Een bezoek aan de luisterzolder van René in Grunn.

Gestart door Cornelis1921, juni 14, 2018, 01:21:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Ondanks dat ik een moeilijke tijd doormaak en niet in mijn beste doen was, toog ik gisterenmorgen toch richting Aduard, de domicilie van René [renes59]. Ik nam in mijn woonplaats, Leiden, de Intercity van 09:47 richting Groningen om daar om 12:13 te arriveren. Eenmaal in Groningen uitgestapt liep René mij reeds tegemoet. Na een hartelijke begroeting liepen wij naar de familie-auto, waarin René's eega ons reeds opwachtte. Bij aankomst bij de betreffende woning gingen René en ik direct richting de luisterzolder, alwaar ik getrakteerd werd op de aanblik van custom built voor en eind buizenversterkers, een SA7001 KI Signature (gemodificeerd door Musifoon, Emmen), en een paar B&W serie 7 MT luidsprekers. Er passeerde gedurende middag een keur aan muziek aan ons voorbij, van stevige progressieve rock via jazz en bleus naar onvervalste roots. Dit alles werd zeer aangenaam en zeer levendig weergeven door de B&W's. Nu had ik in het verleden al eens kennisgemaakt met buizenversterking, maar hier bij René klonk het strak, helder, beslist niet laid back, doch toch heel vloeiend, zonder het karakter van de muziek geweld aan te doen. Onder het muziekluisteren werd er ook het e.e.a. aan verhalen uitgewisseld, waarbij het zeer persoonlijke werd afgewisseld met enkele luchtigere anekdotes, waarbij ook er ook tijd was voor conversaties over muziek en audio. De middag ging echter veel te snel voorbij, ook bij René thuis wordt de middag afgesloten met een warme maaltijd: Heerlijke, verse asperges plus garni. Na de zeer smakelijke maaltijd was de tijd aangebroken om de terugreis te aanvaarden. Om 06:48 vertrok de Intercity uit Groningen, die mij naar Leiden Centraal zou brengen. Eenmaal thuisgekomen kon ik mijn maatje, John, vertellen van de zeer geslaagde dag in onze meest noordelijke provincie, want ook die dag ging er weer niets boven Groningen. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Goed te lezen dat jullie een geslaagde M&G hebben gehad, goed om te lezen dat je ondanks een wat mindere periode, jou daar niet door hebt laten leiden.

Maarre, ik begrijp dat je op dit moment nog in de trein verblijft? Wel een latertje geworden dan  :-P  :wink:.

Citaat van: Cornelis1921 op juni 14, 2018, 01:21:55
Ondanks dat ik een moeilijke tijd doormaak en niet in mijn beste doen was, toog ik gisterenmorgen toch richting Aduard, de domicilie van René [renes59]. Ik nam in mijn woonplaats, Leiden, de Intercity van 09:47 richting Groningen om daar om 12:13 te arriveren. Eenmaal in Groningen uitgestapt liep René mij reeds tegemoet. Na een hartelijke begroeting liepen wij naar de familie-auto, waarin René's eega ons reeds opwachtte. Bij aankomst bij de betreffende woning gingen René en ik direct richting de luisterzolder, alwaar ik getrakteerd werd op de aanblik van custom built voor en eind buizenversterkers, een SA7001 KI Signature (gemodificeerd door Musifoon, Emmen), en een paar B&W serie 7 MT luidsprekers. Er passeerde gedurende middag een keur aan muziek aan ons voorbij, van stevige progressieve rock via jazz en bleus naar onvervalste roots. Dit alles werd zeer aangenaam en zeer levendig weergeven door de B&W's. Nu had ik in het verleden al eens kennisgemaakt met buizenversterking, maar hier bij René klonk het strak, helder, beslist niet laid back, doch toch heel vloeiend, zonder het karakter van de muziek geweld aan te doen. Onder het muziekluisteren werd er ook het e.e.a. aan verhalen uitgewisseld, waarbij het zeer persoonlijke werd afgewisseld met enkele luchtigere anekdotes, waarbij ook er ook tijd was voor conversaties over muziek en audio. De middag ging echter veel te snel voorbij, ook bij René thuis wordt de middag afgesloten met een warme maaltijd: Heerlijke, verse asperges plus garni. Na de zeer smakelijke maaltijd was de tijd aangebroken om de terugreis te aanvaarden. Om 06:48 vertrok de Intercity uit Groningen, die mij naar Leiden Centraal zou brengen. Eenmaal thuisgekomen kon ik mijn maatje, John, vertellen van de zeer geslaagde dag in onze meest noordelijke provincie, want ook die dag ging er weer niets boven Groningen. notworthy

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Zo, Cor. Dat was een fors stuk met de trein. Maar een leuke dag, zo te lezen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#4
Woensdagmiddag precies om 12:13 stopte de trein Den Haag CS-Groningen CS op perron 4b te Groningen. Ik stond op het perron te kijken of ik Cor kon waarnemen. Ik had mij voorbereid door het Marantzverhaal te lezen van een tijdje terug over Marantzliefhebbers, daar stonden foto's bij o.a. van Cor. Ik had Cor nog nooit ontmoet en kende hem alleen van zijn geschriften hier op het forum, we hadden niets afgesproken en geen telefoonnummers gedeeld alleen de trein komt om 12:13 in Groningen. Toch veel mensen die in zo'n trein passen en naar Groningen willen, op het eerst gezicht geen Cor. Ik dacht al vlug naar de uitgang misschien heb ik hem gemist maar nee daar was Cor, bij de laatste mensen die uitstapten. Na een korte hartelijke begroeting naar de auto om naar Aduard te gaan, van station naar mijn huis 9 km, klein kwartiertje rijden.
Cor had al kennisgemaakt met Stieneke, die in de auto had gewacht en dienst deed als parkeerwacht, scheelt weer 2 euro of meer. Thuis direct naar de luisterzolder. Wel 2 trappen op, goed voor de conditie. Cor neemt plaats op de hotspot en de muziek begint te spelen. Eén van de eerste dingen die Cor zegt is: dit had ik niet verwacht van B&W, dit klinkt strak. Hij had bij B&W een ander geluid in zijn geheugen. Ik had het idee dat Cor het wel aangenaam vond klinken. De door Cor zelf meegenomen muziek klok volgens hem goed door mijn spul.
Hij had zelf muziek bij zich omdat wat hij mooi vindt ik niet heb, dan hebben we het voornamelijk over prog.rock. Dat genre muziek, vooral het hardere werk draai ik nooit, zoals o.a. Porcupine Tree. Een uitdaging voor mijn installatie want dit was de eerste keer dat zulke muziek gedraaid werd op zolder. Volgens mij ging het behoorlijk goed, tijdens koffie/broodjes halen had Cor een cd van PT erin gedaan en zei dat het strak en vloeiend uit de luidsprekers komt, goed geluid. Het is geen makkelijke muziek die Cor mooi vindt daar moet je echt wel even voor gaan zitten, ik geloof niet dat ik fan wordt van PT. De cd van Chris Squire en Billy Sherwood klonk al een stuk aangenamer in mijn oren, deed me denken aan de Yes cd 90125.
Veel muziek die voorbij komt op zo'n middag. Hier een lijst van gedraaide muziek:
1.  Glen Gould/Herbert von Karajan...Beethoven, pianoconcert nr.3 uit 1957, mono.
2.  Genesis................................................Selling England bij the Pound.
3.  Porcupine Tree..................................Tear of a blank planet.
4.  Chris Squire/Billy Sherwood............Conspiracy.
5.  Jennifer Warnes.................................the Hunter.
6.  Gillian Welch........................................Boots No.1.
7.  Muddy Waters....................................the Folksinger.
8.  John Lee Hooker...............................the Real Folk Blues.
9.  Bram Vermeulen...............................Voltooid verleden tijd.
10. Sophie Zelmani....................................Sing and Dance.
11. Ornette Coleman..............................Change of the Century.
12. Esbjorn Svensson Trio.....................Seven days of falling.
13. Johhny Cash.......................................Sun recordings.
14. Maris Jansson CGO...........................Mahler 1.
Zo te zien is van alle soorten muziek wat gedraaid, een afwisselende middag. Alleen CD geen LP. Zoals Cor al schreef de middag was maar zo voorbij. Luisteren, praten over van alles en nog wat nog eens luisteren en de tijd vliegt om. Ik had nog willen wisselen van luidsprekers, Jean Marie Reynaud Sonate voor de B&W CDM7NT, dat moet de volgende keer maar eens gebeuren. Dan ook de breedbanders ten gehore brengen.
Ik had vooraf even geïnformeerd of asperges de goedkeuring konden krijgen, zodoende bestond de maaltijd uit gebakken asperges, gebakken krieltes ( Opperdoes), gekookte ham en een gekookt ei.
Om 18:20 was het tijd om Cor naar het station te brengen, de trein naar Leiden vertrekt om 18:48. Volgens mij heeft Cor een prettige middag met veel muziek gehad. Ik vond het in ieder geval een zeer geslaagde middag, ik heb kennisgemaakt met een plezierige en bijzondere man. Topdag.
Hier heeft Cor naar geluisterd.

Deze doen we een volgende keer.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Mooi verslag. Ook leuk om te lezen wat er gedraaid is. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Een mooi en voor mij bijzonder complimenteus verslag, René. En die volgende keer? Graag zelfs! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Ben zowel bij René als Cor thuis geweest, gastvrijheid ten top.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Eip

Mooi verslag, heb het met veel plezier gelezen, en mooie foto,s ook. Toppie.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

renes59

Cor, we hebben tijdens de M&G gepraat over een pianist die ook bij Miles Davids heeft gespeeld. We kwamen er toen niet op maar het is Bill Evans. Het heeft even geduurd het brein moest z'n werk doen maar het is er uit. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op juli 06, 2018, 23:12:53
Cor, we hebben tijdens de M&G gepraat over een pianist die ook bij Miles Davids heeft gespeeld. We kwamen er toen niet op maar het is Bill Evans. Het heeft even geduurd het brein moest z'n werk doen maar het is er uit. :-D
Bill Evans, one of the very best, and Miles Davis called him after the recording sessions of the 'Kind of Blue'-album were finished : "The silent fire".
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

Een keer een M&G die niet over het spul gaat maar puur over de muziek die je wat doet. Dat lijkt mij wel wat. Dat technisch geluister hou je een kwartier vol daarna is de concentratie weg na een zoveelste keer hetzelfde audiofiel muziekje te hebben beluisterd.  Nu de mensen die komen 4 nummer of maximum 20 min muziek laten meenemen uit hun eigen muziekvoorraad. Muziek die je wat doet, of favoriete nummers/plaatkant en daarbij vertellen waarom.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.