Musical Fidelity M6 500i

Gestart door Audiofiel, juli 11, 2018, 20:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Citaat van: renes59 op juli 16, 2018, 08:02:59
Hoe komt men er toch steeds bij dat B&W's veel vermogen nodig hebben. Ga eens luisteren bij Musifoon te Emmen, daar spelen B&W luidsprekers, alle types ook de 800 serie, de sterren van de hemel met Naim versterking. Naim versterkers staan niet bekend om hun grote vermogen.
Ik zelf speel met B&W luidsprekers op buizenversterking, geen enkel probleem. Alsof B&W pas goed klinkt als er een lasapparaat als versterker wordt ingezet, geloof er niets van.

Denk dat hier deels Alpha Audio voor verantwoordelijk is, zij zijn degene die altijd roepen dat B&W een versterker nodig heeft (niet zo zeer met een groot vermogen) met een grote trafo die een dip in de impedantie kan opvangen.
Staat ook in hun test betreft de 804d3 waarbij deze volgens hun metingen bij een bepaalde frequentie ruim onder de 2 ohm zat. Dit waarbij B&W opgeeft dat de ondergrens 3.2 of 3.5 is ofzo.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Paul

Citaat van: renes59 op juli 16, 2018, 08:02:59
Hoe komt men er toch steeds bij dat B&W's veel vermogen nodig hebben. Ga eens luisteren bij Musifoon te Emmen, daar spelen B&W luidsprekers, alle types ook de 800 serie, de sterren van de hemel met Naim versterking. Naim versterkers staan niet bekend om hun grote vermogen.
Ik zelf speel met B&W luidsprekers op buizenversterking, geen enkel probleem. Alsof B&W pas goed klinkt als er een lasapparaat als versterker wordt ingezet, geloof er niets van.

Mijn good old B&W DM2A hebben het op de buisjes altijd prima gedaan.
Huiskamer sterkte is nog geen feestje voor heel de wijk.
Kan daarom René zijn bevindingen bevestigen.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

arjan1312

@Brutus,

Het Duitse Stereoplay schrijft dit ook al jaren, al heb ik het idee dat de huidige 800-serie wat versterker "vriendelijker" is. Het eveneens Duitse Audio heeft ranglijsten met versterkers en luidsprekers waar ze punten hebben gegeven: hoe hoger het aantal punten hoe "vriendelijker" de luidspreker is voor versterkers. Bij de versterkers houdt het specifieke aantal punten in dat ze makkelijker de wat "moeilijkere" luidsprekers aan kunnen sturen als ze hoog in de punten zitten. De versterker moet het liefst meer punten hebben dan de luidsprekers.

Het is een hulpmiddel om de match kwa vermogen tussen versterker en luidsprekers te vinden. Het gaat hier uiteraard niet om de match of het ook het beste klinkt. Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Brutus

Denk dat het merendeel tegenwoordig aardig met elkaar overweg kan, alhoewel er natuurlijk de nodige luidsprekers tussen zitten met een lage gevoeligheid qua dB en ook nog eens laag in de impedantie kunnen duiken.
Dan is dit wel een speaker waarbij je goed zult moeten kijken welke versterker hier bij komt.

Maar ik denk dat het gros met een beetje fatsoenlijke versterker prima te combineren is.

Zelf heb ik graag een beetje reserve over qua versterker, niet omdat ik zo luid afspeel maar dan wordt de versterker niet zo warm  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

arjan1312

Jouw laatste opmerking kan ik beamen. Met dezelfde luidsprekers van een MM7025 naar een PM11 S3 gegaan.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac