kef reference 103.3

Gestart door nicodemol, juni 06, 2018, 22:41:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicodemol

ik ben dus op zoek naar een paar mooi uitziende speakers en uiteraard goed klinkende speakers voor bij me marantz 2250b.
nou ben ik op mp een paar kef reference 103'3 met kube tegen gekomen deze zien er zeer goed uit en ook de juiste grote,..maar weet iemand hoe ze klinken?
ik ben een newbie op het gebied van vintage audio dus een beetje hulp van jullie zou ik op prijs stellen HLP :-D

Vinyl_Fuchs

Genoeg leesvoer op internet. Kwam dit filmpje tegen.


https://vimeo.com/167948292

Nadeel met vintage luidsprekers is dat de conussen eventueel versleten zijn en de crossover filter mogelijk nagelopen moet worden.

Laat je dit doen, krijg je er mooie ls voor terug.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

thanatos

Voornamelijk de randen van de conus en crossover componenten kunnen slijtage hebben.

Verder KEF Reference zal nooit tegenvallen. Hoe ze klinken is akoestiek en aansturing afhankelijk. Maar Kef maakte zeker in de Reference series goede speakers.

nicodemol

De advertentie vertelt dat de speakers opnieuw zijn gereconed en dat de bedrading verniewd is.

Hij wir 300,- voor hebben zijn dat ze waard?


Marvin

Het is maar net wat de gek er voor geeft he!?
Ik denk dat je voor 300€ een hele mooie set in huis haalt, mits het in goede staat is uiteraard.

nicodemol

Zo is het maar  net ja,hij is er vrij duidelijk over wzt hij er voor wil hebben.

nicodemol

nou heb ze gekocht.

eerste indruk is zeer goed,uitelijk in top staat de verkoper was een serieuze audio liefhebber had mooie spullen staan.


Marvin

Mooi man, veel plezier er mee!

tvk

Hoe bevallen ze tot dusver?
En voegt de kube nog veel toe aan deze speakers?
Ik twijfel om ook een set te kopen. Of eventueel een setje 104ab.

nicodemol

ja..ik vind ze top klinken.

zonder de kube zijn ze geen drol waard.