Fraaie stereo sets

Gestart door xander32, juni 26, 2018, 20:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: 211 op september 01, 2018, 22:02:03
Aardig...  :wink:
Nou, wat mij betreft, meer dan aardig. Zou 'me zo willen overnemen voor een zacht prijsje. :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Citaat van: 211 op september 01, 2018, 22:02:03
Aardig...  :wink:

Aardig?.........mag hier zo neer gezet worden, geen moeite mee hoor  :-) :-) pompom pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

Nog niet echt een set maar deze nieuwe finish van B&W (Santos Rosewood Prestige Edition) voor de 802 en 805 is wel kwijlend mooi zeg!











Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op september 10, 2018, 00:14:18
Nog niet echt een set maar deze nieuwe finish van B&W (Santos Rosewood Prestige Edition) voor de 802 en 805 is wel kwijlend mooi zeg!










WAF? ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 02, 2018, 00:14:22
De laatste, indrukwekkende set van marantz.

Om de een of andere reden nooit een echt muzikale set gevonden.

AkTeVox

Citaat van: pameijer op september 10, 2018, 00:14:18
Nog niet echt een set maar deze nieuwe finish van B&W (Santos Rosewood Prestige Edition) voor de 802 en 805 is wel kwijlend mooi zeg!












Kwijl, kwijl, kwijl....

xander32

Waarom worden die Mediamarkt speakers opeens zo gehyped hier 🤔

xander32

... over smaak valt niet ...





:kwijl:

renes59

#38
Citaat van: xander32 op september 21, 2018, 22:29:18
Waarom worden die Mediamarkt speakers opeens zo gehyped hier 🤔
Ik het idee dat jij nooit bij de Mediamarkt komt.
Neem aan dat het over B&W gaat, zou zeggen ga eens luisteren naar een paar. Je kunt ook langskomen, je bent hartelijk welkom. Tannoy geluid ken ik, heel mooi geluid maar ik ken B&W ook en dat mag er ook zijn.

Volgens mij heb je al eens B&W luidsprekers gehad maar kom toch maar eens luisteren, B&W op buizenversterkers.
Verwacht geen oorverdovende voorstelling met dreunende bassen en bol staande ramen maar gewoon een goed geluid, goede plaatsing en beleving in de muziek die dikwijls kippenvel geeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Graag kom ik een x bij je luisteren Rene, echter was mijn opmerking voornamelijk bedoelt om enige reactie uit te lokken; af en toe de boel een beetje opschudden, om te voorkomen dat het forum verstoft ...

Echter een groot B&W fan ben ik nou ook weer niet, maar ik mag niet vergeten dat deze hobby voor mij ooit is begonnen met een paartje B&W CDM7se zoals jij al aangeeft. Op uiteraard Marantz gear.

Gedurende de jaren vond ik de (verschillende) ls van dit merk te beperkt in resolutie klinken, ietwat gedempt, het bekende verhaal alsof er een deken voor hing. Al werd ik een tijd terug erg verrast door een paartje 805's dmd op Devialet. Het kan heel goed zo zijn dat mijn beeld niet meer actueel is, dat ik nodig eens een ervaring op moet gaan doen met een meer recente speaker van dit merk  :yes:.


Citaat van: renes59 op september 21, 2018, 23:39:22
Ik het idee dat jij nooit bij de Mediamarkt komt.
Neem aan dat het over B&W gaat, zou zeggen ga eens luisteren naar een paar. Je kunt ook langskomen, je bent hartelijk welkom. Tannoy geluid ken ik, heel mooi geluid maar ik ken B&W ook en dat mag er ook zijn.

Volgens mij heb je al eens B&W luidsprekers gehad maar kom toch maar eens luisteren, B&W op buizenversterkers.
Verwacht geen oorverdovende voorstelling met dreunende bassen en bol staande ramen maar gewoon een goed geluid, goede plaatsing en beleving in de muziek die dikwijls kippenvel geeft.


renes59

#41
Citaat van: xander32 op september 22, 2018, 08:17:05
Graag kom ik een x bij je luisteren Rene, echter was mijn opmerking voornamelijk bedoelt om enige reactie uit te lokken; af en toe de boel een beetje opschudden, om te voorkomen dat het forum verstoft ...

Echter een groot B&W fan ben ik nou ook weer niet, maar ik mag niet vergeten dat deze hobby voor mij ooit is begonnen met een paartje B&W CDM7se zoals jij al aangeeft. Op uiteraard Marantz gear.

Gedurende de jaren vond ik de (verschillende) ls van dit merk te beperkt in resolutie klinken, ietwat gedempt, het bekende verhaal alsof er een deken voor hing. Al werd ik een tijd terug erg verrast door een paartje 805's dmd op Devialet. Het kan heel goed zo zijn dat mijn beeld niet meer actueel is, dat ik nodig eens een ervaring op moet gaan doen met een meer recente speaker van dit merk  :yes:.
Je hebt de serie van de CDM7 gehad die de zaak waar ik mijn CDM7nt heb gekocht niet wou verkopen. De CDM7se kampen nu met tweeterproblemen, goede tweeters zijn daardoor slecht te vinden. De nt-serie heeft een nieuwe tweeter aan boord en daar is niets mee aan de hand. In klank zit er nogal verschil tussen de se en nt-serie.
Gisteren heb ik de ieuwe B&W 702 gehoord, dat klonk heel erg goed. Thuisgekomen gelijk maar even naar mijn B&W's geluisterd. Na een poosje te hebben geluisterd kwam gedachte dat het heel goed klinkt en nog niet aan nieuwe toe ben. Dat ligt mede aan de ruimte, niet te groot, goed gedempt en een puntdak.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Citaat van: xander32 op september 21, 2018, 22:29:18
Waarom worden die Mediamarkt speakers opeens zo gehyped hier 🤔

Zou zeggen zet er eens een paar bij jou binnen dan zul je het echt wel begrijpen.
Maar waar moet je dan in hemelsnaam met die Tannoy Glenair 10 naar toe?  :oops:
Slaapkamer? Heb je wel gelijk twee mooie retro nachtkastjes.

xander32

#43


Naast ls met een wat meer retro-look (model 'lijkenkist' 🤘🏻 of zoals Joep aangeeft model 'nachtkastje'), bijv. de speakers van Harbeth of die uit de Tannoy Prestige serie, blijf ik toch ook een zwak houden voor monitoren in het algemeen. Bovenstaand setje met jawel B&W ls, kan mij betreft de looks zeker wel bekoren  :yes:.

Of dat ook is betreft het presteren is nog maar de vraag, dat zou ik moeten gaan ervaren.


Citaat van: renes59 op september 22, 2018, 10:41:29
Je hebt de serie van de CDM7 gehad die de zaak waar ik mijn CDM7nt heb gekocht niet wou verkopen. De CDM7se kampen nu met tweeterproblemen, goede tweeters zijn daardoor slecht te vinden. De nt-serie heeft een nieuwe tweeter aan boord en daar is niets mee aan de hand. In klank zit er nogal verschil tussen de se en nt-serie.
Gisteren heb ik de ieuwe B&W 702 gehoord, dat klonk heel erg goed. Thuisgekomen gelijk maar even naar mijn B&W's geluisterd. Na een poosje te hebben geluisterd kwam gedachte dat het heel goed klinkt en nog niet aan nieuwe toe ben. Dat ligt mede aan de ruimte, niet te groot, goed gedempt en een puntdak.

joep



Moet wel zeggen dat ik ze niet echt goedkoop kan vinden.
Daar komen nog stands bij en mogelijk een DB1D.
Gaat een aardig optelsommetje worden.  :-o