Lift marantz 6170

Gestart door jubke, juni 28, 2018, 13:27:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jubke

Hallo beste mensen,
De lift van mijn Marantz 6170 platenspeler gaat heel hard naar beneden als de knop down word ingedrukt. Op het internet heb ik gelezen dat er dan nieuwe siliconen olie moet worden ingedaan maar, omdat ik geen ervaring hiermee heb vraag ik mij dus af of mij iemand kan adviseren in begrijpelijke taal hoe een en ander moet gaan gebeuren.
alvast bedankt

thanatos

Ik heb het wel eens gedaan. Je zult speciale siliconen 'vet' moeten kopen met hele dikke viscositeit.

Daarna is het vrij simpel te doen. Oude 'vet' verwijderen en nieuwe plaatsen. Daarna werkt de lift weer zoals het hoort.

jubke

Citaat van: thanatos op juni 28, 2018, 18:34:51
Ik heb het wel eens gedaan. Je zult speciale siliconen 'vet' moeten kopen met hele dikke viscositeit.

Daarna is het vrij simpel te doen. Oude 'vet' verwijderen en nieuwe plaatsen. Daarna werkt de lift weer zoals het hoort.
Ik heb nog niets ermee gedaan omdat ik bang ben dat mijn platenspeler het dadelijk niet meer doet. Is het mogelijk om door middel van foto's duidelijk te maken wat er precies moet gebeuren.

thanatos

Ik denk als je het niet aandurft je het beter kan uitbesteden.

Eventueel kan ik dit voor je doen (Westland) of Ronald van Eijk Audio in Utrecht, Jeroen van Second Life audio in Overveen.

tbanis55

Vroeger (ahum..)  werd ook wel z.g. "bremsfett" van Grundig gebruikt om de juiste demping te krijgen.
Is inderdaad een vetsoort met zeer hoge viscositeit.

Good luck !

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jubke

Ok mannen, dank je wel voor jullie snelle reactie. Ik laat even wat weten hoe een en ander verlopen is.
nogmaals bedankt  m.vr.grt.