Beetje behoorlijke kop telefoon?

Gestart door Peppy, juni 23, 2018, 19:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Vanwaar deze aanname? Wat denk je zelf en waarom?

🤔


Citaat van: Peppy op juni 25, 2018, 12:55:58
  Wist niet dat 'luistermoe', ook slaperig of loom bevatte; of zou het gewoon verveling en des-interesse kunnen zijn???
Grtz.  :angel:

sjoek

Ik heb 3 verschillende "koptelefoons"

Plantronics 600 voor gaming
Grado sr60 voor muziek
Apple airpods voor als ik buiten zit of bezig ben.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Citaat van: Maus op juni 24, 2018, 23:06:39
Daar ben ik het niet mee eens. Het is zeker geen verkoop truc.
Vergelijk het een beetje met een audioset welke in eerste instantie goed klinkt. Na een aantal uur of dagen, merk je dingen op en ga je je eraan irriteren. Ditzelfde fenomeen heb je met koptelefoons.

Inderdaad dingen zoals genoemd 'teveel detail', maar simpelweg teveel hoog of hol laag kan hierin ook meewerken.
Een nette 'rechte' koptelefoon zoals een Beyer DT770 klinkt in eerste instantie erg goed. Maar er zijn weinig mensen die hiermee de hele avond op hun hoofd zitten. De tegenhanger in de live branche is de AKG K240/270 welke op het eerste gehoor totaal niet klinkt. Tot je hem een tijdje op hebt en dan ontdekt wat een zee van rust dit dingetje bij zich draagt.

Ik heb er een stuk of 20... Regelmatig afwisselen helpt wel. En telkens als ik bij een Mediamarkt of vergelijkbare sta, probeer ik er een aantal uit.

Mooie collectie trouwens  HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Indien je enkel voorzetjes wil geven maar niet bereid bent om het af te maken: wat mij betreft hierbij laten  :yes:.

Citaat van: Peppy op juni 26, 2018, 10:18:13
xander, E.e.a was een reactie op mountenbiker :zzz:
Hoe ik er over denk? Zie mijn vorige reactie.
Ik wil het (wat mij betreft) hierbij laten notworthy.

Grtz allen.


Maus


Maus

Citaat van: Cornelis1921 op juni 26, 2018, 00:47:14
:gp: Liefde en respect voor jou, Maus. notworthy

Nogmaals dus niets tegen of over jou :)

xander32

Peppy is de rust zelve, sliep al de gehele tijd en zelf ben ik enigins luistermoe (hare maje die ...)  🤪.


Citaat van: Maus op juni 26, 2018, 21:12:26
Rustig heren :D


Citaat van: Peppy op juni 26, 2018, 10:18:13
xander, E.e.a was een reactie op mountenbiker :zzz:
Hoe ik er over denk? Zie mijn vorige reactie.
Ik wil het (wat mij betreft) hierbij laten notworthy.

Grtz allen.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Ik mis heel wat koptelefoons cq headsets in deze topic .

Maakt op zich niet zoveel uit want het is het zelfde als met luidsprekers ...zo persoonlijk .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Goed dan ,om toch maar iets bij te kunnen dragen een kleine inbreng van mijn kant uit  :-)

https://www.corsair.com/us/en/Color/void-pro-wireless-config-na/p/CA-9011152-NA



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Waarom draag jij een headset met een pieleke?


😄


Citaat van: TurboMarco op juni 29, 2018, 21:26:30
Goed dan ,om toch maar iets bij te kunnen dragen een kleine inbreng van mijn kant uit  :-)

https://www.corsair.com/us/en/Color/void-pro-wireless-config-na/p/CA-9011152-NA



TurboMarco

CiteerWaarom draag jij een headset met een pieleke?

Om er mee te spelen natuurlijk  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32


Cornelis1921

Citaat van: Peppy op juli 30, 2018, 16:45:04

https://youtu.be/lw0wJpjAHyk


Luister nu een tijdje  met/via de elear;  veegt de vloer aan met de b&w p9 en de (uit productie zijnde)  hd800.
Twee laatsten zijn zonder meer niet te versmaden; maar focal 'rules'. :-)

Grtzzz. :angel:
Ik ben er van overtuigd, Peppy, dat jij met de aanschaf van de  'Elear' een gouden greep hebt gedaan. Ben heel erg blij voor jou. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *