Marantz CD 6005 hikt

Gestart door monikaO7, juli 12, 2018, 22:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

monikaO7

Voordat ik de CD speler CD6005 (2,5 jaar oud) terugstuur een vraagje.
De CD speler "hikt" zeer regelmatig. Hij laat kortdurend stukjes weg (even stil en vervolgd de weergave). Dat doet hij bij alle CD's.
Vreemd, dat doet hij sinds drie maanden. Suggesties wat het probleem kan veroorzaken?

Alhoewel geen fornele garantie lijkt het mij dat een speler van dit merk te snel hapert.
De Nederlandse wetgeving overruled de fabrieksgarantie en stelt dat een product zonder problemen een voor het product gangbare periode moet functioneren. Mij lijkt een periode van ten minste 3 tot 4 jaar redelijk.
Met dank voor reacties
Chris

pdufrenne

Graag wat meer informatie over dit probleem.

Hoe is hij aangesloten?
Zoals apparatuur en kabels.
En hoe luister je?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

monikaO7

Afspelen via de optisch uitgang naar een DENON versterker. Versterker aangesloten op luidsprekers.

monikaO7

CD,speler aangesloten via optische uitgang naar een DENON versterker.
Afluisteren via Impuls luidsprekers.
Chris

monikaO7

Jou vraag bracht mij op de oplossing. Was even vergeten dat ik hem via optische uitgang had aangesloten. Dat kan natuurlijk sneller een probleem geven dan coax .
Dus de verbinding nagezien, de kabel geheel vrij gemaakt uit de kluwe versterker bekabeling en het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Dank.
Chris

Brutus

Ik hoop het voor jou, tenzij de optische kabel echt in een vieze knik heeft gelegen en beschadigd is geraakt, lijkt het mij eerder een probleem wat aan de laser toe te wijzen is.

Volgens mij is 2 jaar fabrieksgarantie gewoon 2 jaar, ik zie geen reden waarom de NL wetgeving dit zou overrulen.
Je kunt hooguit een beroep doen op coulance.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pdufrenne

Kijk het even aan.
Zou mooi zijn als het opgelost is.
Voor dez zekerheid zou je ook nog de CD analoog kunnen aansluiten.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

monikaO7

Gelukkig heb ik ervaring met garanties en de Nederlandse wetgeving.
De Nederlandse wet gaat boven fabrieksgaranties. Mijn  E- bike is op basis van de wet voorzien van een nieuwe motor. Werd eerst tot driemaal formeel afgewezen. Na dreigen met een gerechtelijke procedure door mijn juridisch adviseur met verwijzing naar de wetgeving gewonnen. De discussie kan ontstaan wat de "normale" periode is over welke je geen defect mag verwachten . Het kan zijn dat een verdeling van kosten wordt overeengekomen. Door jurisprudentie is voor een groot aantal producten een soort standaard "levensduur" ontstaan. Tot op heden geen hikken meer. De kabel zat niet geklemd, echter wel gewikkeld door andere kabels, met zeer korte bochtjes . Vingers crosser.

monikaO7

Helaas, nadat dexsoeker 6 CD's vlekkeloos afspeelde liep hij vast op een track en begon die deels steeds te herhalen.
Na het afspelen gestopt te hebben kon geen enkele CD meer gestart worden. Na lange search stopt de speler.
Hij gaat via de winkel richting MARANTZ met garantieverzoek. Ik ben benieuwd
Dank voor alle hulp
Chris.

Brutus

Het oogje van de laser reinigen kan soms al wonderen doen, maar daar zal de winkelier wel naar kijken als hij al terug is en als dat natuurlijk het euvel is.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20