audyssey en geluidsvertraging geeft beroerd geluid (!) (?)

Gestart door lemon, juli 22, 2018, 15:19:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lemon

Ik heb heel veel energie gestoken in het verbeteren van het geluid van mijn NR1607. Ik kwam er maar niet achter waarom het geluid zo beroerd klonk terwijl het eerder zo helder was.

Ik installeerde nieuwe firmware op mijn router en er kwam een update van Marantz; ik dacht nu verplaats ik mijn speakers en doe een nieuwe set-up en.... het geluid klonk daarna zo beroerd...!

Ik deed alles opnieuw, ik ging terug naar oude firmware op mijn router, ik gebruikte DD-wrt, Asus-Merlin Vortex. Ik ging oordruppels gebruiken omdat ik dacht dat het aan mijn oren lag. Ik boekte bijna een afspraak bij een therapeut omdat het misschien niet IN maar tussen mijn oren zat....

En....

Ik heb het ontdekt!

Als je een film afspeelt kun je het geluid vertragen. Maar als je geen film afspeelt en luistert naar muziek, moet je kennelijk die vertraging weer uitzetten. Ik meen dat het ook van invloed is bij de set-up van Audyssey. Als je je apparaat al in gebruik hebt en die setting niet terug zet, wordt dat ook niet gedaan door een reset en beïnvloedt het je meting.

Graag hoor ik of iemand dit ook heeft ervaren.

Met NR1607 klinkt nu weer goed en ik durf de geluidsvertraging niet meer aan te zetten uit vrees dat ik weer krakkemikkig geluid krijg.