Marantz SR8012 als stereo versterker

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2018, 16:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: pameijer op juni 21, 2018, 19:52:16
Ik vind het allemaal onzin tegenwoordig, elke versterker versterkt lineair binnen de hoorbare marges, enige verschil is is vermogen.

Mijn Renaultje uit 2017 kan 160 volgens het boekje. Toch rijd hij heel anders dan de Citroen uit 1983, die ook 160 kan.

;)

Zet die marantz dingen eens aan de kant, en pak eens iets heel anders. Een engelse versterker...?

arjan1312

Onder het kopje Marantz Nieuwtjes/ KI Ruby zijn sinds 17 juni berichten geplaatst die volgens mij juist haaks staan op bovenstaande inzake receiver of versterker.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

AkTeVox

Citaat van: Maus op juni 21, 2018, 22:02:06


Zet die marantz dingen eens aan de kant, en pak eens iets heel anders. Een engelse versterker...?


Zo iets?

Frits Denon

Ik heb een SR6009 gehad en vond die in stereo niet zo mooi klinken als de PMA1500ae van Denon. Omdat wij meer naar muziek luisteren dan het kijken naar films was de keuze om de PMA te houden niet zo moeilijk en hebben we de SR weggedaan.

Maar als het andersom is en je kijkt meer naar films dan is een SR een uitkomst en dan verwacht ik dat het topmodel ook in stereo best goed zal klinken.

 
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Pak eens een Quad ;)

Of leuker, probeer een mismatch te maken met een ouwe Luxman. Destijds aan een setje Wharfedales gehad, niet om aan te horen. De versterker en speakers waren wel in orde, met andere speakers onderling geen problemen.


insomniac

#22
Ik heb de 8012, en tijdens mijn luistersessie ( aankoop B&W 702) werd gebruik  gemaakt van marantz stereo versterker, de 8005..... En nou weet ik dat voor velen, alles buiten source direct vloeken in de kerk is, en  ja......ik ben schuldig ik heb met de treble gespeeld. Indien iedereen hetzelfde  goed vindt klinken hadden we allemaal dezelfde set en luisterden allen naar dezelfde muziek. Niet dus...fijn het geluid afgesteld zoals ik het prettig vind klinken.

Toen de speakers werden geleverd deze aangesloten op mn 8012 en audyssey zn dingetje laten doen en vervolgens een hele tijd zo geluisterd..... in 2 kanaals  met de 702' s in Bi-amp opstelling. En wat kan ik erover zeggen.....audyssey regelt alles heel mooi af....maar da's niet zoals ik het lkkr vind om te luisteren.; een beetje vlak. Dus opnieuw alles handmatig afgesteld en gebruik gemaakt van de EQ....het ding zit er nou eenmaal niet voor niets op. En een heerlijk vol geluid en mn subje neemt de allerlaatste octaven mee die de bank laten trillen.En nou is het achteraf natuurlijk heel moeilijk te vergelijken maar ik denk dat een goed afgestelde 8012 het de 8005/6 behoorlijk lastig kan maken en het nog wel eens een close finish zou kunnen worden.

Maar goed....de 8012 koop je natuurlijk ook vanwege het feit dat deze zeer goede prestaties levert op HT vlak. En dat is waarom mensen waarschijnlijk  voor zulke versterker kiezen....om het beste van 2 werelden te hebben zonder dat de woonkamer op een hifi-zaak lijkt.

Zo klaar voor de storm....roept u maar  :-D




pameijer

Erg mooie woonkamer insomniac! Waar heb je die achterwand van gemaakt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

insomniac

#24
Thx....Das eigenlijk de ruimte onder de trap. Wand ervoor, stereomeubel in de wand verwerkt zodat het niet meer dan 20 cm uitsteekt. Mdf ervoor,  houtpanelen ietsje laten uitsteken zodat er led verlichting achter kan.

Ruimte gemaakt voor de center, lift achter de tv en de center die dan pas zichtbaar wordt zoals je op de foto ziet.. Wou de center niet meer in het zicht hebben....Films enz gaat de tv omhoog ....muziek luisteren is alles netjes weggewerkt 

https://www.hornbach.nl/shop/REBELOFSTYLES-Plakhout-Ultrawood-Teak-Colorado/6116052/artikel.html?WT.srch=1&WT.mc_id=NL_P_VT_AW_1334962696&gclid=CjwKCAjwtIXbBRBhEiwAWV-5ngJf7FtmQ1vYEzktln67QDRoPxBII888R3-iqL5QDH_Tj0lAwPQa4RoCxewQAvD_BwE

pameijer

Citaat van: insomniac op augustus 02, 2018, 00:32:22
Thx....Das eigenlijk de ruimte onder de trap. Wand ervoor, stereomeubel in de wand verwerkt zodat het niet meer dan 20 cm uitsteekt. Mdf ervoor,  houtpanelen ietsje laten uitsteken zodat er led verlichting achter kan.

Ruimte gemaakt voor de center, lift achter de tv en de center die dan pas zichtbaar wordt zoals je op de foto ziet.. Wou de center niet meer in het zicht hebben....Films enz gaat de tv omhoog ....muziek luisteren is alles netjes weggewerkt 

https://www.hornbach.nl/shop/REBELOFSTYLES-Plakhout-Ultrawood-Teak-Colorado/6116052/artikel.html?WT.srch=1&WT.mc_id=NL_P_VT_AW_1334962696&gclid=CjwKCAjwtIXbBRBhEiwAWV-5ngJf7FtmQ1vYEzktln67QDRoPxBII888R3-iqL5QDH_Tj0lAwPQa4RoCxewQAvD_BwE
Erg mooi gedaan hoor, geeft weer wat inspiratie! Maar waarom heb je de center niet in het midden?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AkTeVox

Heel mooi gedaan maar het lijkt erop dat de linker speaker een heel eind naar achteren staat tegenover de rechter speaker of is dit bedrog?

Marvin



Kon me niet meer herinneren waar ik ze eerder had gezien, blijkbaar was het een lokaal Döner tentje.
Waar ik gek genoeg 2x per week kom.
[emoji23]

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

insomniac

#29
De speakers staan in lijn, tis optisch bedrog. Ze lijken op de foto ook ietwat naar buiten gedraaid. Ligt waarschijnlijk aan de gebruikte lens. Staan trouwens gelijk met de muur

Het punt waaruit de foto is genomen is mn sweetspot.....heerlijke bank

Tsja waarom zit de center niet in het midden onder de tv ( is trouwens wel in het midden van de frontspeakers) . Ik zei toch dat het een trapkast was.....laat daar in het midden nou net de steunpilaar van de trap zitten  :-P ( zie foto).

Om die er nou ook nog uit te slopen ging weer net wat te ver. Lol heb al moeten l*llen als brugman om mijn vrouw te overtuigen dat optisch veel beter uit zou zien