Marantz 2226 maakt zo nu en dan een klik geluid

Gestart door Simon_Jaarsma, juli 23, 2018, 17:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Beste Forum leden,

Ik heb al een tijdje mijn Marantz 2226 als main amp deze staat elke dag minstens 10uur aan. Ik heb mijn computer ook op de deze versterker aangesloten zo nu en dan hoor je eens een klik geluid door de speaker dit gebeurt ongeveer om de 3 min. Dit gebeurd op alle inputs.

Weet iemand wat er mee aan de hand is?

Simon
VintageStereo op YT

thanatos

Standaard ouderdomskwalen.. kan van alles zijn.. elco/condensator of transistor die faalt.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op juli 23, 2018, 18:08:19
Standaard ouderdomskwalen.. kan van alles zijn.. elco/condensator of transistor die faalt.
Is dit iets wat ik dan nu al moet gaan reviseren of kan ik hier nog wel een paar maanden mee wachten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

marijnvdzaag

Ik heb zoiets ook met m'n SR7010. Het is wel heel zacht dus meestal merk ik het niet. Misschien kan het nog helpen om de boel te aarden dacht ik. Ik heb namelijk nog geen aarde in m'n stopcontacten in de woonkamer.

thanatos

Bij modernere apparatuur waarbij je niet 123 aan ouderdomsklachten denkt kan het goed iets in de stroom voorziening zijn.

Bijvoorbeeld dimmers of licht schakelaars die bediend worden. Koelkast die inschakelt enz.

Citaat van: Simon_Jaarsma op juli 24, 2018, 13:21:50
Is dit iets wat ik dan nu al moet gaan reviseren of kan ik hier nog wel een paar maanden mee wachten?

Als je van je klacht af wilt zijn..

Daarnaast als er bv condensatoren zo ver terug gelopen zijn dat de interne weerstand naar een aantal ohm is opgelopen kan er meer defect raken en is het einde snel inzicht.. maar dit soort versterkers zijn behoorlijk sterk.. gezien het feit dat ze nu nog origineel spelen.  8-) Maar ergens houdt het een keertje op :-)

SB_Marantz

Citaat van: marijnvdzaag op juli 24, 2018, 18:21:27
Ik heb zoiets ook met m'n SR7010. Het is wel heel zacht dus meestal merk ik het niet. Misschien kan het nog helpen om de boel te aarden dacht ik. Ik heb namelijk nog geen aarde in m'n stopcontacten in de woonkamer.

Apparaat heeft geen randaarde netsnoer.
Dus heeft geen zin.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op juli 24, 2018, 21:51:01
Bij modernere apparatuur waarbij je niet 123 aan ouderdomsklachten denkt kan het goed iets in de stroom voorziening zijn.

Bijvoorbeeld dimmers of licht schakelaars die bediend worden. Koelkast die inschakelt enz.

Als je van je klacht af wilt zijn..

Daarnaast als er bv condensatoren zo ver terug gelopen zijn dat de interne weerstand naar een aantal ohm is opgelopen kan er meer defect raken en is het einde snel inzicht.. maar dit soort versterkers zijn behoorlijk sterk.. gezien het feit dat ze nu nog origineel spelen.  8-) Maar ergens houdt het een keertje op :-)

Klopt deze is nog zo origineel als hij toen ooit in 1978 over de toonbank heen ging. Als het slecht is voor het apparaat om hem zo door te laten spelen ga ik hem proberen te reviseren. Lijkt me niet een grote klus met deze
VintageStereo op YT

Brutus

Proberen te reviseren?.....lijkt mij een beetje tricky als je niet goed weet wat je aan het doen bent, ik zou het in dat geval liever uitbesteden.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Simon_Jaarsma

Citaat van: Brutus op juli 25, 2018, 18:31:26
Proberen te reviseren?.....lijkt mij een beetje tricky als je niet goed weet wat je aan het doen bent, ik zou het in dat geval liever uitbesteden.

Nee komt wel goed ik hem wel eens vaker bezig geweest maar dat was dan ook gelijk met een 4230. Die zijn ook een stuk meer complex. Bovendien studeer ik elektronica dus basis techniek is er wel
VintageStereo op YT

Brutus

Oké.....weer horen graag of je hem weer goed krijg.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Simon_Jaarsma

Na het advies van Jon op te volgen doet hij het weer!  pompom
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Toch maar even een klein verslagje


Voeding voor


Voeding na het doorsolderen. Ook gelijk weer schoongemaakt


Voeding print ziet er nog goed uit.


Eindtrap ook nog origineel. Excuses voor slechte foto


Koelpasta mag nog wel even worden vervagen maar heb nu niks liggen.


Vanbinnen ook nog mooi schoon en stofvrij.



Staat nu weer mooi te pronken.  pompom Ledjes erin en schoongemaakt.

Kwam bij een oud vrouwtje weg die alleen naar het nieuws luisterde en de zondagse kerkdienst. Vandaar de krasvrije staat!

VintageStereo op YT

jrm


Simon_Jaarsma

Citaat van: jrm op augustus 02, 2018, 23:52:30
:gp:
Mooi werk!

Danku danku

Heb de oude mosterd er maar even weg gehaald en vervagen naar verse koelpasta  :-D :-D. Hoop dat hij nu een beetje koel blijft
VintageStereo op YT