Fraaie stereo sets

Gestart door xander32, juni 26, 2018, 20:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Citaat van: xander32 op september 21, 2018, 22:31:49
... over smaak valt niet ...





:kwijl:

Mooie Harbeth opstellingen! Om te zien vind ik het schitteren!



De M30 die ik gehad heb was ook echt zeer fraai afgewerkt.. klankmatig alleen niet voor alle genres.. beetje modern of met stevig basloopje en ze zijn niet meer thuis..

SHL5 moet daar beter in zijn.



Dit kan mijn goedkeuring wel hebben :






joep

Komt allemaal wat prehistorisch over. Maar over smaak...



bert50

Ik vond de super 5 gisteren duidelijk mooier spelen als de 30 een grotere stage en een stuk opener oftewel erg goed.
Gr Beet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

#48
Citaat van: thanatos op september 22, 2018, 15:27:21
Mooie Harbeth opstellingen! Om te zien vind ik het schitteren!



De M30 die ik gehad heb was ook echt zeer fraai afgewerkt.. klankmatig alleen niet voor alle genres.. beetje modern of met stevig basloopje en ze zijn niet meer thuis..

SHL5 moet daar beter in zijn.



Dit kan mijn goedkeuring wel hebben :




Set met die magico ultimate V3 hoornluidsprekers is geniaal. Ik schat zo'n 1,5 tot 2 miljoen euro voor deze set. En dan is het nog een voorzichtige schatting.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32



Een fraaie meerkanaals set-up met SF ls  notworthy

Marvin


pameijer

#51
Al die gekleurde, "warm" klinkende passieve ouwe meuk in grote houten klankkasten  :| :roll: Wanneer dringt het door dat goed ontworpen actieve speakers de nieuwe maatstaf zijn?

Wellicht tijd voor een M&G in Grunn binnenkort, als mijn woonkamer weer als zodanig functioneert...

Voorbeeld van leesvoer...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

*kuch* dat zijn actieve speakers. Alleen die rears niet. ;)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op september 23, 2018, 00:23:24
Al die gekleurde, "warm" klinkende passieve ouwe meuk in grote houten klankkasten  :| :roll: Wanneer dringt het door dat goed ontworpen actieve speakers de nieuwe maatstaf zijn?

Wellicht tijd voor een M&G in Grunn binnenkort, als mijn woonkamer weer als zodanig functioneert...

Voorbeeld van leesvoer...
Laat dan eens iets moois zien. Met zulke commentaren heb en kan ik niets.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Citaat van: Maus op september 23, 2018, 00:25:17
*kuch* dat zijn actieve speakers. Alleen die rears niet. ;)
Die Sonus Fabers?  Echt?? Tsjeempie, had geen idee....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 23, 2018, 00:28:24
Laat dan eens iets moois zien. Met zulke commentaren heb en kan ik niets.
Tsja, gaat het om zien of horen. Ik heb zelf AVI speakers, klinken fantastisch. KEF LS50 zijn er tegenwoordig in actief, Acoustic Energy AE1 Active  doet wat stof opwaaien, Teufel timmert al jaren aan de weg, Bang & Olufsen heeft het ook al langer in assortiment, DynAudio doet tegenwoordig mee. En dan nog alle Sonossen en aanverwanten die voor het geld erg veel SQ bieden. Niet voor niks dat je steeds meer mensen ziet switchen naar een soundbar.



AVI DM12:



Teufel Ultima 40 met HDMI!!:



Enzovoort. Maar okay, schoonheidsprijzen worden nog niet gewonnen en daar gaat dit topic over  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Momenteel is dit mijn fraaie audio en HT-set.... Gelukkig is de vloer wel mooi geschuurd ende gelakt!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jrm

Citaat van: pameijer op september 23, 2018, 00:57:24
Momenteel is dit mijn fraaie audio en HT-set.... Gelukkig is de vloer wel mooi geschuurd ende gelakt!

Mooi resultaat!

xander32

#59
Je bent ook van harte welkom om hier een keer naar wat ouwe meuk te komen luisteren, wellicht ga je nog verstelt staan, of niet  :-).

Actief kan mooi zijn, zo heb ik Dyn XD200 mogen beluisteren en state of the art Dutch and Dutch M8. Die laatste waren zelfs indrukwekkend, m.n. om een rete strak geluidsbeeld met volop detail. Maar op muikaal vlak miste ik toch een stukje beleving; te strak, te clean. Leuk voor in een studio, maar niet zoals je muziek in andere omgevingen kent.

Citaat van: pameijer op september 23, 2018, 00:23:24
Al die gekleurde, "warm" klinkende passieve ouwe meuk in grote houten klankkasten  :| :roll: Wanneer dringt het door dat goed ontworpen actieve speakers de nieuwe maatstaf zijn?

Wellicht tijd voor een M&G in Grunn binnenkort, als mijn woonkamer weer als zodanig functioneert...

Voorbeeld van leesvoer...