Marantz SR8012 als stereo versterker

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2018, 16:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik word langzamer hand zo moe van dat gezwets dat een stereo versterker het in stereo "beter" doet dan een moderne receiver.  puke
Natuurlijk niet en slaat totaal nergens op.
Zal in de begin jaren (al 50 jaar geleden !!) van de receivers MISSCHIEN wel het geval geweest zijn, maar dat is al lang verleden tijd.
En er zullen altijd fabrikanten zijn die "rommelen" om de prijs te drukken, maar dat heeft niets te maken of het een receiver is of een stereo amp, dit geld voor beide kampen.
En dat gedoe dat een stereo amp van 2000 euro het beter moet doen dan een 7 kanaal receiver van 2000 euro slaat nergens op en is alleen maar goed praterij van mensen die gewoon teveel poen neer leggen voor een stereo amp.
Een goed in elkaar gezette receiver loopt gewoon in de pas met een stereo amp in de direct stand op 2 kanalen.
En met een goed afgeregelde Audyssey in stereo klinkt een receiver waarschijnlijk zelf beter dan een dure stereo amp die "last heeft" van kamer reflectie problemen..... :wink:

Dus kom maar op want ik vind dat er te weinig word gereageerd op de TS post.............  :-D  byebye

Audiofiel

Heeft al iemand een SR-8012 im "pure direct" mode vergeleken met een stereo versterker van rond de 2000€ ?

CBdicX

Citaat van: Audiofiel op augustus 06, 2018, 08:40:48
Heeft al iemand een SR-8012 im "pure direct" mode vergeleken met een stereo versterker van rond de 2000€ ?

Ja, ik.
Dan wel niet de 8012 maar wel oa een Denon PMA2500NE met een Marantz SR7010.
En meer combi's van dure stereo jongens met prijzige receivers.
Voor mij absoluut geen verschil (in een A-B vergelijk) met zelfs een voordeel voor de receiver met Audyssey in stereo !

geoffreyvanvugt

Ik merk degelijk verschil qua stereo met mijn SR7011 en PM7003. Dus voor mijn stereo setup gebruik i de PM7003 en voor HT setup de SR7011 met de PM7003 als eindtrap die de fronts aansturen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

CBdicX

Ik betwist niet dat er mensen zijn die verschil horen.
Dat verschil zit tussen de oren en niet in de oren.
Het zien schakelen tussen 2 apparaten (dus niet blind) geeft al een "hoorbaar" effect.....

Rob46

#35
Eigenlijk betwist je het wel.......waarop baseer je jouw uitspraak dat het 'horen van verschil' tussen de oren zit en niet in de oren?

CBdicX

Citaat van: Rob46 op augustus 06, 2018, 09:56:20
Eigenlijk betwist je het wel.......waarop baseer je jouw uitspraak dat het 'horen van verschil' tussen de oren zit en niet in de oren?
Op wat ik zelf (en mijn partner/vrienden) waarneem als je werkelijk met open vizier een A-B test doet tussen een receiver en een stereo amp.
Nou, eigenlijk gesloten vizier om geen visuele beïnvloeding te krijgen  :wink:

Marvin

Het boeit me niets dat een ander denkt dat hier geen mooi stereo wordt neergezet.
Ik geniet dagelijks van die sr-14, en wat een ander daar van vind zal best.

CBdicX

Citaat van: marvin op augustus 06, 2018, 10:59:26
Het boeit me niets dat een ander denkt dat hier geen mooi stereo wordt neergezet.
Ik geniet dagelijks van die sr-14, en wat een ander daar van vind zal best.

Geen mooi stereo, natuurlijk wel, zowel met Ken's PM10, als jou SR-14 als mijn X8500H   :-)

Rob46

Citaat van: marvin op augustus 06, 2018, 10:59:26
Het boeit me niets dat een ander denkt dat hier geen mooi stereo wordt neergezet.
Ik geniet dagelijks van die sr-14, en wat een ander daar van vind zal best.

Uiteindelijk gaat het er om dat je zelf tevreden bent. En dat ben jij Marvin.

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op augustus 06, 2018, 08:32:19
Ik word langzamer hand zo moe van dat gezwets dat een stereo versterker het in stereo "beter" doet dan een moderne receiver.  puke
Natuurlijk niet en slaat totaal nergens op.
Zal in de begin jaren (al 50 jaar geleden !!) van de receivers MISSCHIEN wel het geval geweest zijn, maar dat is al lang verleden tijd.
En er zullen altijd fabrikanten zijn die "rommelen" om de prijs te drukken, maar dat heeft niets te maken of het een receiver is of een stereo amp, dit geld voor beide kampen.
En dat gedoe dat een stereo amp van 2000 euro het beter moet doen dan een 7 kanaal receiver van 2000 euro slaat nergens op en is alleen maar goed praterij van mensen die gewoon teveel poen neer leggen voor een stereo amp.
Een goed in elkaar gezette receiver loopt gewoon in de pas met een stereo amp in de direct stand op 2 kanalen.
En met een goed afgeregelde Audyssey in stereo klinkt een receiver waarschijnlijk zelf beter dan een dure stereo amp die "last heeft" van kamer reflectie problemen..... :wink:

Dus kom maar op want ik vind dat er te weinig word gereageerd op de TS post.............  :-D  byebye
Interessante stellingname, Dick, in een luid en duidelijk opstelgeval, dat niets aan onduidelijkheid overlaat. Capeau! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 06, 2018, 12:51:35
Interessante stellingname, Dick, in een luid en duidelijk opstelgeval, dat niets aan onduidelijkheid overlaat. Capeau! notworthy

:-) gebruik jij nog steeds de Teufels ?
En hoe sta jij in het stereo versus receiver gedoe in stereo afspelen ?

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op augustus 06, 2018, 13:13:02
:-) gebruik jij nog steeds de Teufels ?
En hoe sta jij in het stereo versus receiver gedoe in stereo afspelen ?
Nee Dick, integendeel, ik speel al sinds 1994 met Harbeth BBC-monitors. OOok heel goed, in ieder geval ik ben er dik tevreden mee. pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *