NR1508 via afstandsbediening ook de TV bedienen?

Gestart door srna513006, juni 20, 2018, 09:12:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Zoals in een ander topic al gemeld ben ik voornemens om een AV-Receiver NR1508 te bestellen.
Op zich ben ik er nu redelijk uit wat ik met deze receiver allemaal kan maar één ding kan ik nog niet vinden.

Kan ik met de afstandsbediening van de NT1508 ook gemakkelijk mijn Samsung TV UE55S8000 bedienen?
Ik heb namelijk geen idee hoe dit werkt.
Waarschijnlijk kan ik met de afstandsbediening van de NR1508 de optie TV kiezen waarna de TV en het geluid wordt ingeschakeld, correct?
Maar kan ik dan ook via dezelfde afstandsbediening b.v. de zenders kiezen of via de in de TV geïntegreerde SmartHub o.a. Netflix kiezen en bedienen?


Marvin


srna513006

Ja, die Logitech AB's zijn mij bekend en ook jaren toegepast maar reageren ook vaak niet naar wens.

Mag ik uit dit antwoord opmaken dat de TV niet niet zo 1-2-3 via de AB van de NR1508 te bedienen is?

Marvin

Ik heb enkel goeie ervaringen met specifiek deze Logitech.

Die Marantz gaat het zeker niet beter doen,  1 2 3. (4 5 6 7 ) [emoji23]

Maar ik zal eens kijken of ik het kan achterhalen wat er precies met dat ding van Marantz te doen is.

srna513006

Helaas wordt ik van dit antwoord niet echt veel wijzer.
De AB van de Marantz hoef het ook niet beter te doen dan de Logitech AB, dus kan ik nu opmaken dat de bediening met de AB van de Marantz mogelijk is en dan heb ik hè over de meest standaard opdrachten?

Marvin

Ik ging even kijken he. 



Dit is de ab van de Marantz.
En dit is de gebruiksaanwijzing er van.


Daar kan je uit opmaken dat die AB van Marantz enkel de NR bediend.

Marvin

En wellicht een bekrompen bediening van een Marantz cd speler, blu-ray, dvd of streamer.

srna513006

Hmmm, dat is wel duidelijk al is het niet datgene wat ik wilde horen... :gp:

Toch nog even nadenken hoe ik dit oplos.
Maar goed dat ik dit allemaal vooraf uitzoek.

Marvin


DansaN

Citaat van: srna513006 op juni 20, 2018, 17:40:04
Toch nog even nadenken hoe ik dit oplos.
Een SR70xx kopen, want die heeft wel een programmeerbare afstandsbediening [emoji16]

Of natuurlijk zo'n afstandsbediening los zien te krijgen...

Bert Poelman

Nadeel van de Logitech 650 is dat je tijdens het hele proces "op de apparatuur" moet richten, net als een "gewone" afstandsbediening. Zelf heb ik in middels al twee jaar een Logitech Harmony Companion afstandsbediening.
Dit is natuurlijk een heel andere, en vooral duurdere ab. Maar ik heb nog geen seconde spijt van mijn aankoop. Vooral als je meerdere apparaten wilt bedienen met je ab is de Companion (met hub, vooral de hub, die wordt door WiFi aangestuurd) een uitkomst.

Marvin

Nou wat een ramp, dat richten.
Ik pis nog steeds in de pot, dus dat met die AB moet ook nog wel lukken.
Maar ik weet, en begrijp, dat er generatie kloven bestaan op het forum. [emoji23]

Marvin

Als je wiefie uitvalt moet je verplicht een boek lezen. [emoji23]

Bert Poelman

Ik heb bejaardenhuis wifi (oude Wieffies) die doen het nog steeds

Marvin