Brom platenspeler

Gestart door carbest, juni 05, 2018, 22:21:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Niet dom, maar als je het goed leest staat er niets raars. [emoji4]

carbest

Citaat van: marvin op juni 15, 2018, 21:56:24
Niet dom, maar als je het goed leest staat er niets raars. [emoji4]

Dat klopt! Er staat ook niks raars maar het brengt me wel weer terug bij af...

Ik wil dingen graag begrijpen en ik ga door met zoeken en vragen totdat ik het snap. Ik ben echt heel benieuwd waarom SB_Marantz het aarden van de versterker afraadt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

renes59

Dat is het gevaar van goedbedoelde adviezen. Je moet dan wel weten wie ze geeft. Je hebt technische vragen laat je dan adviseren door mensen die verstand hebben van de techniek. Eerst het forum doorlezen en er achter komen wie de technische mensen zijn.
Een technisch advies van mij heeft weinig waarde maar van b.v. SB_Marantz, Thanatos wel. Er zijn nog meer, schieten me nu niet te binnen. Kom er nog wel op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op juni 15, 2018, 23:58:08
Dat is het gevaar van goedbedoelde adviezen. Je moet dan wel weten wie ze geeft. Je hebt technische vragen laat je dan adviseren door mensen die verstand hebben van de techniek. Eerst het forum doorlezen en er achter komen wie de technische mensen zijn.
Een technisch advies van mij heeft weinig waarde maar van b.v. SB_Marantz, Thanatos wel. Er zijn nog meer, schieten me nu niet te binnen. Kom er nog wel op.
...en niet te vergeten, HAL9000! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Bedankt Cor, die was ik vergeten. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Age

Al eens IN de platenspeler gekeken hoe de kabels zijn aangesloten?
De mijne had ook een lichte brom als ik het volume opschroefde. Ik kwam er vandaag achter, bij het vervangen van de kabels, dat de aarde waar door gesoldeerd tussen de tulp kabels en het aarde draadje.  Dat dus weer door geknipt, dus geen verbinding meer tussen de aarde van de signaal kabels en het aarde draadje... zoals het heurt dus... En géén brom meer! hello pompom
En er hangt niets aan aarde hier....
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000