Marantz 4270 Tuner probleem

Gestart door zenilygy, juni 13, 2018, 10:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zenilygy

Beste Mensen,

Ik heb hier een Marantz 4270 staan welke het over het algemeen prima doet, alleen de Tuner werkt niet.

Ik hoor wel ruis op FM maar de meters doen ook niks. Tuning wijkt wel af naar links en gaat in het midden als ik een andere bron kies zoals aux.

Wat me verder opvalt: FM lampje brand niet, maar die kan stuk zijn, maar ik neem aan dat de tuner dan wel gewoon moet werken?

Verder reageert hij niet op de draad of als ik intern wat dingen aanraak die link hebben met de antenne.

Signaal blijft 0. hoor wel een beetje wisseling op de band als ik draai maar zeer minimaal.

Ik lees wel eens dat het Dolby FM board bij deze series problemen geven. Kan dat een oorzaak zijn? of is het zo dat als die Dolby FM uitstaat hij het dan gewoon zou moeten doen? Als ik hem inschakel hoor ik wel dat het geluid (geruis dus wat harder wordt)

FM muting reageert ook gewoon. geluid (geruis) valt weg bij inschakelen.

https://www.zenid.net/marantz/20180612_135707.jpg


HAL9000

Beste Zenilygy,

Ja dit lijkt erop dat Fm helemaal niet ontvangt. Ik denk dat front-end kapot is.  Ook gebeurd het wel eens dat Fm niet werkt, wanneer de voeding kapot is. Echter zou je dan niks horen.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

zenilygy

Hoi Jon,

Is dat gewoon een kwestie van het tuner board re-cappen? of beter kijken voor een ander board?

HAL9000

ik denk dat je ''even'' moet weg laten. Dit is geen simpele receiver om aan te knutselen. Ik zou eerst eens kijken als de voeding wel correct werkt. meet even op de referentie punten wat daar voor spanning staat.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

tbanis55

Het schema kan - als het probleem inmiddels nog niet verholpen is - veel duidelijkheid verschaffen.
En:  meten is weten !

Ton