NR1508 - Hoe Internet radio afspelen?

Gestart door srna513006, juni 06, 2018, 11:32:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srna513006

Even kort voorstellen, ik ben 73 jaar, kan best goed overweg met Informatica, computers etc. maar van Audio / Video heb ik totaal geen verstand van.

Tot nu toe gebruikten wij thuis een Samsung Soundbar om het geluid van o.a. de TV te verbeteren.
Ook kon ik via mijn iPad de Multiroom app van Samsung gebruiken om d.m.v. de optie TuneIn naar Internet Radio zoals o.a. naar Sky Love Songs via de Soundbar te luisteren.
Om uiteenlopende reden willen wij nu de Soundbar vervangen door luidsprekers en een AV-Receiver waarbij mijn voorlopige keuze is gevallen op de NR1508.
Deze keuze is hoofdzakelijk gebaseerd op het feit dat het een van de weinige AV-Receivers is die in de beschikbare ruimte van de TV kast past.
Op zich is het mij allemaal (voorlopig) redelijk duidelijk, op één ding na en dat is de mogelijkheid om via mijn iPad muziek te streamen.
En met muziek bedoel ik eigenlijk hetzelfde wat ik ook via de Samsung MultiRoom app deed en wel via TuneIn naar Internet Radio zenders te luisteren.
Wat voor opties heb ik nu eigenlijk met de NR1508 of beter gevraagd, gaat dit ook via een app, Wifi, Bluetooth of b.v. AirPlay?

Marvin

Welkom!

Het meest handige is om er een Google Chromecast op aan te sluiten.
Dat is een extra apparaatje dat je net als een cd speler op de versterker aansluit met tulp stekkers.

Maar de opties in de Marantz zelf om te streamen gaan uiteindelijk ook zeker wel werken met een iPad.
Daar zou ik me op voorhand niet al te druk om maken, daar gaan we met z'n allen wel uit komen.

Marvin

Zo te zien zit er AirPlay op, dus moet helemaal goed komen.

Bert Poelman

U kunt inderdaad AirPlay gebruiken om radiozenders te streamen. Ook kunt u een LAN kabel aansluiten, rechtstreeks van uw modem/router naar de NR. Voordeel hiervan is dat u naar radiozenders kunt luisteren, en tegelijk de Ipad kunt blijven gebuiken, zonder dat de zender steeds 'uitgaat'

srna513006

Bedankt allen voor de input tot nu toe.
De oorspronkelijk gestelde vraag lijkt mij beantwoordt.

Ik heb echter nog een aanvullende vraag over deze receiver (misschien een beetje OT).

Kan ik op deze receiver bijna elke Active Sub Woofer bedraad aansluiten?

Marvin

Ja, alle subwoofers die je in de winkel kunt vinden sluit je hier zonder moeite op aan. 

srna513006

Ok, maakt het nog iets uit of de Sub actief is of is dat meestal het geval?

Marvin

Een actieve is aan te raden, maar dat zijn ze veelal wel hoor.
Je moet echt opzoek gaan naar een passieve wil je die hebben.
Maar óók een passieve kan je er op aansluiten.
Als er een stroomstekker aan zit is het een actieve, en die is aan te raden.

srna513006

Kijk, zo leer ik op mijn leeftijd elke dag weer erbij...