Marantz SR8012 als stereo versterker

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2018, 16:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Enkel uit interesse, met welke Marantz stereo versterker komt een SR8012 ongeveer overeen in stereo kwaliteit?
Een PM8006?

AkTeVox

#1
Citaat van: Audiofiel op juni 21, 2018, 16:48:16
Enkel uit interesse, met welke Marantz stereo versterker komt een SR8012 ongeveer overeen in stereo kwaliteit?
Een PM8006?

In de verste verte niet. ;-)
Ik had tot voor kort de combi AV7701 & PM7055 en heb die ingeruild voor een PM8006. Ik kan u vertellen dat de HT set in stereo nog niet aan de hielen komt van de PM8006.  :yes: :yes: :yes:

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op juni 21, 2018, 17:25:23
In de verste verte niet. ;-)
Ik had tot voor kort de combi AV7701 & PM7055 en heb die ingeruild voor een PM8006. Ik kan u vertellen dat de HT set in stereo nog niet aan de hielen komt van de PM8006.  :yes: :yes: :yes:

Dat had ik niet verwacht.

AkTeVox


Audiofiel

Dan is de SR8012 eerder van het niveau van een PM6006 in stereo?

AkTeVox

Citaat van: Audiofiel op juni 21, 2018, 18:13:52
Dan is de SR8012 eerder van het niveau van een PM6006 in stereo?

Ik heb eveneens de PM6006 en die doet beter dan mijn ex. AV MM combi....
De SR is in de eerste plaats ontwikkeld voor een waanzinnig HT gebeuren neer te zetten en dat zal hij meer dan goed doen, stereo komt op de 2de plaats.

sjoek

Ik zou gewoon zelf eens gaan luisteren. Ik heb de pm 7004 en een sr5006 en de pm klinkt beter. Maar om nou te zeggen wereld van verschil nee niet echt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cobraatje

Citaat van: AkTeVox op juni 21, 2018, 17:25:23
In de verste verte niet. ;-)
Ik had tot voor kort de combi AV7701 & PM7055 en heb die ingeruild voor een PM8006. Ik kan u vertellen dat de HT set in stereo nog niet aan de hielen komt van de PM8006.  :yes: :yes: :yes:

De AV7701 is klasses minder dan de SR8012.
De 7701 klonk voor stereo matig.
Vanaf de ..02 serie worden de nieuwe Hdams gebruikt en die klinken duidelijk beter.
De huidige topserie van Marantz klinkt ook met stereo zeer fatsoenlijk.

Er is wel verschil tussen een top SR/AV en PM, maar als je 1-op-1 blind vergelijkt met identieke volumes(heb ik gedaan met de AV8802 en PM14 mkII KI), dan zijn de verschillen niet enorm.

AkTeVox

#8
De PM's hebben geen DSP of andere snufjes nodig om een deftig geluid neer te zetten.
Ik vond de HT set heel irritant klinken, weinig diepte en alles vrij vlak. De PM was mij een echte verademing.
BTW aan de luidsprekers en akoestiek is niks gewijzigd.  :wink:

Edit: De AV & MM set was mijn 2de grootste en op één na duurste miskoop in mijn leven. De eerste was een gloednieuwe Opel Astra G Enjoy 1.8 combi die er na 3000km terug uitvloog.  :yes:

pameijer

Een en ander hangt ook af van wat je allemaal met je surroundreceiver aan instellingen hebt gekloot. Als je Audessey hebt gedraaid is dat in mijn beleving een afbreuk voor de stereokwaliteit. In pure direct is er in mijn mening geen verschil. Ik heb een SR7005 direct vergeleken met een PM15S2, kon geen verschil ontdekken met dezelfde bron, ruimte en speakers. En ik kon heel snel switchen tussen de 2, onhoorbaar. En dePM15S2 zou toch nog op een hoger niveau moeten spelen dan de PM800x/700x. Ik vind het allemaal onzin tegenwoordig, elke versterker versterkt lineair binnen de hoorbare marges, enige verschil is is vermogen. Daar moet je genoeg van hebben, maar genoeg is ook gewoon genoeg, wel minimaal 200 Watt wmb.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AkTeVox

Citaat van: pameijer op juni 21, 2018, 19:52:16
Een en ander hangt ook af van wat je allemaal met je surroundreceiver aan instellingen hebt gekloot. Als je Audessey hebt gedraaid is dat in mijn beleving een afbreuk voor de stereokwaliteit. In pure direct is er in mijn mening geen verschil. Ik heb een SR7005 direct vergeleken met een PM15S2, kon geen verschil ontdekken met dezelfde bron, ruimte en speakers. En ik kon heel snel switchen tussen de 2, onhoorbaar. En dePM15S2 zou toch nog op een hoger niveau moeten spelen dan de PM800x/700x. Ik vind het allemaal onzin tegenwoordig, elke versterker versterkt lineair binnen de hoorbare marges, enige verschil is is vermogen. Daar moet je genoeg van hebben, maar genoeg is ook gewoon genoeg, wel minimaal 200 Watt wmb.

Stond steeds in de stand "pure direct".  O ja versterken doen ze allemaal zonder enig verschil maar toch hoor je het.  :schater: :schater:

xander32

Kan je beide niet ergens één op één vergelijken? Dan hoor je het direct, of juist niet  8-).

Citaat van: Audiofiel op juni 21, 2018, 16:48:16
Enkel uit interesse, met welke Marantz stereo versterker komt een SR8012 ongeveer overeen in stereo kwaliteit?
Een PM8006?

Audiofiel

Citaat van: xander32 op juni 21, 2018, 20:20:31
Kan je beide niet ergens één op één vergelijken? Dan hoor je het direct, of juist niet  8-).

Ik denk het niet.

Faxe

Ik vind het verschil tussen de SR7005 en PM15s2LE juist heel groot met dezelfde speakers ruimte en pure direct geselecteerd op de SR 7005. De PM15S2LE klinkt veel beter naar mijn mening.

TurboMarco

Citaat van: pameijer op juni 21, 2018, 19:52:16
Een en ander hangt ook af van wat je allemaal met je surroundreceiver aan instellingen hebt gekloot. Als je Audessey hebt gedraaid is dat in mijn beleving een afbreuk voor de stereokwaliteit. In pure direct is er in mijn mening geen verschil. Ik heb een SR7005 direct vergeleken met een PM15S2, kon geen verschil ontdekken met dezelfde bron, ruimte en speakers. En ik kon heel snel switchen tussen de 2, onhoorbaar. En dePM15S2 zou toch nog op een hoger niveau moeten spelen dan de PM800x/700x. Ik vind het allemaal onzin tegenwoordig, elke versterker versterkt lineair binnen de hoorbare marges, enige verschil is is vermogen. Daar moet je genoeg van hebben, maar genoeg is ook gewoon genoeg, wel minimaal 200 Watt wmb.
stupid

Ik hou ook wel van wat extra Watt's ,nodig is het in mijn geval niet ,maar wel lekker als je een feestje hebt  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)