Quadral demo bij Cinemike Simmerath

Gestart door AkTeVox, juni 30, 2018, 15:13:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Net een 7 daagse bikertour achter de rug in de Eifel en even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een een bezoekje te brengen bij Cinemike in Simmerath/Strauch. Ik wou al een tijdje kennismaken met de nieuwe lijn van Quadral en Cinemike had deze staan. Ons bezoek werd georganiseerd door Victor, bekend van het HT buurforum. We werden hartelijk ontvangen door mijn naamgenoot, die leidde ons direct naar de reference HT kelder van de zaak waar de nieuwe Titan & Vulkan stonden opgesteld. Eerst kregen we een demo in HT  met een live concert van Hans Zimmer maar dat beviel me niet echt. Gevraagd of er kon overgeschakeld worden naar stereo en een cd met een goede studio opname, dat was een stuk in de goede richting. Bij het vergelijk tussen de Titan en de Vulkan kwam de laatste er als winnaar uit. De Titan vind ik persoonlijk iets te bombastisch, de Vulkan klinkt iets gereserveerder en is precies mijn smaak. De Quadral's werden aangestuurd door een AV8802 met Cinemike modificatie en een paar Advance Acoustic  X-A1200 mono block's. Na de demo had ik nog verder contact met Victor en die stelde me voor om eens af te zakken naar de zaak in Den Bosch. Daar kan de Vulkan in stereo opstelling beluisterd worden. Wordt vervolgt.... 

http://www.cinemike.nl/product_item.php?id=20


Kempenaartjes

Benieuwd naar jouw bevindingen terwijl je al mooie Vulkans hebt staan. We zijn nog steeds super tevreden met onze set, maar ooit willen we toch een stapje hoger gaan wagen. Succes verder.

AkTeVox

Ik heb natuurlijk geen 1/1 vergelijk kunnen doen tussen de V6 & V9 maar ik heb het gevoel dat de Ribbon bandtweeter in de V9 relaxter overkomt dan de RiCom tweeter in mijn V6. Bass en mids lopen naar mijn menig niet zo ver uit elkaar.

Ohm Ivo

CiteerBij het vergelijk tussen de Titan en de Vulkan kwam de laatste er als winnaar uit.

Grappig, zoiets is mij ook overkomen, maar dan lang geleden. Ergens eind jaren 80 heb ik de Titan en de Vulkan uitgebreid gehoord, volgens mij in de mk2 of mk3-versie. De speakers hadden toen de woofer bovenin het front, daaronder een conus middentoner en daaronder de magnetostatische tweeter. De tl-poort zat achterin de bovenkant. Ook ik vond toen de Vulkan evenwichtiger dan de Titan. Die laatste was weliswaar ERG indrukwekkend, maar toch too much. Ik zou weleens een Vulkan van 1988 en eentje van nu naast elkaar willen horen...

Inmiddels had ik zelf voor de grote concurrent van Quadral gekozen; T+A.

Groet van Evert

TurboMarco

Het beoordelen van verschillende luidsprekers die in verschillende ruimtes staan is jezelf toch voor de gek houden ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

#5
Citaat van: AkTeVox op juni 30, 2018, 15:13:34
Net een 7 daagse bikertour achter de rug in de Eifel

Mooie bochten en fraai uitzicht. :yes:
Heb daar ooit ook een aantal maal rondgetuft, op mijn toenmalige vervoer, de XJ900.
Veel wijsheid bij je eventuele luidspreker upgrade.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Ohm Ivo

Citaat van: TurboMarco op juli 02, 2018, 16:47:59
Het beoordelen van verschillende luidsprekers die in verschillende ruimtes staan is jezelf toch voor de gek houden ??

De Vulkan en Titan stonden naast elkaar in dezelfde ruimte. Of snap ik de vraag niet?

Groet van Evert

TurboMarco

Citaat van: Ohm Ivo op juli 02, 2018, 17:08:55
De Vulkan en Titan stonden naast elkaar in dezelfde ruimte. Of snap ik de vraag niet?

Groet van Evert

My bad ,ik had het blijkbaar verkeerd begrepen ,ze stonden dus wel in dezelfde ruimte .

Maarrrrr.... naast elkaar  :lol: ,ik dacht dat ze een andere opstelling in een andere ruimte hadden ,vandaar mijn (voorbarige reactie).
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op juli 02, 2018, 17:12:44
My bad ,ik had het blijkbaar verkeerd begrepen ,ze stonden dus wel in dezelfde ruimte .

Maarrrrr.... naast elkaar  :lol: ,ik dacht dat ze een andere opstelling in een andere ruimte hadden ,vandaar mijn (voorbarige reactie).

@marco: In mijn geval stonden zowel de Vulkan als Titan in dezelfde ruimte weliswaar in HT opstelling. Met de Titan als fronts & de Vulkan als rears. Niet ideaal voor een ernstig vergelijk. De eerste demo viel voor mij tegen aangezien er buiten de Vulkan nog een stuk of 10 andere speakers meededen. Hoe kan je op die wijze bepaalde luidsprekers vergelijken... :-(

TurboMarco

Citaat van: AkTeVox op juli 02, 2018, 17:47:32
@marco: In mijn geval stonden zowel de Vulkan als Titan in dezelfde ruimte weliswaar in HT opstelling. Met de Titan als fronts & de Vulkan als rears. Niet ideaal voor een ernstig vergelijk. De eerste demo viel voor mij tegen aangezien er buiten de Vulkan nog een stuk of 10 andere speakers meededen. Hoe kan je op die wijze bepaalde luidsprekers vergelijken... :-(
Ah op die manier ,dan is het onmogelijk om het e.e.a te vergelijken .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)