ik dat graag.

Groet,

Maarten  byebye









Maarten110

#1
Ik zou graag jullie hulp op het forum kunnen gebruiken, ik zal hiervoor in het subforum "stereo versterkers" even een apart topic aanmaken en hier even de link plaatsen.

Ik overweeg namelijk de S3 te downgraden en hoor graag jullie input en adviezen.

link:

[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?


geoffreyvanvugt

Citaat van: Maarten110 op juli 26, 2018, 09:53:46

Graag laat ik hier even mijn set zien voor diegene die dat leuk vinden  :yes:

Versterker...........Marantz PM11S3
Streamer.............Denon Heos Link
Console..............Sony Playstation 4
TV......................Sony 65KDL-W855c
Speakers.............Galactica's/Eigenbouw Avalon Isis*


:yes:  Dat vind ik zeker leuk, en welkom...  :yes:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Wat een mooi project die speaker zelfbouw... En dan noemen ze mij een handige Harry... :roll:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maarten110

Dank je wel  notworthy

Hoop bloed, zweet en tranen gekost en was een hele grote sprong in een enorme diepte om hieraan te beginnen. Ik heb eerder ooit een setje PA-kasten gemaakt voor op mijn studentenkamertje en ik had de wens ooit nog eens een mooie set te maken maar ook meubelmaken als hobby leek me leuk dus toen heb ik deze 2 maar eens gecombineerd  clown1

Ik ben erg blij dat ik dit heb doorgezet en ook erg trots op.

renes59

Da's niet mis die luidsprekers, mooi gemaakt, dat is een kamer vol met muziek. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maarten110

ja, dat is zeker waar  :yes: eerlijkheidshalve ben ik met de bouw begonnen toen wij plannen hadden naar een woning te willen verhuizen met een fors grote woonkamer. Ik wou een huiskamerbioscoop met projector en al.

helaas gooide de jarenlange crisis roet in het eten en we zijn nu ook een aantal jaartjes verder en hebben onze prioriteiten eens onder de loep genomen en besloten een stappen te ondernemen naar wat meer reizen en beleven.

Gelukkig speelt het ook heerlijk op rustige niveau's, wel luister je ongemerkt al gauw wat harder dan je verwacht. Het luistert moeiteloos, ook voor langere tijd.

renes59

#7
Citaat van: Maarten110 op juli 26, 2018, 13:46:49
Gelukkig speelt het ook heerlijk op rustige niveau's, wel luister je ongemerkt al gauw wat harder dan je verwacht. Het luistert moeiteloos, ook voor langere tijd.
Teken dat je het goed voor elkaar hebt, harder spelen dan je verwacht en er niet moe van worden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Brutus

Mooie set en wat een enorme reuzen die speaker, top hoor  hello Maar waarom de S3 downgraden??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maarten110

Citaat van: renes59 op juli 26, 2018, 16:18:11
Teken dat je het goed voor elkaar hebt, harder spelen dan je verwacht en er niet moe van worden.

alle lof daarvoor mag naar de ontwerper, Tony Gee van TG Acoustics en Humblehomemadehifi.

http://humblehomemadehifi.com/


datablad luidsprekers:
http://www.humblehomemadehifi.com/download/Humble%20Homemade%20Hifi_Galactica.pdf

Neem gerust eens een kijkje op zijn website, hij ontwerpt hele mooie en bijzondere luidsprekers en is een erg aardige, behulpzame, kerel.




Citaat van: Brutus op juli 26, 2018, 17:39:12
Mooie set en wat een enorme reuzen die speaker, top hoor  hello Maar waarom de S3 downgraden??

Thanks Brutus, je hebt mijn andere topic al gevonden geloof ik.