Rotel is in the house!

Gestart door RHK, juli 06, 2018, 19:24:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

 :-D  Ja bedankt. Zal nog wel mn bevindingen posten als ik er een tijdje mee gedraaid heb.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Age

Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

RHK

#17
Even een tussenstand, Aydyssey nog niet opnieuw laten meten ivm allerlei bezigheden. Nieuwe woning opknappen van mn dochter, vloer vernieuwen in de schuur en dan de warmte, beetje passief geworden.
Maar.... bij draaien muziek of films toch wel een mooie verbetering in de dynamiek en het laag bij lager volume. Je merkt gewoon dat er een dikke jongen aan staat te sleuren en dat hoor je dan ook.
Blijf nieuwsgierig of een nieuwe Audyssey meting daar nog iets aan gaat toevoegen. Oh ja, wel alles aangesloten met RU Connected analoge RCU kabels. Wordt vervolgd, ennnnn....... Geniet van het uitzonderlijke mooie weer.   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Age

ben ook benieuwd... een mooie zware eindbak is altijd leuk. Merk dat ook met mijn MA700's.
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

RHK

Klussen en schilderen weer op de rit thuis. Dus even de tijd op zondagochtend genomen om de nieuwe Audyssey meting te doen met nu de Rotel eindbak er tussen en de Hepta Expressions als surround speakers. Ijskast even op veilig, geen dreigende momenten van kerkklokken en minimaal passerend autoverkeer. Dus maar begonnen. Al eerder merkte ik dat de Klipschen niet volledig tot hun recht kwamen, totdat ik in de Audyssey instelling bij audio de fronts op bypass had gezet. Dat maakte een enorm verschil in de dynamiek, zeker in het laag.
Bij de meting werden de fronts en de surrounds op full range gezet. Dyn.volume werd op 0 gezet. Sub op -8. Wederom klonken de Klipschen na deze meting geknepen. Weer de L/R op bypass voor Audyssey gezet en Dyn.volume op Light. Sub op 0 Db. Veel beter!  Waar het aan ligt weet ik niet, je zou verwachten dat Audyssey het geheel perfect zou afstemmen. Maar ik ben tevreden zo, het geheel klinkt nu lekker vol met een strak, mooi laag, zonder gebonk of iets dergelijks. Tot zover wat ik heb gedaan.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

geoffreyvanvugt

#20
Citaat van: RHK op september 09, 2018, 19:43:47
Klussen en schilderen weer op de rit thuis. Dus even de tijd op zondagochtend genomen om de nieuwe Audyssey meting te doen met nu de Rotel eindbak er tussen en de Hepta Expressions als surround speakers. Ijskast even op veilig, geen dreigende momenten van kerkklokken en minimaal passerend autoverkeer. Dus maar begonnen. Al eerder merkte ik dat de Klipschen niet volledig tot hun recht kwamen, totdat ik in de Audyssey instelling bij audio de fronts op bypass had gezet. Dat maakte een enorm verschil in de dynamiek, zeker in het laag.
Bij de meting werden de fronts en de surrounds op full range gezet. Dyn.volume werd op 0 gezet. Sub op -8. Wederom klonken de Klipschen na deze meting geknepen. Weer de L/R op bypass voor Audyssey gezet en Dyn.volume op Light. Sub op 0 Db. Veel beter!  Waar het aan ligt weet ik niet, je zou verwachten dat Audyssey het geheel perfect zou afstemmen. Maar ik ben tevreden zo, het geheel klinkt nu lekker vol met een strak, mooi laag, zonder gebonk of iets dergelijks. Tot zover wat ik heb gedaan.


Dynamic volume gebruikte ik ook altijd.. Maar nu niet meer.. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen Bypass en Reference? Mooi dat het naar tevredenheid is...


Edit: Ik weet het verschil al. Reference gebruikt MultiEQ bij fronts en Bypass slaat de MultiEQ over. Dus je zou zeggen dat Bypass instelling de fronts zonder filters gebruikt.. Neem ik aan.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 10, 2018, 08:31:57

Edit: Ik weet het verschil al.
(KNIP)
Neem ik aan.
[emoji23]
Volgens mij weet je het ook niet. [emoji39]

Pff al die mogelijkheden.....

Marvin

Klinkt overigens wel logisch hoor. [emoji6]

Ben ook van mening dat als je het laat inregelen dat het dan ook moet kloppen.
Je zou daarna eigenlijk alleen nog wat bass of treble hoeven bij te werken om het persoonlijker af te stemmen.
Opties als geknepen geluid tov dynamisch lijken me niet wenselijk voor de gemiddelde gebruiker, en blijkbaar óók niet zomaar te tackelen door een bovengemiddelde gebruiker.

RHK

#23
Citaat van: marvin op september 11, 2018, 00:05:06
Klinkt overigens wel logisch hoor. [emoji6]

Ben ook van mening dat als je het laat inregelen dat het dan ook moet kloppen.
Je zou daarna eigenlijk alleen nog wat bass of treble hoeven bij te werken om het persoonlijker af te stemmen.
Opties als geknepen geluid tov dynamisch lijken me niet wenselijk voor de gemiddelde gebruiker, en blijkbaar óók niet zomaar te tackelen door een bovengemiddelde gebruiker.

Ja, ik ben opgegroeid in de tijd dat een versterker nog een bass en treble draaiknop had en soms een loudness knop. Maar ok,  het klinkt wel lekker zo.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*