Marantz CD 5003X

Gestart door Hans Sparnaay, juli 02, 2018, 21:25:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Sparnaay

Geen echte recensie maar een vraag over mijn Marantz CD 5003: de lade gaat niet meer open. Vorige week nog gewoon een cd afgespeeld zonder problemen. Gister deed ie het niet meer. Wat nu?

Hans Sparnaay

Het gaat om de Marantz CD 5003. Zonder X.

Maus

De snaar eraf? Hoor je wel het motortje draaien?

De brute noodoplossing om je CD eruit te krijgen zonder al teveel sleutelen, volledig op eigen risico:
Op het moment dat je op eject drukt en het motortje hoor je draaien (!), een klap aan de voorzijde bovenop geven met vlakke hand, niet keihard, maar een ferm tikje. Soms schiet hij dan wel open.

Hans Sparnaay

De CD zat er niet meer in gelukkig. Ik hoor wel iets opstarten, alsof ie de lade wil opengooien. Maar dat lukt dan niet.

Maus

Snaartje slecht ;) Meestal kun je erbij als de lade open is, vanaf de bovenkant van het loopwerk. Dus deksel eraf schroeven en proberen open te krijgen, soms lukt het als het apparaat op zijn kant of kop staat.

Hans Sparnaay

Kun je het snaartje dan ook zelf vervangen, als je 'm eenmaal open hebt gekregen?

NB

Citaat van: Hans Sparnaay op juli 03, 2018, 22:48:09
Kun je het snaartje dan ook zelf vervangen, als je 'm eenmaal open hebt gekregen?

Vaak zijn er how to filmpjes op You tube. Zo heb ik mijn Philips snaar en tandwiel vervangen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Philips heeft het wieltje dwars naast het loopwerk, de meeste nieuwere loopwerken hebben de snaar vooraan, onder de lade. Hij moet dan eerst openschuiven en dan kun je hem met kleine vingers of een pincet zo wisselen. Snaartje is te bestellen oa. bij Elektro Andijk.