Mission 762 reparatie

Gestart door mountainbiker, juni 12, 2018, 23:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Vandaag maar eens aan het klussen geweest. Ik heb de keuze gemaakt om de foamranden te vervangen door rubber. Deze gaan langer mee. Het gaat om VifaC20 WH drivers uit de Mission 762.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

#1
Nog ee foto.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Marvin

Dapper hoor, hoop dat het goed gegaan is. Vast wel.

mountainbiker

Citaat van: marvin op juni 13, 2018, 00:43:07
Dapper hoor, hoop dat het goed gegaan is. Vast wel.
Ja is goed gegaan. Het moeilijkste is de rubberrand vastlijmen op het frame. Dit moet goed gebeuren omdat anders de driver scheef komt te zitten. Je moet de conus eerst indrukken met de hand en daarna pas de randen vastzetten met wasknijpers. Het verlijmen met de rand heb ik gedaan met een Kleurloze Bison lijm. Voor het verlijmen van de conus op de rubberrand heb ik speciale lijm gebruikt van Speakerrepairshop.
Het geluid is er op vooruit gegaan tov de foamranden. Heb hier nog 2 sets staan met foam en kan dus vergelijken . Minder schel.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: mountainbiker op juni 13, 2018, 08:00:55
Ja is goed gegaan. Het moeilijkste is de rubberrand vastlijmen op het frame. Dit moet goed gebeuren omdat anders de driver scheef komt te zitten. Je moet de conus eerst indrukken met de hand en daarna pas de randen vastzetten met wasknijpers. Het verlijmen met de rand heb ik gedaan met een Kleurloze Bison lijm. Voor het verlijmen van de conus op de rubberrand heb ik speciale lijm gebruikt van Speakerrepairshop.
Het geluid is er op vooruit gegaan tov de foamranden. Heb hier nog 2 sets staan met foam en kan dus vergelijken . Minder schel.

Mooi , geduldig en precies werkje. Hoe lang moest  het drogen?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

mountainbiker

Citaat van: Nb op juni 13, 2018, 14:41:59
Mooi , geduldig en precies werkje. Hoe lang moest  het drogen?
Die lijm van Speakerrepairshop heb ik een paar uur laten drogen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.