Marantz 1072 ruis

Gestart door Drieze, juli 03, 2018, 21:47:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drieze

Hallo,

Ik heb deze amp samen met tuner JJ300 gekregen maar bij volume nul komt er een ritmische ruis uit ?

Heb al alle geluidskanalen afgelopen en het is steeds hetzelfde geruis. Dit ook als ik een platendraaier aansluit of de aux gebruik.

Ik ben een leek in dit soort zaken, ik denk dat ik niet veel kan missen in kabels aansluiten ? Voorlopig heb ik maar 1 speaker erbij en dat is een technics CS.

Alvast bedankt

Groetjes




Maus

Heb je de ruis ook als je niets aansluit behalve de speaker? Dus de rood wit stekkers achterop allemaal eruit?

Als het dan weg is, kun je stuk voor stuk terugsteken en kijken wanneer het optreed.

Drieze

Citaat van: Maus op juli 03, 2018, 22:29:30
Heb je de ruis ook als je niets aansluit behalve de speaker? Dus de rood wit stekkers achterop allemaal eruit?

Als het dan weg is, kun je stuk voor stuk terugsteken en kijken wanneer het optreed.

Ja, de ruis is er nog steeds  :|

HAL9000

Duidelijk dat er een transistor rot is.  Is de ruis centraal of maar aan een kanaal?  HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

''Semi'' defecte transistoren danwel slechte soldeerverbindingen rond transistoren, oxidatie kunnen een flakkerende ruis veroorzaken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

tbanis55

1 stap verder:
Als je aan de gang gaat met minimale tools:
neem een grote condensator , doe die aan 1 kant tegen het chassis en aan de ander kant op ingangen of op de basis van een transistor. Als het probleem bij een van de componenten dan weg is, zit het probleem in die hoek.
Kan een transistor zijn maar ook een slechte soldering.
Veel succes !  (gaat je vast lukken !)

Ton

Drieze

Citaat van: HAL9000 op juli 04, 2018, 09:42:27
Duidelijk dat er een transistor rot is.  Is de ruis centraal of maar aan een kanaal?  HLP

Op alle kanalen denk ik zo. Ben geen kenner

Drieze

Citaat van: tbanis55 op juli 10, 2018, 15:12:34
1 stap verder:
Als je aan de gang gaat met minimale tools:
neem een grote condensator , doe die aan 1 kant tegen het chassis en aan de ander kant op ingangen of op de basis van een transistor. Als het probleem bij een van de componenten dan weg is, zit het probleem in die hoek.
Kan een transistor zijn maar ook een slechte soldering.
Veel succes !  (gaat je vast lukken !)

Ton

Bedankt voor de tip, een kennis die er wat meer van kent ging eens alle solderingen overlopen  pompom